Årets bedste cd-udgivelser
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-02 19:46

Her får vi lige min liste over de bedste cd-udgivelser i 2002

BEDSTE CD-UDGIVELSER I 2002:

Bedste udenlandsksprogede udgivelser:

Helmuth Lotti (Me tribute to the king)
Astrid og Freddy Breck (Dansktop på tysk)
Brødrene Olsen (Songs)
På Slaget Tolv (Lets Dance 2)
Heidi Hauge (Country Blue)
Tamra Rosanes (Hedder et eller andet som jeg ikke ved)

Bedste dansksprogede udgivelser:

Tonight (Lidt af hvert)
Blue Hawai (Vol 3)
Kandis (Kandis 9)
_______________________________

MORSØ FIK ENDELIG SIT GENNEMBRUD PÅ DEN DANSKE MUSIKSCENE

Ja 2002 blev jo året hvor Morsø-gruppen Tonight fik sit gennembrud på
landsbasis, med sin første egentlige cd.
Den kendte "Solskin på en regnvejrsdag" er forøvrigt vist blevet
genindspillet på cd-en, som også indeholder et længere fyrrygende /
knaldhamrende Swing`n Rock Medley, som de kalder det. Der er også en engelsk
nummer som vi alle kender "Hey Hey Good Looking" af Hank Williams. Det er
bare en cd som sparker numse. Der er gang i den hele tiden. Man får lyst til
at hoppe rundt på spise- / stuebordet.

POPULÆRT AT GENINSPILLE GAMLE DANSKTOPNUMRE
I det hele taget har man kunnet spore en vis ændring af
dansktopmusikken. Mange dansktopgrupper spiller en del mere rock`n`roll end
tidligere. Det kunne vi i aller højeste grad spore på den nye "Blue
Hawai-cd". Ligeledes er det blevet populært at genindspille gamle
dansktopnumre. Det har "Blue Hawai" gjort med Peter Bellis gamle "Bliv væk
fra vort kvarter". Men det er den nu ikke blevet bedre af. Der er
overhovedet ikke lagt følelse i sangen, som i Peter Bellis udgave. Bortset
fra det er cd-en udmærket. Kvaliteten er i orden.

"Kandis" har genindspillet "Den gamle tennesee-waltz", på sin nye cd. Det
er den bestemt heller ikke blevet bedre af. Det er noget af det ringeste jeg
har hørt fra "Kandis". Den virker som om Kandis er bange for at den skal
blive for livlig. Nej, Katy Bødtker kunne det gylle der. Der var der der
gang i den. Huuuu-haa, da.

HVORFOR ER RICHARD RAGNVALDS "SØMANDEN OG STJERNEN" ØJEBLIKKETS STØRSTE HIT
Som en sidebemærkning til denne sidebemærknings sidebemærkning har
"Richard Ragnvald" jo som bekendt genindspillet genindspilningen af
"Sømanden og stjernen". Den er da godt nok strøget til tops her i vinter og
er øjeblikkets mest populære danske plade, meeennnnn det er godt nok ikke
med min hjælp. Den
er en sand katastrofe af dimensioner. Den er tilsat steelguitar og er mættet
med dansebandsrytmer. Det duer altså ikke til sådan en sang. Nej, den synes
vi nok alle var bedre med "The Comets" i 70-erne. Da var den sandelig også
en gigant-succes.

Hilsen Åge

Fra : Scarecrow

Dato : 21-12-02 18:13

Jamen,Åge!
Det lyder jo som om du er skuffet over
alle disse fordanskninger og genindspildninger.
Og jeg kan huske hvor drabeligt,
du forsvarede dem,da debatten gik her i gruppen,
om kvaliteten af netop disse rædselsfulde genindspildninger:)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-02 13:52

Scarecrow <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:au27et$bqv$1@sunsite.dk...

> [...]
> du forsvarede dem,da debatten gik her i gruppen,
> om kvaliteten af netop disse rædselsfulde genindspildninger:)
___________

Jamen jamen Hr. Screcrow

"Sømanden og stjernen" lød da også rigtigt godt med den fyldige musik, da
jeg hørte den de første gange. Meeeeeen efter at have hørt den så mange
gange i radioen, hvor den bliver spillet tit, er jeg blevet noget træt af
den.
Jeg kan ikke lige huske hvad jeg skrev om den dengang, måske har jeg
skrevet, at den musikalske udførelse er i topkvalitet, for det er den. Men
det kan den jo godt være, selv om man synes, at det er en træls
genindspilning. Så deeetttt........ jovvv......

Hilsen Åge