Passer dette???
Fra : CyberGeek

Dato : 20-12-02 11:00

Hejsa

Jeg fik at vide for nogle dage siden at APG logger folks IP når man
bruger Kazaa og WinMX mm........
Andre siger at de kun logger folk der udbyder musik på tjenesterne,
men folk der kun henter ikke bliver logget....

Nogle der ved om dette passer???

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-12-02 12:25

CyberGeek wrote:

> Jeg fik at vide for nogle dage siden at APG logger folks IP når man
> bruger Kazaa og WinMX mm........
> Andre siger at de kun logger folk der udbyder musik på tjenesterne,
> men folk der kun henter ikke bliver logget....

Når man *henter* filer via et P2P-program, foregår det direkte mellem to
computere. Hvis APG ikke har en af de to computeren, kan de ikke logge
noget som helst. De ville sikkert gerne, men det er altså ikke muligt.

Det er lidt nemmere for APG, hvis synderen *tilbyder* musik, film osv.
Her kan de blot søge på den pågældende tjeneste og se, hvem der for
eksempel tilbyder numre med danske kunstnere. APG kan så tage et
skærmskud af, hvad synderen tilbyder, og man kan eventuelt hente en af
filerne, hvis man vil sikre sig, at indholdet af filen svarer til
navnet.

APG kan altså ikke se, hvis du henter en fil fra John Smith i USA - hvis
du ellers sørger for ikke selv at dele filer. Du kan dog ikke være
sikker på, at John Smith virkelig er en amerikaner i USA - teoretisk
kunne det være APG, der tilbød en fil for at se, hvem der går i fælden.
Personligt tror jeg dog ikke, at APG vil benytte sig af den metode, da
den rent juridisk er noget tvivlsom.

Man skal forøvrigt være opmærksom på, at i nogle af tjenesterne deler
man også de filer, der kun delvist er hentet. Så selvom man ikke selv
har placeret filer i delemappen, kan man altså godt ryge i fedtefaddet,
hvis man er ved at hente filer fra en anden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : CyberGeek

Dato : 20-12-02 13:57

okay.....delte meninger omkring i folket...

men......hvor stor er sandsynligheden for at blive snuppet, hvis man
ikke deler filer og ikke henter dansk??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-12-02 14:19

CyberGeek wrote:

> okay.....delte meninger omkring i folket...
>
> men......hvor stor er sandsynligheden for at blive snuppet, hvis man
> ikke deler filer og ikke henter dansk??

Hvis du slet ikke deler filer - altså ikke bruger programmer, der altid
deler delvist hentede filer - vil jeg mene risikoen er temmelig lille
(ikke-eksisterende). Du skal selvfølgelig være klar over, at hvis APG
bliver opmærksom på dig af anden grund, for eksempel hvis du snakker om
piratkopier i nyhedsgrupperne eller forærer/sælger den slags til venner
og bekendte, så kan det muligvis (afhængig af omfanget) resultere i en
retskendelse til at undersøge din bopæl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Heinz

Dato : 20-12-02 11:56

"CyberGeek" <denmark_cyber@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Andre siger at de kun logger folk der udbyder musik på tjenesterne,
> men folk der kun henter ikke bliver logget....

Nej alle bliver snuppet, både udbyderne og downloaderne.
Det gælder både musik, film og programmer.
Du ved at man siger at stjæleren er lige så god som hæleren.

Fra : ML-78

Dato : 20-12-02 13:02

> Nej alle bliver snuppet, både udbyderne og downloaderne.
> Det gælder både musik, film og programmer.
> Du ved at man siger at stjæleren er lige så god som hæleren.

Og hvis omtalte fremgangsmåde er rigtig (hvilket jeg tvivler på), så begår
APG en langt alvorligere lovovertrædelse ved at udføre ulovlig overvågning
af folks trafik på internettet.

ML-78

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-12-02 14:39

In article <b8CcnRXMQOU7mJ6jXTWc3A@giganews.com>,
tomatoking@thebottle.com says...

> Nej alle bliver snuppet, både udbyderne og downloaderne.

Sikke noget vrøvl.

> Det gælder både musik, film og programmer.
> Du ved at man siger at stjæleren er lige så god som hæleren.

Sikkert.... udover det er ingen der har fået stjålet noget.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,