tilbehør til kaviar ?
Fra : Iggy

Dato : 19-12-02 19:15

Hvad spiser man til kaviar som forret. Jeg kender godt den med blinis,
rødløg og creme fraiche. hilsen britter

Fra : Rømer

Dato : 19-12-02 20:11

Jeg går ud fra, vi ikke taler ægte kaviar?

Jeg holder rigtig meget af en tynd skive røget hellefisk, der rulles om en
god klat rogn...bindes sammen med lidt tang
Tynde snitter ristet rugbrød til. Og rigtig smør - fra Fanø.
Det er altså godt.

Leo

Fra : Iggy

Dato : 19-12-02 20:17

Vi taler om ægte kaviar. Men din opskrift lyder god!!

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-12-02 23:36

Iggy <sbjoern@NOSPAMglocalbeer.dk> wrote:

> Vi taler om ægte kaviar.

Whauuuw, dét lyder godt. Og det smager godt.
Russisk eller Iransk? Type? (bare lidt nysgerrig)

Jeg ville vælge noget så neutralt som muligt, det er jo heller ikke
meningen, at I skal være mætte af fyldet/tilbehøret, vel?

Hvis du ikke selv bager (der kan du jo vælge bare mel og olie) så er
f.eks. Norsk Flatbröd rigtig godt og meget neutralt i smagen. Og det
giver et herligt bid (den knasende fornemmelse).

En klar, kold og god vodka til det er godt, men hvis det virker for
overvældende, ville jeg sige tør Champagne (der er rigtig mange
muligheder) eller en tør Crémant (d'Alsace måske?). Men et glas isvand
er nu heller ikke at foragte, det er jo kaviaren, der skal smage
igennem.

Rigtig god fornøjelse og godt nytår. Smagen af en god kaviar bliver
hængende i erindringen .... desværre er det vanedannende og temmelig
dyrt

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-12-02 21:59

hej
Hvad med slet og ret ,små kiks og en GOD champagne eller Chablis
Glædelig Jul og Godt Nytår

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Benny Rasmussen

Dato : 20-12-02 08:37

Hvis det ikke er de ægte kaviar, bruger jeg ofte avokado i stedet for
blinis. Brug et par dråber citron saft på ½ avokado. Fyld huldet fra stenen
op med creme fraiche, placer en spiseske kaviar (gerne de røde) oven på,
samt hakket rød løg
mvh
Benny