En smule OT - HP 715
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-12-02 17:18

Hej

Som så mange andre overvejer jeg at købe digital som supplement - aldrig
som afløser for mit ellers velfungerende EOS system...

Jeg har haft kig på en del forskelligt, Canon, Olympus, en enkelt
Exakta, (som i øvrigt virker forbavsende til prisen) + div. billige
mærker....

Jeg er nu faldet over en HP 715, som jeg må indrømme, jeg er blevet lidt
begejstret for, da den har en ret stor alm. gennemgangssøger + et
forbavsende hurtigt display. Det er desværre nødvendig for mig at have
en stor søger + et godt display, da jeg er ret så svagtseende. Samt at
der er software til lige netop mit styresystem, - og det hele er i den
HP 715.

Er der nogen, der har erfaringer med den - og hvor meget må jeg give for
den. Kameraet er nyt og med 2 års fuld garanti! - og selvfølgelig kan
ekstra service også købes...

Alternativt vil en Agfa dPhoto 1280 være det, jeg helst vil have, da den
er så 'avanceret' til brug for svagtseende, - meeeen jeg vil altså ikke
give +8000kr. for et kamera (nyt), der ikke har højere opløsning en
svarende til 832x624dpi...., men Agfa'en har de samme muligheder som HP
715.

- Og ja, jeg véd godt vores seneste snak omkring HPs service - eller
rettere mangel på samme, men det er ikke HP, der servicerer disse
kameraer, efter hvad jeg fik at vide i går.

mvh. Eri kRichard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-12-02 22:16

> [...]
>
> Jeg har haft kig på en del forskelligt, Canon, Olympus, en enkelt
> Exakta, (som i øvrigt virker forbavsende til prisen) + div. billige

Erfaringer med det omtalte kamera har jeg ikke, men jeg vil anbefale dig
at kigge på hastigheden hvormed kameraet tager billeder. Der er ikke
noget mere iriterende end langsomme digitale kameraer, specielt når du
vil fortsætte med at benytte dit analoge Canon sideløbende.

Jeg vil anbefale dig at læse divers test på:

<http://www.megapixel.net/>

og

<http://www.steves-digicams.com>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-02 07:31

Hej Michael

Tak for links. De gav en hel del ekstra info, som jeg ikke umiddelbart kunne
få i forretningen. Kameraet er tilsyneladende endda meget godt rent teknisk,
men desværre 'a bit too slow', men alligevel får det 4 1/2 stjerne. - Så helt
tosset er det jo ikke.

Men priserne...... Uha da, der er godt nok stor forskel fra det biligste til
det 'normale'. På det ene site var der et link til danske HP kamera
forhandlere, og selv her svinger priserne ret meget. To af dem er endda under
importprisen - bl.a. ComputerCity, - hvordan det så kan lade sig gøre (siger
jeg som reg. forhandler, da jeg oftest får importpriser med).

Problemet er helt klart den lidt langsomme lagringstid, men det tiltaler mig
særdeles, at den har både et stort display + en meget stor søger. - Det har
jeg ikke set på andre ikke-SLR digitale kameraer! - Og så ligner det et
rigtigt kamera...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-12-02 01:22

> Er der nogen, der har erfaringer med den - og hvor meget må jeg give for
> den. Kameraet er nyt og med 2 års fuld garanti! - og selvfølgelig kan
> ekstra service også købes...

På EDB-priser står billigste pris til kr. 3.995,-. Jeg synes bare tit,
det er nogle lidt spøjse web-butikker, der er nævnt. Jeg har også hørt,
at nogle butikker slet ikke har varen, når man vil købe den. Det er bare
et billigt tilbud, de sætter på nettet, for at lokke kunder til. Så mon
ikke 43-4500,- er en mere realistisk pris?

> [...]
> give +8000kr. for et kamera (nyt), der ikke har højere opløsning en
> svarende til 832x624dpi...., men Agfa'en har de samme muligheder som HP

Er det ikke et 100 år gammelt kamera? Det laves da ikke mere, gør det
vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-12-02 05:14

> at nogle butikker slet ikke har varen, når man vil købe den. Det er bare
> et billigt tilbud, de sætter på nettet, for at lokke kunder til.
Jeg går altid ud fra, at sælgeren ikke har varen hjemme, og det er vist
det almindeligste, med undtagelse af gadebutikker; men at prisen er god
nok, især når det gælder webshops.

vh Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-12-02 08:03

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> et billigt tilbud, de sætter på nettet, for at lokke kunder til. Så mon
> ikke 43-4500,- er en mere realistisk pris?

De 'spøjse' webbutikker gider jeg simpelthen ikke spilde hverken tid eller
penge på. Og jeg gider heller ikke besøge/købe hos et eller andet udenlandsk
firma, der måske kan sælge det et par hundrede kroner billigere end et
vilkårligt dansk firma kan. - Så vil jeg hellere give de par hundrede kroner
mere, for så kan jeg også rent fysisk gå ind i butikken og 'brokke' mig, hvis
det skulle blive nødvendigt.

Pt. tager Merlin 3495kr. og ComputerCity 2495kr., hvilket re ca. 450kr. under
importprisen!! ComputerCitys pris fik jeg via et af de links, som Michael
T.A. gav. De fleste steder i 'fysiske fotoforretninger' står kameraet til
3995kr.. Jeg tror bare, at den er sat ned pga., at det nu udgår, da der er
kommet en ny 720, der ligner den til forveksling. Det kamera koster på de
fleste af de webbaserede butikker mellem 3995 og 4494kr.

> Er det ikke et 100 år gammelt kamera? Det laves da ikke mere, gør det
> vel?

Bortset fra at det selvfølgelig hedder 'ePhoto 1280 og ikke dPhoto 1280, - så
jo, det laves mærkelig nok stadig. PhotoTeam her i Brabrand har det stadig i
deres prisliste til den nette pris af 8495kr. !! ....Jeg HAR spurgt.... -
Men som jeg skrev, så vil jeg ikke give så mange penge for et trods alt så
gammelt kamera (1998), - selvom det kan alt det, jeg véd, jeg vil få brug for
og endda mere til. - Jeg er stadig mest til det go'e gamle analoge fotogrej.

mvh. Erik Rciahrd