MacOS 9.1 - hvor lang tid
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-03-01 12:05

For godt 14 dage siden sendte jeg opgraderingskortet [Coupon 3] til
Irland for at få tilsendt en CD-ROM med 9.1 på - jeg kan ganske simpelt
ikke installere på min 6100 uden original CD-ROMen til 9.1, og vel at
mærke /boote/ fra den. Jeg sendte naturligvis en check på 159 kroner
med, som man skulle.

Jeg har endnu ikke modtaget CD-ROMen, og jeg kan konstatere hos banken,
at checken endnu ikke er indløst.

Hvor lang tid tager det, og kan brevet være forsvundet i postvæsenet?

I øvrigt forældes en check efter 20 dage.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : John Lauritzen

Dato : 06-03-01 13:23

PerRonne@mac.com,Ny-Internet writes:
> [...]
>med, som man skulle.
>
>Jeg har endnu ikke modtaget CD-ROMen, og jeg kan konstatere hos banken,

Jeg tror, det tog 3-4 uger i mit tilfælde. Der var ikke problemer med
checken.

Efter megen bøvl og fejlmeddelelser lykkedes det mig i 8. forsøg at
installere 9.1 på iMac DV SE. Det fungerer nu, men maskinen er 5 minutter
om at starte, så et eller andet er der galt. Apples support rådede mig til
at slette PRAM og at genopbygge skrivebordet, men det har ikke hjulpet.

Venlig hilsen John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-03-01 13:48

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Apples support rådede mig til
> at slette PRAM og at genopbygge skrivebordet, men det har ikke hjulpet.

Vælg din startdisk i det tilhørende kontrolpanel. Det lyder som om den
leder efter en startdisk hvilket inkl. potentiolt netboot kan tage meget
langt tid.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-03-01 16:39

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Det fungerer nu, men maskinen er 5 minutter
> om at starte, så et eller andet er der galt.

Har du opgraderet til nyeste firmware?

/Martin, som har en iMac DV med opgraderet 9.1 - virker perfekt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-01 16:10

Hej Per

Jeg sendte det til dem for over en måned siden, og jeg har heller ikke
modtaget noget endnu. Derfor ringede jeg til Apple Support i torsdags og
fik en snak med dem. De kunne simpelthen ikke finde min
anmodning/bestilling nogensteder. Hun mente, at den meget vel kunne være
forsvundet under forsendelsen til Irland, - for som hun sagde, det var
desværre ikke første gang, det var sket.

I går fik jeg så et brev fra dem, at de havde fundet den, men at min
betaling var blevet afvist formentlig pga. at et tal i min kreditdort nr.
var ulæselig, jeg blev derfor bedt om at sende en ny formular vedlagt den
skrivelse, jeg havde fået fra dem, så ville de ekspedere den hurtigst
mulig.

Det er for såvidt rigtig, at en check forældes efter 20 dage, men det er
faktisk op til dig, om du, når den dukker op, stadig vil honorere den, -
selvom der er gået længere tid.

Men prøv at ringe til dem på 7010 2004 / 70102007, så kan de finde ud af,
om den er nået frem.

mvh. Erik Richard

Per Erik Ronne wrote:

> [...]
>
> Hvor lang tid tager det, og kan brevet være forsvundet i postvæsenet?
>
> I øvrigt forældes en check efter 20 dage.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 06-03-01 17:56

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvor lang tid tager det, og kan brevet være forsvundet i postvæsenet?
>
> I øvrigt forældes en check efter 20 dage.
Jeg sendte min bestilling den 6. februar. Den 1. marts kom så
opgraderingen med posten ---- MEN

den indeholdt ganske vidst en dansk installationsvejledning,
en international license aftale,
danske software kuponer (1-2-3),
og en FRANSK Mac OS 9.1 CD.

Jeg ringede omgående til Apple Support, som lovede at kigge på sagen, og
vende tilbage næste dag. Ikke en lyd fra Apple, hvorefter jeg ringede
igen. Apple var meget flinke og lovede at kigge på sagen, og skulle så
lige have nogen yderligere oplysninger. Det var i fredags. Apple love
igen, at de ville kontakte mig i går, mandag. Igen ikke en lyd fra
Apple. I går skrev jeg et lille brev til Apple i Danmark, og beklagede
min nød med dokumentation for det skete.

Så ud fra min oplevelse, kan der godt gå godt tre uger, og hvis du så er
heldig, får du en dansk version.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-03-01 19:02

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> Så ud fra min oplevelse, kan der godt gå godt tre uger, og hvis du så er
> heldig, får du en dansk version.

Jeg er totalt ligeglad med om det er en dansk eller engelsk version;
faktisk er det en engelsk version jeg opgraderer fra [men CD-ROMen er jo
ikke en opgradering med indeholder /hele/ 9.1]. En fransk ville jeg ikke
acceptere!

Under alle omstændigheder ville jeg lave en fuldstændig reinstallering,
idet der er en række ting der ikke fungerer ordentligt. Men det har
naturligvis noget med ekstra udvidelser at gøre - jeg har især MS Office
98 mistænkt med alle de udvidelser den sætter ind.

Fra : John Lauritzen

Dato : 06-03-01 17:32

mb@talent.dk,Ny-Internet writes:
>Har du opgraderet til nyeste firmware?
Nej, ikke så vidt jeg ved. Hvordan gør man det?
Venlig hilsen John

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-03-01 20:46

John Lauritzen <John_Lauritzen@net.dialog.dk> wrote:

> Nej, ikke så vidt jeg ved. Hvordan gør man det?

Jeg ved ikke, om du kan bruge den internationale updateversion (hvilket
jeg gjorde da jeg på det tidspunkt havde en international version MacOS,
som nu er udskiftet til dansk 9.1 - uden problemer), men hvis du vil
prøve så kan du downloade den her

< http://asu.info.apple.com/swupdates.nsf/artnum/n11776>

Der medfølger en beskrivelse af operationen - det er ikke svært.

/Martin

Fra : Simple

Dato : 09-03-01 08:17

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> I øvrigt forældes en check efter 20 dage.

Det tror jeg ikke du har ret i!

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk