/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
LOTR=LORT
Fra : Martin Kristensen


Dato : 17-12-02 21:02

[SPOILER!?]

"Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at have
set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået er:

Film #1: Frodo finder den første ring
Film #2: Frodo finder den anden ring
Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
sådan noget.

Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor, som
"Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien, men det er
der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og ser på en flok
gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd og trolddom". Jeg
fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin smag.

/Martin



 
 
Stefan Holm (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 17-12-02 21:09

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> sådan noget.

Det bliver ellers fedt, når han bliver til Power-Frodozoid.

--
"It's like David and Goliath, only this time David won!"

Taba (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 17-12-02 21:23

> Det bliver ellers fedt, når han bliver til Power-Frodozoid.

LOL ja.. han behøves kun at se på sine fjender så kommer der "balls of fire
out his arse" og de er væk

//Taba



Peter Hedegaard (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hedegaard


Dato : 17-12-02 21:32

Totalt mærkelige er i,

I ved tilsyneladende intet som helst om filmene,
Frodo har kun 1 ring igennem hele bogen (også filmene), så hvad fanden er
det med at han finder 3 ringe??

Og så er der jo nok en grund til at der blev solgt 100.000 billetter på de
24 første timer i danmark til The Two Towers..

Zif

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
news:uILL9.3854$Hl6.344709@news010.worldonline.dk...
> > Det bliver ellers fedt, når han bliver til Power-Frodozoid.
>
> LOL ja.. han behøves kun at se på sine fjender så kommer der "balls of
fire
> out his arse" og de er væk
>
> //Taba
>
>



Taba (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 18-12-02 12:20

> Totalt mærkelige er i,

Synes min mor også, så der er åbenbart noget om sagen

> I ved tilsyneladende intet som helst om filmene,
> Frodo har kun 1 ring igennem hele bogen (også filmene), så hvad fanden er
> det med at han finder 3 ringe??

Hehe ja, (undertegnede har læst bøgerne og set FOTR alm. og ext. et halv
dusin gange nu), og du har fuldstændig ret i at han kun har én ring, men det
var nu også ment som en spøg (sarkastisk, ironisk, etc.), og den skinnede
vist ikke helt igennem som mit tidl. forsøg på det (det med hans højde)...
Beklager...

> Og så er der jo nok en grund til at der blev solgt 100.000 billetter på de
> 24 første timer i danmark til The Two Towers..

Ja, skal ind og se den om 2 timer

//Taba



Troels Plougmann Ols~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 18-12-02 17:26

> Og så er der jo nok en grund til at der blev solgt 100.000 billetter på de
> 24 første timer i danmark til The Two Towers..

Ja, at alle er betalt for at give topkarakterer, og at filmene er totalt
overspilede. Jeg synes ikke der er nok handling i filmene til at de er værd
at se. (Selvom jeg har gjort det)

// Troels



Peter B. Juul (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-12-02 23:10

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:

> Det bliver ellers fedt, når han bliver til Power-Frodozoid.

Jeg synes først den bliver rigtig fed, der hvor han bliver præsident
for rumvampyrerne.

--
Peter B. Juul, o.-.o "nej, folk vil ikke have nogen Playstation
The RockBear. ((^)) selv om der er mange der køber den."
I speak only 0}._.{0 -Charbax
for myself. O/ \O

Stefan Holm (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Holm


Dato : 17-12-02 23:15

"Peter Hedegaard" <peter.hedegaard@email.dk> writes:

> Frodo har kun 1 ring igennem hele bogen (også filmene), så hvad fanden er
> det med at han finder 3 ringe??

Når han har de tre ringe, bliver han til Power-Frodozoid, så han kan
kæmpe mod Saruzilla og i processen smadre det meste af Rivendell. Er
det så svært at forstå?

--
"A sarcasm detector, that's a *real* useful invention."

Nikolaj Borg (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 18-12-02 00:12


"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> wrote in message
news:ur8cge1ii.fsf@nynne.aub.dk...
> Når han har de tre ringe, bliver han til Power-Frodozoid, så han kan
> kæmpe mod Saruzilla og i processen smadre det meste af Rivendell. Er
> det så svært at forstå?

Gotta catch 'em all.

/Nikolaj



Per (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 20-12-02 07:17

In article <ur8cge1ii.fsf@nynne.aub.dk>, nospam@algebra.dk says...
> "Peter Hedegaard" <peter.hedegaard@email.dk> writes:
>
> > Frodo har kun 1 ring igennem hele bogen (også filmene), så hvad fanden er
> > det med at han finder 3 ringe??
>
> Når han har de tre ringe, bliver han til Power-Frodozoid, så han kan
> kæmpe mod Saruzilla og i processen smadre det meste af Rivendell. Er
> det så svært at forstå?

Glem ikke Vampyrerne!


Per Abrahamsen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 18-12-02 14:53

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Stefan Holm <nospam@algebra.dk> writes:
>
>> Det bliver ellers fedt, når han bliver til Power-Frodozoid.
>
> Jeg synes først den bliver rigtig fed, der hvor han bliver præsident
> for rumvampyrerne.

Nej, ikke flere crossovers!

Peter B. Juul (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-12-02 16:00

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> Nej, ikke flere crossovers!

dk.kultur.film og dk.medier.tv er nu engang beslægtede
universer. Crossovers vil være uundgåelige.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"
I speak only 0}._.{0 - Fra TDM-vejledning om opsætning
for myself. O/ \O af mobiltelefon.

Per Abrahamsen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 19-12-02 14:30

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:
>
>> Nej, ikke flere crossovers!
>
> dk.kultur.film og dk.medier.tv er nu engang beslægtede
> universer. Crossovers vil være uundgåelige.

Men West Wing og LotR er _ikke_ beslægtede. At der indgår rumvampirer
som et centralt plotelement i begge er et rent tilfælde, og hvis man
går lidt nærmere ind på det vil man opdage at de to slags
"rumvampyrer" egentlig ikke har andet end navnet tilfælles. En
crossover vil bare ødelægge begge universer.

Peter B. Juul (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-02 14:38

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> Men West Wing og LotR er _ikke_ beslægtede. At der indgår rumvampirer
> som et centralt plotelement i begge er et rent tilfælde, og hvis man
> går lidt nærmere ind på det vil man opdage at de to slags
> "rumvampyrer" egentlig ikke har andet end navnet tilfælles. En
> crossover vil bare ødelægge begge universer.

Jeg er ganske uenig. Men efter at Waid indførte Hypertime i
DC-universet er der sådan set heller ikke noget, der hedder crossovers
mere. Det er altsammen "alternative tidslinier".
--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"
I speak only 0}._.{0 -K. Schumacher
for myself. O/ \O

Tenzel Kim (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 20-12-02 18:18

Peter B. Juul wrote:

> Jeg er ganske uenig. Men efter at Waid indførte Hypertime i
> DC-universet er der sådan set heller ikke noget, der hedder crossovers
> mere. Det er altsammen "alternative tidslinier".


Hypertime er nu ikke helt det samme som "alternative tidslinjer" men lad
det nu ligge da den diskussion nok nærmere hører hjemme i
dk.kultur.tegneserier

Tenz.



Taba (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 17-12-02 21:32

> "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at have
> set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
> kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået
er:

Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:

> Film #1: Frodo finder den første ring

Frodo "finder" ingen ring, han FÅR en ring af Bilbo.

> Film #2: Frodo finder den anden ring

Der er kun én ring der har interesse i LOTR og det er "the one ring", ergo
"finder" han ikke flere ringe.

> Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> sådan noget.

Ja, han bliver højere

Selvom du "kun" har set filmen FOTR, så har du stadigvæk misset en masse
pointer som f.eks. ringen, hvad der skal ske med ringen, hvorfor i alverden
"The Fellowship" drager ud, det er ikke for at fiske i den store flod tør
jeg godt afsløre eller for at se på statuer...

> Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor, som
> "Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien, men det er
> der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og ser på en flok
> gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd og trolddom". Jeg
> fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin smag.

Det er en EVENTYRS film, ikke MIDDELALDER film. Hvor mange hobitter, dværge,
orcs, uruk.hai, enter, nazgülzs er der i Middelalderfilm? De plejere (som
regel) at være reallistiske mht. til figurene (de er menensker) og
redskaberne (ingen magi f.eks.) osv.

Det lyder til at du skal sætte dig end og se filmen minimum én gang til, men
ikke med den foudfattede holdning som det lyder til at du havde dengang du
så den første gang, og for guds skyld: Følg dog med i filmen, der er en
MASSE pointer, plots, detaljer osv. som er gået din næse forbi....

//Taba



Devast8or (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 17-12-02 21:56

Er det ikke kun Merry og Pippin der bliver højere? eller har jeg misset
noget? Jeg mener da kun det var Merry og Pippin der drak af enternes 'vand'.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Taba <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
news:SQLL9.3863$Hl6.347034@news010.worldonline.dk...
>
> Ja, han bliver højere
>




Taba (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 18-12-02 12:12

> Er det ikke kun Merry og Pippin der bliver højere? eller har jeg misset
> noget? Jeg mener da kun det var Merry og Pippin der drak af enternes
'vand'.

Hehe du har fuldstændig ret, men mente det nu sarkastisk... min fejl hvis
den ikke gik igennem der Devast8or

/Taba



Devast8or (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 18-12-02 17:05

Jeg blev bare lidt i tvivl om jeg havde misset noget da jeg læste bogen (har
kun læst den en gang). Merry og Pippin bliver jo netop højere pga. Enternes
'vand', så det kunne være jeg havde misset/glemt at Frodo også fik noget af
det :)

Devast8or


--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail: ask me for an adress :)



Taba <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
news:EKYL9.5525$Hl6.464577@news010.worldonline.dk...
>
> Hehe du har fuldstændig ret, men mente det nu sarkastisk... min fejl hvis
> den ikke gik igennem der Devast8or
>
> /Taba
>
>



Martin Kristensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 17-12-02 21:56

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> wrote in message
news:SQLL9.3863$Hl6.347034@news010.worldonline.dk...
> > "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at
have
> > set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
> > kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået
> er:
>
> Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:

Nej, men jeg har lige scoret 136 i en IQ-test... [Woohoo!]

> > Film #1: Frodo finder den første ring
>
> Frodo "finder" ingen ring, han FÅR en ring af Bilbo.

Der må jeg have sovet eller været på toilettet.

> > Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> > sådan noget.
>
> Ja, han bliver højere

Han ligner også en stofmisbruger

> Det er en EVENTYRS film, ikke MIDDELALDER film. Hvor mange hobitter,
dværge,
> orcs, uruk.hai, enter, nazgülzs er der i Middelalderfilm? De plejere (som
> regel) at være reallistiske mht. til figurene (de er menensker) og
> redskaberne (ingen magi f.eks.) osv.

Der er også magi i mange andre middelalderfilm, f.eks. Willow. Men
eventyrsfilm er da også en brugbar betegnelse.

> Det lyder til at du skal sætte dig end og se filmen minimum én gang til,
men
> ikke med den foudfattede holdning som det lyder til at du havde dengang
du
> så den første gang, og for guds skyld: Følg dog med i filmen, der er en
> MASSE pointer, plots, detaljer osv. som er gået din næse forbi....

Jeg har fået mere end rigeligt, og jeg tror ikke mit koncentrationsniveau
ville være højere anden gang. Så vil jeg hellere se "Glitter" med Mariah
Carey.

/Martin



C. H. Engelbrecht (18-12-2002)
Kommentar
Fra : C. H. Engelbrecht


Dato : 18-12-02 04:15

> > Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:
>
> Nej, men jeg har lige scoret 136 i en IQ-test... [Woohoo!]

Ikke fordi jeg vil blande mig i den slags, men jeg selv har lige scoret 148
i en IQ-test, og jeg tror sgu ikke jeg er særlig klog. Tag de prøver med et
gran salt, og lad være med at blande intelligens og resonnering sammen i
denne sammenhæng.

En lille off-topic, kunne ikke lade være...




David T. Metz (18-12-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-12-02 12:09

C. H. Engelbrecht skriblede:
>>> Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:
>>
>> Nej, men jeg har lige scoret 136 i en IQ-test... [Woohoo!]
>
> Ikke fordi jeg vil blande mig i den slags, men jeg selv har lige
> scoret 148 i en IQ-test, og jeg tror sgu ikke jeg er særlig klog. Tag
> de prøver med et gran salt, og lad være med at blande intelligens og
> resonnering sammen i denne sammenhæng.
>
> En lille off-topic, kunne ikke lade være...

Nå, så bliver vi nødt til det: Hvad var sd. (standardafvigelsen) i testen
og hvor var den normeret? IQ-tal kan ikke bruges til noget løsrevet fra de
oplysninger.

David


David T. Metz (18-12-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-12-02 12:09

C. H. Engelbrecht skriblede:
>>> Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:
>>
>> Nej, men jeg har lige scoret 136 i en IQ-test... [Woohoo!]
>
> Ikke fordi jeg vil blande mig i den slags, men jeg selv har lige
> scoret 148 i en IQ-test, og jeg tror sgu ikke jeg er særlig klog. Tag
> de prøver med et gran salt, og lad være med at blande intelligens og
> resonnering sammen i denne sammenhæng.
>
> En lille off-topic, kunne ikke lade være...

Nå, så bliver vi nødt til det: Hvad var sd. (standardafvigelsen) i testen
og hvor var den normeret? IQ-tal kan ikke bruges til noget løsrevet fra de
oplysninger.

David


Taba (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 18-12-02 12:17

> Der er også magi i mange andre middelalderfilm, f.eks. Willow. Men
> eventyrsfilm er da også en brugbar betegnelse.

Det er jo også en eventyrsfilm, men i en middelalderlig tidsperiode
Det samme gælder LOTR, men den hælder mere over mod det fantastiske end
Willow IMO.

> Jeg har fået mere end rigeligt, og jeg tror ikke mit koncentrationsniveau
> ville være højere anden gang. Så vil jeg hellere se "Glitter" med Mariah
> Carey.

Hehe, ok.. Har ikek set den, og har ingen planer om det... endnu..

//Taba



Troels Plougmann Ols~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Troels Plougmann Ols~


Dato : 18-12-02 17:28

> Nej, men jeg har lige scoret 136 i en IQ-test... [Woohoo!]

Jaja, i en online pap-test.

Jeg er da tidl. medlem af Mensa og officielt målt til en IQ på 153. (sådan
set det samme som Einstein, hvis man regnede i samme afvigelses-skala, jeg
mindes det er 15, 16 og 24)

// Troels



Rune Zedeler (23-12-2002)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 23-12-02 04:37

Troels Plougmann Olsen wrote:

> Jeg er da tidl. medlem af Mensa og officielt målt til en IQ på 153. (sådan
> set det samme som Einstein, hvis man regnede i samme afvigelses-skala, jeg
> mindes det er 15, 16 og 24)

Hmm, Mensa-testen brugte indtil for ganske nylig en standardafvigelse på 24.
En IQ på 153 med SA=24 svarer til en IQ på 135 med SA=16 - hvilket er
den mest brugte standardafvigelse - afaik. Einsteins IQ er estimeret til
180 (han har aldrig fået den målt) - og der er godt nok langt fra 135
til 180.

-Rune


Peter B. Juul (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-12-02 23:11

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> writes:

> Er du med i Mensa? Nej, troede det heller ikke, fordi:

Har du stor erfaring med Usenet? Nej, troede det heller ikke, fordi:

Det er en troll. En ringe troll. Desværre bliver den ikke til sten i sollys.

--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary
I speak only 0}._.{0 And those who don't.
for myself. O/ \O

Taba (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Taba


Dato : 18-12-02 12:15

> Det er en troll. En ringe troll. Desværre bliver den ikke til sten i
sollys.

Huh?

//Taba



Rasmus Underbjerg Pi~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 18-12-02 13:22

"Taba" <famtaba@tiscali.dk> mælte sligt:

>> Det er en troll. En ringe troll. Desværre bliver den ikke til sten i
>sollys.

>Huh?

<http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html>

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Alt fedt tilhører Herren."

Mikkel Winther (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Winther


Dato : 17-12-02 21:41

Martin Kristensen was trolling as usual:
> [SPOILER!?]
>
> "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at
> have set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid
> på en kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har
> forstået er:
>
> Film #1: Frodo finder den første ring
> Film #2: Frodo finder den anden ring
> Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power"
> eller sådan noget.
>
[snip]

En meget dårlig og gennemskuelig troll, men faktisk rimeligt underholdende.
6 point ud af 10 herfra.

m.
--
- "You kill anybody?"
- "A few cops."
- "No real people?"
- "Just cops."
from "Reservoir Dogs", 1992




Martin Kristensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 17-12-02 22:17

"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> wrote in message
news:3dff8bed$0$47416$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> En meget dårlig og gennemskuelig troll,

Ja ok, der fik du mig. Jeg har ikke set 1'eren, og gider heller ikke, da jeg
ikke orker at se film der varer mere end 2 timer, og slet ikke når
handlingen er noget så uvedkommende som trolde og magi i en fiktiv
eventyrverden.

>men faktisk rimeligt underholdende.
> 6 point ud af 10 herfra.

Jeg takker - det er vel en ok score for en troll.

/Martin



Peter B. Juul (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-12-02 23:13

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Ja ok, der fik du mig. Jeg har ikke set 1'eren, og gider heller ikke, da jeg
> ikke orker at se film der varer mere end 2 timer, og slet ikke når
> handlingen er noget så uvedkommende som trolde og magi i en fiktiv
> eventyrverden.

Tjah.

Jeg er ikke selv nogen stor fantasy-fan. Jeg synes bøgerne er jævnt
kedelige.

Men faktisk har jeg set den første film fire gange nu, heraf tre i
biografen, og den holder faktisk stadig.

Det er simpelthen en velfortalt historie om et lille "menneske", der
påtager sig en stor opgave - lidt ligesom da Anker Jørgensen blev
statsminister.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Kevin Edelvang (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 17-12-02 23:52

Peter B. Juul wrote:

> Det er simpelthen en velfortalt historie om et lille "menneske", der
> påtager sig en stor opgave - lidt ligesom da Anker Jørgensen blev
> statsminister.

LOL

Du er Sjov (tm)

Mvh
Kevin Edelvang

--
"Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der
næsten fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til
dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-
holdning-over-for-serioes-debat-om-kristendom."


Nikolaj Borg (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 18-12-02 00:15


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3znr45m69.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Jeg er ikke selv nogen stor fantasy-fan. Jeg synes bøgerne er jævnt
> kedelige.

Ditto.

> Men faktisk har jeg set den første film fire gange nu, heraf tre i
> biografen, og den holder faktisk stadig.

Jeg har lige fået set extended edition. Jeg foretrækker på mange måder
originalen, men begge udgaver er glimrende underholdning.

/Nikolaj



Peter B. Juul (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-12-02 00:58

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> writes:

> Jeg har lige fået set extended edition. Jeg foretrækker på mange måder
> originalen, men begge udgaver er glimrende underholdning.

Jeg foretrækker extended. Det irriterer mig grænseløst, når der
tydeligt er sket noget, vi ikke hører om - som f.eks. kapperne fra
elverne i Lothlorien - og jeg nyder scenerne med Gimli i Lothlorien,
da de gør ham til så meget mere end en brovtende mandsling.

Til gengæld er det pludselig blevet alt for tydeligt for mig, hvornår
de klipper til små skuespillere...
--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket
I speak only 0}._.{0 af 'sorte huller'"
for myself. O/ \O -POK

Nikolaj Borg (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Nikolaj Borg


Dato : 18-12-02 01:09

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3vg1s5hc9.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Jeg foretrækker extended. Det irriterer mig grænseløst, når der
> tydeligt er sket noget, vi ikke hører om - som f.eks. kapperne fra
> elverne i Lothlorien

Ja, det var klart en af fordelene ved den nye udgave, at der blev forklaret
lidt mere om skovturen. Til gengæld synes jeg ikke om den ekstra fokus på
hobitternes hygge-nygget-hed både i starten og i skoven. Det bidrager ikke
rigtigt med så meget, synes jeg.

/Nikolaj



Peter B. Juul (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-12-02 12:55

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> writes:

> Ja, det var klart en af fordelene ved den nye udgave, at der blev forklaret
> lidt mere om skovturen. Til gengæld synes jeg ikke om den ekstra fokus på
> hobitternes hygge-nygget-hed både i starten og i skoven. Det bidrager ikke
> rigtigt med så meget, synes jeg.

Jeg synes, at det er vigtigt og godt. Det hjælper med at etablere
hvorfor de er så interessante at have som hovedpersoner.
--
Peter B. Juul, o.-.o There are 10 types of people in the world.
The RockBear. ((^)) Those who understand binary
I speak only 0}._.{0 And those who don't.
for myself. O/ \O

Peter Larsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 17-12-02 21:44


"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> wrote in message
news:atnvnq$fvm$1@sunsite.dk...
> [SPOILER!?]
>
> "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at have
> set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
> kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået
er:
>
> Film #1: Frodo finder den første ring
> Film #2: Frodo finder den anden ring
> Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> sådan noget.
>
> Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor, som
> "Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien, men det er
> der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og ser på en flok
> gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd og trolddom". Jeg
> fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin smag.
>
> /Martin

Fatter slet i kan tage det seriøst det pis



Mark Høserich (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Mark Høserich


Dato : 17-12-02 22:00

> "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at
> have set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid
> på en kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har
> forstået er:

> Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor,
> som "Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien,
> men det er der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og
> ser på en flok gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd
> og trolddom". Jeg fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin
> smag.

Jeg ved ikke om jeg ligefrem vil kalde LOTR for noget lort. Nu kan jeg kun
tale med om FOTR, men den har sine svage og sine stærke sider. Den er først
og fremmest et udstyrsstykke, der ikke er set før og næppe vil i den næmere
fremtid. På plussiden står for mig, det faktum at der ikke er sparet på
effekterne, man har formået at filme så meget som nu kan lade sig gøre i
"real life", og kun brugt Com. tek. når det det har været strengt taget
nødvendigt. Det er en "actionpacked" film, hvis man skal bruge et
mandril-udtryk. Filmens mangler er helt klart, personskildringen. Den er,
efter min mening, alt for stiv og planlagt. Karakterene er uden dybde, og
svære at identificere sig med. De opfører sig om det, er guds ord der er
lagt i deres mund, og sidst jeg tjekkede var Tolkien menneske af kød og
blod. Måske var skuespillerne for beærede over at stå med et matriale som
har betydet så meget for mange mennesker. De virker for låste.
Det skal siges, at jeg ikke har læst Triologien, og kender derfor ikke noget
om slutningen af historien, men for mig virker stoffet meget
perspektivtløst. Jeg har meget svært ved at sætte historien i en større
sammenhæng.
Jeg må tilsidst sige, at der ligger måske også en god grund til at man måtte
blive skuffet over LOTR. Både før og efter præmieren var der en stor
glorificering af filmen i diverse medier. Den blev udråbt af både alm.
mennesker og anmeldere, til at være "Århundredets Film". Hvis det sker før
en præmiere, er det svært ikke at blive skuffet.
Måske gælder det bare om at tage LOTR for hvad den er: En actionfyldt
filmatisering over en elsket bog.

M<a>RK



Peter Bjerre Rosa (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 17-12-02 22:35

Mark Høserich skrev:

> Jeg ved ikke om jeg ligefrem vil kalde LOTR for noget lort. [...]

Tak for et velargumenteret indlæg! Jeg er helt enig med dig, især i din
pointe med at filmen blev hypet til døde, inden den nåede det store
lærred. Det fik i al fald mig til at stå af.

Selve filmen er teknisk uhyre flot, og jeg må også tage hatten af for,
at Jackson har magtet at gennemføre et projekt af denne størrelse. Men
jeg følte absolut intet for filmen derudover, da jeg så den. Jeg småsov
faktisk lidt undervejs - og jeg skal ikke afvise, at jeg derved er gået
glip af nogle plottråde.

Det overordnede plot manglede i den grad en forløsning, der kunne
retfærdiggøre flere timer i biografen. Det siger sig selv, når vi har at
gøre med en trilogi med så stor forbindelse mellem de enkelte værker.
Men som selvstændig film fejler den efter min mening stort. Det er
simpelt hen ikke spændende nok at følge en flok pygmæer tage på én lang
vandretur i skoven med en flok bodyguards på slæb.

Skal jeg se to'eren, kan man så spørge? Ja, selvfølgelig skal jeg det.
Det hører ligesom med til ens kulturelle dannelse.

--
Mvh. Peter
"Kan du forestille dig, at man har opfundet et fint ord som 'hekto' til
noget, der kun er 100?"


Martin Kristensen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 17-12-02 23:19

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message
news:ato59p$fvr$1@sunsite.dk...
> Mark Høserich skrev:

Endelig lidt kritik fra nogen der har set filmen. Hårdt tiltrængt, da hele
stemningen omkring LOTR IMHO er ved at nærme sig religiøst massehysteri.

/Martin



Mark Thomas Gazel (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 18-12-02 03:30

Martin Kristensen <cruzer@gjk.dk> skrev:

> Endelig lidt kritik fra nogen der har set filmen. Hårdt tiltrængt, da
> hele stemningen omkring LOTR IMHO er ved at nærme sig religiøst
> massehysteri.

Ja, det minder næsten om massehysteriet vedr. The Stand eller premieren på
en ny Jerry Brockheimer film (uden sammenligning i øvrigt, jeg synes også
lotr var fed).


--
Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.
Få artiklerne på dit site: http://www.mandezonen.dk/overskrifter.php4





Kevin Edelvang (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Kevin Edelvang


Dato : 17-12-02 23:18

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Tak for et velargumenteret indlæg!

Arh, Peter, *du* har nu humor som ingen anden!

Det er godt, at folk som Stefan Holms alvorlige reaktioner på dette
indlæg ikke skulle stå alene.

Mvh
Kevin Edelvang

--
"Som stemningen tilsyneladende er i øjeblikket burde der
næsten fremsættes en OTD om at omdøbe denne gruppe til
dk.livssyn.binaer-kodet-kristendom-med-vattet-og-ligeglad-
holdning-over-for-serioes-debat-om-kristendom."


Thomas Borum Nielsen (17-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Borum Nielsen


Dato : 17-12-02 23:34


"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> wrote in message
news:ato59p$fvr$1@sunsite.dk...

> Men som selvstændig film fejler den efter min mening stort. Det er
> simpelt hen ikke spændende nok at følge en flok pygmæer tage på én lang
> vandretur i skoven med en flok bodyguards på slæb.

Det er vel netop også det der er pointen: Det er ikke en selvstændig film.
Men en del af en triologi. Peter Jackson har ikke tænkt sig at lave tre
selvstændige film.
Men tre film som skal ses som et værk.
Man kan sgu da heller ikke nøjes med at læse en af bøgerne, og så regne
med at forstå hele historien.

Mvh Thomas.




David T. Metz (18-12-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 18-12-02 02:42

Peter Bjerre Rosa skriblede:
> Det overordnede plot manglede i den grad en forløsning, der kunne
> retfærdiggøre flere timer i biografen.

Ahh, men det er ikke målet der er pointen, det er rejsen. Filmen og bøgerne
er ikke så meget et plot som det er en verdensskildring. Men man kan
selvfølgelig godt læse en udviklingshistorie ind i dem og en historie om
ondskabens natur og den slags.

At rejse er at leve.

David



Martin Kristensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 18-12-02 08:24

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message
news:3dffd209$0$47050$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Peter Bjerre Rosa skriblede:
> > Det overordnede plot manglede i den grad en forløsning, der kunne
> > retfærdiggøre flere timer i biografen.
>
> Ahh, men det er ikke målet der er pointen, det er rejsen. Filmen og
bøgerne
> er ikke så meget et plot som det er en verdensskildring. Men man kan
> selvfølgelig godt læse en udviklingshistorie ind i dem og en historie om
> ondskabens natur og den slags.
>
> At rejse er at leve.

Ja, det undrer mig ikke at en halalhippie som dig kan lide LOTR.

/Martin



Martin Kristensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 18-12-02 08:29

Ifølge Henrik Palle i Go'Morgen Danmark ligner de fleste af skuespillerne i
TTT "fallerede heavyrock-sangere der har været på rov i Tøjhusmuseets
kælder"...

/Martin



Peter B. Juul (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-12-02 12:56

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Ifølge Henrik Palle i Go'Morgen Danmark ligner de fleste af skuespillerne i
> TTT "fallerede heavyrock-sangere der har været på rov i Tøjhusmuseets
> kælder"...

Det er da godt, at Frid fik sig en værdig afløser.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Please do not put words or intentions in my mouth
The RockBear. ((^)) to which I do not subscribe; I get in enough
I speak only 0}._.{0 trouble with what I do say, I don't need help in
for myself. O/ \O that area by adding things I didn't say." -jms

Mads Holmsgaard Erik~ (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Mads Holmsgaard Erik~


Dato : 18-12-02 10:59


"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> skrev i en meddelelse
news:atnvnq$fvm$1@sunsite.dk...
> [SPOILER!?]
>
> "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at have
> set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
> kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået
er:
>
> Film #1: Frodo finder den første ring
> Film #2: Frodo finder den anden ring
> Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> sådan noget.
>
> Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor, som
> "Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien, men det er
> der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og ser på en flok
> gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd og trolddom". Jeg
> fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin smag.
>
> /Martin


Hæhæhæ. Forfriskende du tør at komme med en kommentar til en film, der for
mange mennesker er hellig.
Jeg elsker også - ja nu er det så begge to - meget, men det er sgu helt i
orden at sige sådan noget der. Hvis alle mennesker var enige, så ville det
sgu være lidt kedeligt at være til, ikke? :)



Hans Christian Vang (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Hans Christian Vang


Dato : 18-12-02 20:41

Tjoh.. men når han ikke har set dem, så ved jeg ikke hvor seriøst man kan
ta' den omgang der, og så er det i grunden ligemeget med at sige det.
"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> wrote in message
news:3e004715$0$71711$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> skrev i en meddelelse
> news:atnvnq$fvm$1@sunsite.dk...
> > [SPOILER!?]
> >
> > "Lord of the Rings" burde hedde "Noget Ringe Lort" på dansk. Efter at
have
> > set den første film gider jeg i hvert fald ikke spilde mere tid på en
> > kedelig, lang trilogi, hvor den banale handling så vidt jeg har forstået
> er:
> >
> > Film #1: Frodo finder den første ring
> > Film #2: Frodo finder den anden ring
> > Film #3: Frodo finder den tredje ring - og får dermed "the power" eller
> > sådan noget.
> >
> > Middelalder-film kan være meget underholdende hvis der er lidt humor,
som
> > "Monty Python og de skøre riddere" eller Blackadder tv-serien, men det
er
> > der bare ikke skyggen af i LOTR. Man sidder i 3½ time og ser på en flok
> > gravalvorlige mænd, der ridder rundt og leger "sværd og trolddom". Jeg
> > fatter ikke hvad folk ser i de film, men hver sin smag.
> >
> > /Martin
>
>
> Hæhæhæ. Forfriskende du tør at komme med en kommentar til en film, der for
> mange mennesker er hellig.
> Jeg elsker også - ja nu er det så begge to - meget, men det er sgu helt i
> orden at sige sådan noget der. Hvis alle mennesker var enige, så ville det
> sgu være lidt kedeligt at være til, ikke? :)
>
>



Martin Kristensen (18-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 18-12-02 20:53

"Hans Christian Vang" <hcvang@coolcomics.dk> wrote in message
news:3e00cf33$0$207$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
> Tjoh.. men når han ikke har set dem, så ved jeg ikke hvor seriøst man kan
> ta' den omgang der, og så er det i grunden ligemeget med at sige det.

Hvis de klipper hele trilogien sammen til en 1½ times film vil jeg måske
overveje at give den en chance.

/Martin



Peter B. Juul (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-02 03:45

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Hvis de klipper hele trilogien sammen til en 1½ times film vil jeg måske
> overveje at give den en chance.

Orv ja. Og bagefter kan du læse alle verdenslitteraturens store værker
som illustrerede klassikere.

Det er i orden at være en anti-kultur-snob. Det er bare lidt dumt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'd always conceived that [G'kar] was pronounced
The RockBear. ((^)) GUH-kar. Andreas started pronouncing it SHUH-kar.
I speak only 0}._.{0 I asked him why. Andreas shrugged and said that
for myself. O/ \O he'd decided his character was French." -JMS

Martin Kristensen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 19-12-02 13:50

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3n0n23ewu.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:
>
> > Hvis de klipper hele trilogien sammen til en 1½ times film vil jeg måske
> > overveje at give den en chance.
>
> Orv ja. Og bagefter kan du læse alle verdenslitteraturens store værker
> som illustrerede klassikere.

Jeg kan jo forstå at Frodo kun skal finde én ring, og ikke tre som jeg
oprindeligt troede, så det burde da kunne klares på 1½ time.

/Martin



Peter B. Juul (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-12-02 14:31

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Jeg kan jo forstå at Frodo kun skal finde én ring, og ikke tre som jeg
> oprindeligt troede, så det burde da kunne klares på 1½ time.

Jeg har forlængst udpeget, at det er en troll, du kører, men jeg
vælger lige at svare på den her alligevel.

Frodo skal ikke finde en ring. Frodo får en ring i starten af første
film og bruger resten af tiden på at prøve at komme af med den, mens
den langsomt og sikkert forgifter hans tanker.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in
I speak only 0}._.{0 rec.arts.sf.tv.babylon5.moderated
for myself. O/ \O

Martin Kristensen (19-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 19-12-02 20:55

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m31y4e2l1c.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:
>
> > Jeg kan jo forstå at Frodo kun skal finde én ring, og ikke tre som jeg
> > oprindeligt troede, så det burde da kunne klares på 1½ time.
>
> Jeg har forlængst udpeget, at det er en troll, du kører, men jeg
> vælger lige at svare på den her alligevel.

Ok, jeg skal nok stoppe trolleriet nu.

/Martin



Martin Kristensen (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 20-12-02 01:14

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m31y4e2l1c.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Frodo skal ikke finde en ring. Frodo får en ring i starten af første
> film og bruger resten af tiden på at prøve at komme af med den, mens
> den langsomt og sikkert forgifter hans tanker.

Jeg glemte forresten lige at spørge om, hvorfor han ikke bare smider den,
hvis han ikke gider have den.

/Martin



Peter B. Juul (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-12-02 01:49

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Jeg glemte forresten lige at spørge om, hvorfor han ikke bare smider den,
> hvis han ikke gider have den.

Så det godt, do!
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Per Abrahamsen (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 20-12-02 09:56

"Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:

> Jeg glemte forresten lige at spørge om, hvorfor han ikke bare smider den,
> hvis han ikke gider have den.

Det der irriterede mig i begge film er at de ikke smedede ringen ind i
klump metal, eller på anden måde gjorde den umulig at tage på.

Ja ja, det gjorde de ikke fordi det ville have været skidt for
historien, men jeg kan bare ikke lade være med at blive irriteret over
at fantasy figurer aldrig bruger deres fornuft.

Martin Kristensen (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 20-12-02 13:14

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message
news:rjn0n1kr1e.fsf@zuse.dina.kvl.dk...
> "Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:
>
> > Jeg glemte forresten lige at spørge om, hvorfor han ikke bare smider
den,
> > hvis han ikke gider have den.
>
> Det der irriterede mig i begge film er at de ikke smedede ringen ind i
> klump metal, eller på anden måde gjorde den umulig at tage på.
>
> Ja ja, det gjorde de ikke fordi det ville have været skidt for
> historien, men jeg kan bare ikke lade være med at blive irriteret over
> at fantasy figurer aldrig bruger deres fornuft.

Jeg hader også historier med den slags logikmangel. Et andet grelt eksempel
er The Matrix, hvor de super intelligente robotter ikke kan finde ud af at
producere strøm på andre måder end at tappe det fra mennesker. Virker lidt
besværligt i forhold til at bygge et atomkraftværk...

/Martin



David T. Metz (20-12-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 20-12-02 13:56

Martin Kristensen skriblede:
> "Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> wrote in message
> news:rjn0n1kr1e.fsf@zuse.dina.kvl.dk...
>> "Martin Kristensen" <cruzer@gjk.dk> writes:
>>
>>> Jeg glemte forresten lige at spørge om, hvorfor han ikke bare
>>> smider den, hvis han ikke gider have den.
>>
>> Det der irriterede mig i begge film er at de ikke smedede ringen ind
>> i klump metal, eller på anden måde gjorde den umulig at tage på.
>>
>> Ja ja, det gjorde de ikke fordi det ville have været skidt for
>> historien, men jeg kan bare ikke lade være med at blive irriteret
>> over at fantasy figurer aldrig bruger deres fornuft.
>
> Jeg hader også historier med den slags logikmangel. Et andet grelt
> eksempel er The Matrix, hvor de super intelligente robotter ikke kan
> finde ud af at producere strøm på andre måder end at tappe det fra
> mennesker. Virker lidt besværligt i forhold til at bygge et
> atomkraftværk...

I LoTR ville det ikke virke at smede ringen ind i noget - hvad skulle det
hjælpe? Den kunne jo blot smedes ud igen.

I Matrix fandt jeg det også lidt irriterende. Man kan sige, at den oplagte
mulighed med solenergi er ødelagt af vejrliget, men der er masser af
alternativer. De kunne sagtens have lavet en historie, hvor menneskenes
neurale kapacitet var en nødvendighed - vi får se i opfølgerne om dette hul
lappes.

David


Per Abrahamsen (20-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 20-12-02 17:41

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:

> I LoTR ville det ikke virke at smede ringen ind i noget - hvad skulle det
> hjælpe? Den kunne jo blot smedes ud igen.

Det ville hjælpe Frodo mod fristelsen til at tage den på, som han jo
udsættes for hver gang en ringånd nærmer sig.

> I Matrix fandt jeg det også lidt irriterende. Man kan sige, at den oplagte
> mulighed med solenergi er ødelagt af vejrliget, men der er masser af
> alternativer. De kunne sagtens have lavet en historie, hvor menneskenes
> neurale kapacitet var en nødvendighed - vi får se i opfølgerne om dette hul
> lappes.

Dan Simmons klarede en tilsvarende historie meget mere overbevisende i
Endymion.

David T. Metz (20-12-2002)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 20-12-02 19:00

Per Abrahamsen skriblede:

> Det ville hjælpe Frodo mod fristelsen til at tage den på, som han jo
> udsættes for hver gang en ringånd nærmer sig.

Altså et kyskhedsbælte til Frodo? Han kunne også bare hugge sin ringfinger
af. Men begge dele ville jo forpasse en mulighed for at have en hjælp i en
snæver vending. Det er da rationelt at gemme den som en "sidste udvej" ...

> Dan Simmons klarede en tilsvarende historie meget mere overbevisende i
> Endymion.

Ok, den kender jeg ikke, men jeg kan forestille mig flere måder at lappe
hullet på. Det kan endnu nå at ske i Matrix ...

David


Per Abrahamsen (22-12-2002)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 22-12-02 14:25

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:

> Per Abrahamsen skriblede:
>
>> Det ville hjælpe Frodo mod fristelsen til at tage den på, som han jo
>> udsættes for hver gang en ringånd nærmer sig.
>
> Altså et kyskhedsbælte til Frodo? Han kunne også bare hugge sin ringfinger
> af.

Du tror kun den virker på ringfingeren?

> Men begge dele ville jo forpasse en mulighed for at have en hjælp i en
> snæver vending. Det er da rationelt at gemme den som en "sidste udvej" ...

Det er ikke mit indtryk at de vise fold i Kløvedal (hvor den burde
være blevet smedet ind) regnede ringens "nyttefunktion" større end den
fare der var forbundet med at tage den på, tværtimod.

Mikkel Winther (24-12-2002)
Kommentar
Fra : Mikkel Winther


Dato : 24-12-02 08:36

Per Abrahamsen was trolling as usual:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:
>
>> Per Abrahamsen skriblede:
>>
>>> Det ville hjælpe Frodo mod fristelsen til at tage den på, som han jo
>>> udsættes for hver gang en ringånd nærmer sig.
>
>> Men begge dele ville jo forpasse en mulighed for at have en hjælp i
>> en snæver vending. Det er da rationelt at gemme den som en "sidste
>> udvej" ...
>
> Det er ikke mit indtryk at de vise fold i Kløvedal (hvor den burde
> være blevet smedet ind) regnede ringens "nyttefunktion" større end den
> fare der var forbundet med at tage den på, tværtimod.

Men hvis man ser på hvad der rent faktisk skete, så ville Frodo være død
hvis han ikke kunne bruge den. Boromir havde taget ringen med til Gondor, og
så havde alting været fucked.

Og Elrond kan jo mere eller mindre se frem i tiden, som vi fandt ud af i
TTT.

m.
--
"We figure an abortion clinic is a good place to meet loose women. Why else
would they be there unless they like to fuck?"
from "Dogma", 1999




DumDum (27-12-2002)
Kommentar
Fra : DumDum


Dato : 27-12-02 00:52


"Mikkel Winther" <mikkel.wintherNOSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e0810bb$0$47398$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Per Abrahamsen was trolling as usual:
> > "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> writes:
> >
> >> Per Abrahamsen skriblede:
> >>
> >>> Det ville hjælpe Frodo mod fristelsen til at tage den på, som han jo
> >>> udsættes for hver gang en ringånd nærmer sig.
> >
> >> Men begge dele ville jo forpasse en mulighed for at have en hjælp i
> >> en snæver vending. Det er da rationelt at gemme den som en "sidste
> >> udvej" ...
> >
> > Det er ikke mit indtryk at de vise fold i Kløvedal (hvor den burde
> > være blevet smedet ind) regnede ringens "nyttefunktion" større end den
> > fare der var forbundet med at tage den på, tværtimod.
>

> Og Elrond kan jo mere eller mindre se frem i tiden, som vi fandt ud af i
> TTT.

Hahaaa! Elrond se i fremtiden? Så lyver han! Han forudser at Aragorn ikke
kommer tilbage den nød! Jeg håber det er for at beskytte Arwen for hvis de
har ændret den "lille" ting i manuskriptet så er der den oden lydme ikke
meget af det oprindelige plot tilbage! Elronds fremtrædelse i TTT for dobler
min i forvejen store afsky for ham!

Mvh fra Louise!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409070
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste