Søges opskrift på Champagneparfait/sorbet
Fra : PREBEN JENSEN

Dato : 16-12-02 15:23

Hej NG.

Jeg søger opskriften på champagneparfait/sorbet. Fik det for nogen tid siden
ved en gourmetmiddag men fik ikke opskriften.
Jeg skal bruge den til Nytårsaften.

Hilsen
Gitte

Fra : Krabsen

Dato : 16-12-02 18:38

Champagne (brug en billig), vand og sukker i passende mængde (efter smag)
blandes og fryses ned.

På grund af alkohol+sukker fryser det ikke til en fast blok, men kan
'skrabes' - konstistens nærmest som frostsne - i afkølede dessertglas lige
inden servering.

mvh

Krabsen

Fra : Gitte Jensen

Dato : 17-12-02 10:43

Tak for svaret.
Jeg vil forsøge mig frem til den bedste sorbet. Jeg har jo et par dage at
øve mig i.
Hilsen
Gitte