ADSL-modem og mac
Fra : Mads

Dato : 13-12-02 23:24

Hey til alle.

Som så mange andre, overvejer jeg i disse tider at hoppe med på
bredbåndsbølgen, dog i den allermest skrabede udgave.
Jeg er stødt på en løsning hos Tiscali (jeg hører til det tavse flertal
af tilfredse kunder) med et såkaldt "Eicon Diva ADSL" modem.
Tiscali siger selv, at det ikke virker til Mac. Men det siger alle jo om
alting der har med Mac at gøre - som oftest uden at tjekke det først.

Derfor er denne gruppe nok et bedre sted at få svar. Har nogen
erfaringer med ovenstående modem.
Det skulle efter sigende køre igennem USB-porten, og sådan en har min
iMac heldigvis.

-mads

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 13-12-02 23:43

Mads <zem@jyde.dk> wrote:

> [...]
> erfaringer med ovenstående modem.
> Det skulle efter sigende køre igennem USB-porten, og sådan en har min

Du skal på ingen måde vælge en ADSL baseret på USB. Det skal være
baseret på Ethernet, som giver dig mulighed for at købe en switch og
slutte flere computere på.

Derudover ville jeg aldrig vælge Tiscali efter det seneste års bøvl.

Prøv at kigge på CyberCity - de har en 384/128 - det vil være en fin
løsning, hvis du er vant til et modem.

Kører du Ethernet er det komplet ligegldigt om du har en Mac, Windows PC
eller Linux.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-12-02 11:30

> [...]
> løsning, hvis du er vant til et modem.
>
> Kører du Ethernet er det komplet ligegldigt om du har en Mac, Windows PC

Ja, CyberCity er jeg også yderst tilfreds med.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark read my blog!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-12-02 21:39

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Prøv at kigge på CyberCity - de har en 384/128 - det vil være en fin
> løsning, hvis du er vant til et modem.

Tele Danmark Bredbånd virker fint med en Mac.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-12-02 21:58

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Tele Danmark Bredbånd virker fint med en Mac.

Men deres news server er markedets dårligste - det fåes ganske enkelt
ikke ringere og det skal en ny ADSL bruger ikke belemres med.

Alle ADSL løsninger virker jo på Mac, men spørgeren skal jo have den
bedste løsning, da det er pissebesværligt at skifte efterfølgende.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 14-12-02 12:41

Mads <zem@jyde.dk> wrote:

> [...]
> erfaringer med ovenstående modem.
> Det skulle efter sigende køre igennem USB-porten, og sådan en har min

Hvis du kan finde en driver til mac, burde det kunne køre, men jeg vil
da anbefale en routerløsning; især hvis du på et tidspunkt vil have
mulighed for at koble flere mac/pc'er på nettet.
Men: ud på nettet og led efter en driver til det pågældende modem.
Finder du en er det ok, ellers må du nok finde en anden løsning.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...