Kan man selv poppe ris?
Fra : Skrækkelige Olfert

Dato : 12-12-02 23:50

Er poppede ris a'la Kellog's Rice Krispies, som man også ser i visse typer müesli
noget man kan lave selv?

Hvad slags ris bruger man, osv.?

Mvh. Olfert

Fra : Thïngmand

Dato : 13-12-02 13:20

> Er poppede ris a'la Kellog's Rice Krispies, som man også ser i visse typer
müesli
> noget man kan lave selv?

Prøv at putte alm. ris i en gryde med lidt olie og se hvad der sker - de er
gode på salater!

Fra : Scorpmoon

Dato : 18-12-02 23:04

Jeg har netop forsøgt at 'poppe ris' uden resultat bortset fra røg i
køkkenet og sorte ris!

Hvad gør jeg forkert? Skal man bruge specielle ris? Grødris måske? Skal man
bruge svag eller meget varme? Kan man evt. gøre det i mikroovn ligesom med
popcorn?

Fra : Rasmussen

Dato : 19-12-02 16:37

Hej.
Ja du kan sagtens poppe ris. Du skal købe lange sorte natur-ris. De fås i
brugsen En orange pakke fra Onkel Ben.

Lidt olie på panden som skal være meget varm, og så et lille lag ris.
Når de er færdige skal de have et drys salt.

De er gode i salater..

Hilsen Birgit

--
Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne tallet 5 fra min
adresse.

Fra : Scorpmoon

Dato : 19-12-02 22:03

> Ja du kan sagtens poppe ris. Du skal købe lange sorte natur-ris. De fås i
> brugsen En orange pakke fra Onkel Ben.

Jamen vil det sige man _kun_ kan bruge sorte natur-ris?