Specifikationer på gammel olietank???
Fra : Keld Nygaard

Dato : 11-12-02 13:21

Hej

Jeg har en gammel olietank, der er fremstillet af "Brande Beholder- og
Kedelfabrik" i '78-'79.
Jeg har brug for at finde en typegodkendelse (Og nu jeg er i gang, også
gerne en pejletabel) på den.

De oplysninger jeg har om den er at den er gravet ned i '79.
Det er en 2500 l glasfiberarmeret jerntank (længde ca. 2 m.)

Hvis du skulle have et eksemplar af typegodkendelse og evt. pejletabel, vil
jeg blive meget glad hvis du vil sende en kopi / maile et scan af den.

Med venlig hilsen
Keld Nygaard
Gl. Århusvej 24
8700 Horsens

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-12-02 12:25

"Keld Nygaard" <keld@wapse.dk_fjerndette> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> jeg blive meget glad hvis du vil sende en kopi / maile et scan af den.

Prøv at henvende dig til fabrikanten:

Brande Beholder- og Kedelfabrik A/S
Svindbaekvej 1
7323 Give
Tlf: 4575 7341 22
Fax: 4575 7341 47

På din tank skal der stå et tanknummer (hvis der ikke gør kan du glemme alt
om at få den godkendt efter de nye regler) Når du henvender dig er det en
god ide at have dette nummer for så kan du få en ny tankattest, og en kopi
af typegodkendelsen.
Du kan se reglerne på miliøstyrelsens hjemmeside: http://www.mst.dk/

Thomas

Fra : Keld Nygaard

Dato : 12-12-02 14:09

> Prøv at henvende dig til fabrikanten:

> [...]
Har prøvet det - Fabrikken blev for 10 år siden blevet lagt sammen med
(eller opkøbt af) en anden virksomhed, så den hedder idag noget andet. Deres
flinke receptionist hjalp mig med at finde en person der havde været med i
firmaet helt tilbage til gamle dage. Men han blev nærmest fornærmet over at
jeg spurgte ham om hjælp, og sagde uden at have hørt ret meget af min
historie at det kunne han ikke hjælpe mig med. Humpf...

/Nygaard

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 12-12-02 20:51

Keld Nygaard skrev:

> [...]
KLIP
>Har prøvet det - Fabrikken blev for 10 år siden blevet lagt sammen med

taget fra www.degulesider.dk

Brande Beholderfabrik
Mørupvej 27
7400 Herning
Tlf: 96 27 16 00
Fax: 96 27 16 01

--
Venlig hilsen
Asbjørn M.

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 14-12-02 12:39

Keld Nygaard skriver:

> Jeg har en gammel olietank, der er fremstillet af "Brande Beholder- og
> Kedelfabrik" i '78-'79.

Brande Beholderfabrik er opkøbt af Herning Beholderfabrik, der senere er
opkøbt af Roug A/S, der også ligger i Herning-området.

Roug kan hjælpe dig, også med en tankattest.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen