Brunkartofler
Fra : Padmé

Dato : 11-12-02 18:50

kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?

Padmé

Fra : Jeanette Hansen

Dato : 11-12-02 19:00

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?
>
> Padmé

det vil jeg nok ikke gøre, da det er en helt anden smag, man får .
jeanette

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-12-02 19:54

> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?

Nej da!
Gamle danske retter kræver selvfølgelig gamle danske opskrifter..
Ikke smør, - men margarine - hvad ellers!

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Nette

Dato : 11-12-02 22:10

"Padmé" wrote in message
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?

Nej, du kan ikke lave karamel med olie. Det har jeg i hvert fald aldrig hørt
om.

Nette

Fra : Carina Hansen

Dato : 11-12-02 22:12

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?

Mit bud er at det så nærmer sig pomfritter...

Carina

Fra : Padmé

Dato : 11-12-02 23:17

tak for svarene... Da vi ikke har smør eller margarine i huset nogensinde,
endte det med, at vi alligevel brugte lidt olie efter sukkeret var smeltet
og det smagte egentlig udemærket.. :) Naturligvis var det ikke samme mængde,
som man ellers ville have brugt af smør, men det smagte slet ikke igennem..

Padmé

Fra : Peter Westh

Dato : 12-12-02 11:40

Man kunne måske, hvis det skal være fint, bruge en olie med en relevant
smag - en eller anden nøddeolie eller sesamolie f.eks.

Man kunne også bruge andefedt - eller hvilket dyr man nu laver kartoflerne
til.

MVH

Peter

Fra : Maria Pedersen

Dato : 11-12-02 23:52

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> wrote in message
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?
>
> Padmé
Tror det kommer til at smage meget meget dårligt.
brug margarine og sukker , eller evt sirup eller flydende brunfarin.
hilsen
maria

Fra : Niklas

Dato : 12-12-02 01:50

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse news:3df77abb$0$47074$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?
>
> Padmé

Der er ingen grund til at bruge fedtstof overhovedet til at lave brunede kartofler.
Kun sukker. Intet andet.

Bare sørg for at de kartofler du hælder ned over det smeltede sukker er våde.

Venligst

Niklas

Fra : Ove Kristensen

Dato : 12-12-02 03:38

"Padmé" <dfgs@nonhotmail.com> skrev i en meddelelse
> kan man bruge olie istedet for smør til brunkartofler?

Det ville jeg absolut ikke gøre - men en anden ting er, at man kan bruge
flormelis hvis man f.eks. er løbet for sukker.

Med venlig hilsen og god jul
fra
Ove.

Fra : otn

Dato : 12-12-02 08:38

Ove Kristensen <ovek@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>
> Det ville jeg absolut ikke gøre - men en anden ting er, at man kan bruge
> flormelis hvis man f.eks. er løbet for sukker.

Endelig kan honning anvendes.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-12-02 11:19

otn@stofanet.dk (otn) writes:

> Endelig kan honning anvendes.

Men det giver en _helt_ anden, og efter min mening, meget dårligere
smag.

Mvh Trine, som holder sig til den gode, gamle halvt sukker og halvt
margarine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik