Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Japan fotos juletilbud med priser over edb~
Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 11-12-02 12:32

Igen tager de røven på kunderne !

Sony DSC-P 9 Spar 2.500,00 5.500,00 Edbpriser 4867,-

Sony DSC-P31 Spar 700,00 2.000,00 Edbpriser 1925,-

Sony DSC-U 20 NYHED !! 3.000,00 Edbpriser 2795,-

Canon IXUS v3 NYHED !! 5.500,00 Edbpriser 4399,-

Fuji Finepix 2800 HALV PRIS !! 3.000,00 Edbpriser 3495,-

Canon MV-500 Spar 2.000,- 6.000,00 Edbpriser 5491,-

Nikon Coolpix 2500 Spar 1.500,00 3.500,00 Edbpriser 2699,-

Dane-Elec C.flash 128Mb Spar 300,- 500,00 Edbpriser 454,-

Sony DCR-TRV 50 Spar 5.000,- 14.000,00 Edbpriser 13,399,-

Deres juletilbud er dyrere end edbpriser, så det de skriver at du sparer, er
det du før betalte for meget, og mere til !

Så vis du lige har købt en Sony DCR-TRV 50 til 19.000, ja så har du givet
5.601,- for meget !

Det er kun Fuji Finepix 2800 HALV PRIS !! 3.000,00 Edbpriser 3495,- der
rykker, men telefonisk er der oplyst at der kun er få styk !

Jap foto længe leve Hurra.......

Se annoncen:
http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/nyheder_vis.asp?PK_Page=24&PK
_Menu=227

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : HSC

Dato : 11-12-02 13:25

Om de tager røven på kunderne, det er vel så meget sagt.
Man skal vel sammenligne leverandørerne og deres vilkår.

Japan foto har en butik du kan gå ned i, og se og føle på de enkelte
kameraer.
Det kan du umiddelbart ikke med firmaer som er på EDBPriser, de handler ofte
kun pr. postordre.
Desuden er nogle af disse billigste internet butikker drevet af den 17 årig
studerende, som tjener lidt ekstra lommepenge hjemme fra sit kollegie - hvem
du føle dig mest tryg ved at handle hos ?

Ikke sagt at det billigste firma hos edbpriser hører ind under denne
kategori - men det er en mulighed.

Endelig er der den faktor der hedder parallel import - som du som kunden
ikke tænker over - FØR dit kamera går i stykker, og du får at vide at dit
kamera skal til Tyskland for at blive repareret.

Der er mange andre ting at tage hensyn til ved køb af elektronik (f.eks) -
ud over bare lige prisen.

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3df7217f$0$88617$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-12-02 13:38

www.analogfoto.dk L Langgaard skrev:

Hej Leif

>Igen tager de røven på kunderne !

Du er jo ikke tvunget til at handle hos Japan Photo, du kunne da bruge
Gerlach.
Men som den nordjyde du er, burde du jo også kunne prutte dig til en
god handel, så hvad andre skal give for et kamera, kan da være
bedøvende ligemeget, bare du ikke bliver snydt.
Men du er måske ansat som moralens vogter, eller hvad det end måtte
være ?

>Deres juletilbud er dyrere end edbpriser, så det de skriver at du sparer, er
>det du før betalte for meget, og mere til !

Ja, og de penge du har sparet ved at prutte dig til prisen, kan du
sagtens få råd til en taxa istedet for at kører med linje 1

>Jap foto længe leve Hurra.......

Ja hurra, fra en meget tilfreds kunde

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 11-12-02 14:34

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bedøvende ligemeget, bare du ikke bliver snydt.

> Men du er måske ansat som moralens vogter, eller hvad det end måtte

Nej, det er jeg ikke, men hvordan ville du have det hvis du havde købt :

Sony DCR-TRV 50 Spar 5.000,- 14.000,00 Edbpriser 13,399,-

I den tro at du havde sparet 5000,- kr, så kommer naboen og har købt det
samme til 600,- under din pris, det ville da være surt, det syntes du måske
ikke ?

Det er måske ikke på sin plads at gøre opmærksom på disse fælder !

Og man kan ikke vogte moral over Jap foto, for der er ingen !

Du er dygtig, ved hvad tingene koster, så derfor kan du roligt handle i
deres forretninger, men når man ikke ved noget om priser, så virker deres
aggressive markedsføring som om at, her er alting billigst.

Og med hensyn til parelelimport, så har de tidligere ikke holdt sig tilbage
!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : U. Pedersen

Dato : 11-12-02 15:21

> [...]

>samme til 600,- under din pris, det ville da være surt, det syntes du måske

Det ville jeg faktisk havde det bedre med.

Kunne fx. ikke drømme om at købe en så dyr varer over nettet, jeg har
det sådan, at jeg skal se sælgeren i øjnene. På den måde kan jeg også
vride armen om på ryggen af ham, og få den til den pris jeg ønsker at
give for varen, og jeg er så ikke utilbøjelig til at tror at jeg har
sparet mere i den sidste ende.

Jeg har følt på varen og ikke blot set den som et billede på en
web-side.

Jeg har også mulighed for at smide varen på disken, og brokke mig
højlydt over at hans bras ikke virker - kontra at skulle skrive en
mail og derefter ned på posthuset og afsted med varen.

Så alt i alt har jeg fået en service der rækker langt ud over, hvad en
web-side kan give

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-02 14:30

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in
message news:3df73e08$0$88616$bc7fd3c@news.sonofon.dk

> [...]
>
> I den tro at du havde sparet 5000,- kr, så kommer naboen og har købt
> det samme til 600,- under din pris, det ville da være surt, det

Hvis dit udgangspunkt har været, at du ellers ville betale 19.000 for
kameraet, så har du da stadig sparet 5.000,- lige meget hvordan du vender og
drejer det. Er du ikke en smule smålig nu, at du ikke bare kan glæde dig
over, at andre har sparet endnu mere? Ville du få det bedre, om din nabo
måtte af med 600 kr. igen?

> Det er måske ikke på sin plads at gøre opmærksom på disse fælder !

Hvilken fælder?

> Og man kan ikke vogte moral over Jap foto, for der er ingen !

Har de da snydt dig for noget?

> Du er dygtig, ved hvad tingene koster, så derfor kan du roligt handle
> i deres forretninger, men når man ikke ved noget om priser, så virker
> deres aggressive markedsføring som om at, her er alting billigst.

Tja, sådan er livet så forfærdeligt uretfærdigt. Nogen får i pose og sæk,
andre får ingenting. Det er der skrevet en hel sang om: "Jeg har aldrig fået
noget..."

--
-Jens B.

Fra : emj

Dato : 12-12-02 15:02

On Thu, 12 Dec 2002 14:30:28 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Nogen får i pose og sæk,
>andre får ingenting. Det er der skrevet en hel sang om: "Jeg har aldrig fået
>noget..."

Man er simpelthen for dum, hvis man betaler den pris, der bliver
forlangt, men det er der faktisk en masse mennesker, der gør.
Man kan prutte i alle forretninger. Ofte er det endda så let, at få
priserne ned, at man korser sig over, at nogen slet ikke prøver
Hilsen emj

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 16:07

--
> Venlig hilsen / Best regards
> Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?
-.-----------------------

Hej NG & Leif

Ja det er skisme goe tilbud. Jeg tror kunderne står i kø helt ude på
vejen.....

Tag dig/jer ikke af hvad Dogme Ulf - og andre i "Byggebrancen" skriver -
Selvfølgelig kan man stole på langt de fleste webshop's. Der er da steder
selv i Sjælland der er hæderlige......

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 11-12-02 17:39

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> wrote in message
[..]
> [...]
> Selvfølgelig kan man stole på langt de fleste webshop's. Der er da steder

[..]
Det er udmærket at få sådan en prissammenligning på bordet.
Ligeledes er det for mig fair, at nogle ønsker at handle på traditionel vis
og påpeger fordelene herved og sågar søger forklaringen på prisforskellene.

Det må være op til den enkelte at vælge, hvor vedkommende handler, så længe
valgmuligheden eksisterer. Jeg mindes stadig (OT) tudefjæserne i en lille
by, hvor
jeg boede, da først bageren og senere slagteren lukkede. Især var det et
problem
for dem, at de ikke kunne få friskt morgenbrød inden de startede bilen og
kørte
til Bilka og lign. lørdag formiddag...

Endelig undrer jeg mig over, at det er nødvendigt, at knytte betegnelser til
Ulfs
navn og placere ham i en branche. Det simple og letfattelig budskab burde
kunne
stå alene

mvh
-Per

Fra : J@N

Dato : 11-12-02 17:43

> [...]
er
> det du før betalte for meget, og mere til !

Det er nu ikke kun Japan Photo, der er dyrere en EDB-priser, det gælder
stort set alle konventionelle butikker, selv Bingo og Platan Foto.
Kamerahuset er min favorit, altid blandt de billigste.

Jeg betaler med glæde 5-10% mere for at se om varen er jomfruelig, inden jeg
køber. Ja, jeg ved godt at man kan returnere hvis man er utilfreds, men nej
livet er for kort til at vente..............

Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-02 17:53

In article <3df7217f$0$88617$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, www.analogfoto.dk L Langgaard wrote:
> [...]
>
> Deres juletilbud er dyrere end edbpriser, så det de skriver at du sparer, er
> det du før betalte for meget, og mere til !

Næh, det er hvad man normalt betaler for at kunne gå ind i en
butik og få rådgivning samt slippe for at skulle sende varen
hvis den går i stykker. Og du kan få varen med med det samme
i stedet for at vente en uge. Spørg din onlinebutik
om den betaler portoen hvis du har bøvl med dit kamera.

Derudover kan man handle om prisen i nogle Japan foto. Jeg
fik prisen næsten ned i onlinepriser.

> Så vis du lige har købt en Sony DCR-TRV 50 til 19.000, ja så har du givet
> 5.601,- for meget !

Det er vel de vejledende priser. Grunden til at forretninger
som Japan Foto stadig har kunder er: Man kan handle om prisen,
man kan købe denne hersens tillægsforsikring, man kan få råd
og vejledning, få varen med med det samme etc. De kan muligvis
også tage brugt udstyr i bytte, formidle lån etc.

Mit første CF kort fra dem var defekt. De byttede bare uden at
spørge. Tog mig max 2 minutter i forretningen.

Og et CF kort til 500 kr er vel OK når det billigste på EDBPriser
er 510 kr inkl. porto.

Jeg kender et postordrefirma som ikke kan reparere på under
3 uger, medmindre man betaler 10% af nyprisen i hastegebyr.

> Det er kun Fuji Finepix 2800 HALV PRIS !! 3.000,00 Edbpriser 3495,- der
> rykker, men telefonisk er der oplyst at der kun er få styk !

Det gør vel ikke noget at der kun er få styk.

Og som skrevet ovenfor, et 128MB Dane Elec CF kort er da rørende
billigt i Japan Foto. Priser på EDBpriser er fra 510 til 668 kr inkl.
forsendelse. Og så skal man vente på det, måske endog på posthuset.

Ofte er EDB priser et stykke dyrere end tilbud i andre forretninger,
ind imellem over andre forretningers normalpriser. Husk, man betaler
for at måtte sætte en pris på edbpriser.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 11-12-02 18:35

meddelelse news:slrnaveraj.ja.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

> Og som skrevet ovenfor, et 128MB Dane Elec CF kort er da rørende
> billigt i Japan Foto. Priser på EDBpriser er fra 510 til 668 kr inkl.
> forsendelse.

Øh, det er prisen på 800,- (førpris) for det 128mb kort der får mig til ar
reagere, ikke den pris de sælger til under juleudsalget.

Fuji Finepix 2800 HALV PRIS !! 3.000,- ,det vil sige at den før blev solgt
til 6000,-, samme kamera fåes igennem Edbpriser til 3495,- det er 2505,-
kr man kunne spare !
Jeg vil da også godt betale for at se og føle varen, men 2500,- det er for
meget !

--
Venlig hilsen / Best regards

Vi

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-02 20:15

In article <3df7768b$0$88611$bc7fd3c@news.sonofon.dk>, www.analogfoto.dk L Langgaard wrote:
> [...]
>
> Øh, det er prisen på 800,- (førpris) for det 128mb kort der får mig til ar
> reagere, ikke den pris de sælger til under juleudsalget.

Da jeg var dernede, og købe kamera, så havde de nogle til 7-800 kr
kængende, og så nogle helt nye, altså disse Dane-Elec, som endnu ikke
var pakket ud til 500 kr. Så den japan Foto jeg handler i har ikke
solgt et eneste til 800 kr, ikke engang haft på lager.

> [...]
> kr man kunne spare !
> Jeg vil da også godt betale for at se og føle varen, men 2500,- det er for

FP 2800 er en gammel udgået model, som de nu skal have solgt.
Den eneste forskel på EDBpriser og Japan Foto er, at edbpriser
ikke reklamerer med før-priser. Så ville du også se at EBDPriser
er næsten lige så slemme til at sætte priser ned når udstyr
bliver ældre.

Kommer du igen og klager når EDBPriser forhandlerne har sat
Canon G3 ned til under 6500 kr ? Så har de jo snydt alle de kunder
der har betalt over 7000 kr. edbpriser er en flok svindlere.

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 21:02

Langgaard wrote:
> [...]
Klip
> Kommer du igen og klager når EDBPriser forhandlerne har sat
> Canon G3 ned til under 6500 kr ? Så har de jo snydt alle de kunder
> der har betalt over 7000 kr. edbpriser er en flok svindlere.

Det er ikke edb-priser der er flok "svindlere"- men de firmaer der sender
priser ind til edbpriser- der lever højt på at mange i DK ikke ser andet en
fem km. væk efter en pris...

Prøv altid at sammenligne priser på http://geizhals.cc/ og
http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp - og så stem med din pung istedet.

For mig er det ok hvis den lokale grønthandlere lukker fordi han tager 100
kr. for en agurk!!!
Men Bilka - de er skisme også ALT for dyre ( har ofte ældre modeller - til
en al for høj pris) med foto / edb- hardware.
Kamerahuset - ja de er også 25 - 60 % over markedsprisen......

Mvh

Lars

Fra : J@N

Dato : 11-12-02 22:33

"Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
> Kamerahuset - ja de er også 25 - 60 % over markedsprisen......

Hvad mener du er markedsprisen? Er det danske priser ? Tyske priser? Eller
Singapore?

Jan

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 22:48

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:at8arp$hc5$1@sunsite.dk...
> "Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvad mener du er markedsprisen? Er det danske priser ? Tyske priser? Eller
> Singapore?
>
> Jan

Hej Jan

Med markedsprisen mener jeg altid EU (eller i det mindste inden for tre-fire
timer bilkørsel= Tyskland) idet du i EU ikke skal betale moms -
afgifter -told og hva' fa... Kjøbenhavnerne eller kan finde på at belemre
os med -- mere end een gang...

Mvh
Lars

Fra : J@N

Dato : 11-12-02 23:08

> [...]
tre-fire
> timer bilkørsel= Tyskland) idet du i EU ikke skal betale moms -

Ikke korrekt, du skal også betale moms i Tyskland, 16%

> afgifter -told og hva' fa... Kjøbenhavnerne eller kan finde på at belemre
> os med -- mere end een gang...

Der er flere jyder i regeringen end københavnere....

Og Kamerahuset er nu stadig blandt de billigste i DK, altid blandt de
førende i Edbpriser.

Jan

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 05:52

------------------------

> Ikke korrekt, du skal også betale moms i Tyskland, 16%

Jow - læg lige mærke til at der står - mere end een gang (herunder) - med
hensyn til at betale moms - det skal du hvis du henter i Singapore - hvis de
eller har moms i Singapore!

>Der er flere jyder i regeringen end københavnere....

Det er muligt, men de repræsenterer det djøfficerede København§trup - ikke
Danmark - og pengene havner derovre.

> Og Kamerahuset er nu stadig blandt de billigste i DK, altid blandt de
> førende i Edbpriser.

Aha....Men 25-60 % over hvad enhver kan hente et kamera/optik til i
Flensburg, Kiel, Hamburg, Berlin etc....OG så er butikken i København.....

> Jan

Med venlig hilsen

Lars

Fra : J@N

Dato : 12-12-02 09:16

> Aha....Men 25-60 % over hvad enhver kan hente et kamera/optik til i
> Flensburg, Kiel, Hamburg, Berlin etc

Jeg har aldrig set Kamerahuset ligge bare i nærheden af 60% af de tyske
priser - er det rent gætværk eller er det noget du ved - dokumenter
venligst.

>....OG så er butikken i København.....

Det er kun et plus for os Københavnere, og da du har tidligere gjort dig til
talsmand for at priserne er langt højere i København, så I har vel en
billigere fotobutik i Århus.

Jan

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 13:45

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:at9gha$k5$1@sunsite.dk...
> "Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

Jeps

> Jeg har aldrig set Kamerahuset ligge bare i nærheden af 60% af de tyske
> priser - er det rent gætværk eller er det noget du ved - dokumenter
> venligst.

Du misforstår - de tyske priser er 60 % af kamerahusets eller derunder....

> Det er kun et plus for os Københavnere, og da du har tidligere gjort dig
til
> talsmand for at priserne er langt højere i København, så I har vel en
> billigere fotobutik i Århus.

Nej da Vi har skam også to Japan Floto- mange handler i Tyskland.

> Jan

Mvh

lars

Fra : J@N

Dato : 12-12-02 17:55

> Du misforstår - de tyske priser er 60 % af kamerahusets eller derunder....

Jeg misforstår ikke noget, du skrev bare "Men 25-60 % OVER hvad enhver kan
hente et kamera/optik til i Flensburg, Kiel, Hamburg, Berlin etc"
Og nu er det så UNDER, ok.
Du skriver 60% eller derunder, det er også forkert, Kamerahuset ligger ikke
så højt som du skriver, det passer simpelthen ikke, dokumenter venligst hvor
det er at Kamerahuset ligger så meget over de tyske priser.

Jan

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 18:48

--
-

Hej Jan

Men så også kun få eksempler - slå selv op...

Canon EOS D60 - Kamerahuset 21.295 - Camera-Discount 2375 euro = 17.812 =
Kamerahuset er 3483 kr dyrere.

Canon EOS 3 - Kamerahuset 10.975 - Photo & More 1089 euro = 8167 =
Kamarahuset er 2808 kr dyrere.

Canon EOS 1V - Kamerahuset 17.095 - AC-Foto 1771 = 13282 = Kamerahuset er
3813 kr. dyrere.

Mvh

Lars

Fra : J@N

Dato : 12-12-02 19:21

> Hej Jan
>
> Men så også kun få eksempler - slå selv op...

Dine eksempler er gode nok:

> Canon EOS D60 - Kamerahuset 21.295 - Camera-Discount 2375 euro = 17.812 =
> Kamerahuset er 3483 kr dyrere.

Kamerahuset 19,55 % dyrere

> Canon EOS 3 - Kamerahuset 10.975 - Photo & More 1089 euro = 8167 =
> Kamarahuset er 2808 kr dyrere.

Kamerahuset 34,38 % dyrere

> Canon EOS 1V - Kamerahuset 17.095 - AC-Foto 1771 = 13282 = Kamerahuset er
> 3813 kr. dyrere.

Kamerahuset 28,70 % dyrere

Et andet eksempel Canon G3 Kamerahuset 7.425 - www.guenstiger.de euro 879 =
6.505
Kamerahuset er her 920,- dyrere -->> 14 %

Analog kameraerne er klart dyrere i DK, ca.28-35 %.
Digitalcams er knap så dyre i DK kun ca 14-20 %
Visse varer er der en god besparelse ved at købe i Tyskland, men aldrig i
nærheden af de 60 % du skrev. Og husk porto, ventetid, dansk manual, mm.

Jeg skal til Berlin i næste måned og er spændt på prisnivaeuet i alm.
fotobutikker dernede, de er med garanti dyrere end deres internetbutikker.

Jan

Fra : Mikael

Dato : 12-12-02 19:40

Jeg rejser en del i Tyskland og priserne i almindelige fotobutikker i
Tyskland er meget lig priserne i almindelige fotobutikker i Danmark. Derimod
kan der være mange penge at spare på internet, mit eget eksempel: Minolta
Diamge 7i, Listepris DK 11.995, Kamerahuset ca. 10.500, Internetshop i
Tyskland kr. 7.700 inkl. forsendelse og efterkravsgebyr. Og der var dansk
manual og "europa" garanti fra Minolta med i kassen.

Mikael

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 20:07

"J@N" <itjf@nospam.dk> wrote in message news:atak0k$c0d$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Jeg skal til Berlin i næste måned og er spændt på prisnivaeuet i alm.
> fotobutikker dernede, de er med garanti dyrere end deres internetbutikker.

Hej Jan

Der er både dyre og billige fotobutikker i Berlin som alle andre steder, men
kik lige på FotoBrinker i forstaden Potsdam.

Det har du nok ret i mht. kamerahuse - men hvad med en 1 GB. Microdrive.

Jeg betalte 222 Euro hos DieCamera i Hamburg (ingen porto da jeg var på
familiebesøg) . Samme 1 GB ville en alm fotobotik= FotoDose have 260 Euro
for og en Elektronik"lavpris"kæde ville have 299 Euro....( Både
"lavpriskæden og FotoDose var i EEZ-Centret på Ostdorfer Landstr. )

1 GB Microdrive - Billigste dd. er Pixxass Digitalshop 218 Euro = 1635
Dkr. - slået op på edbpriser er PC-netto billigst med 3494 kr. ( Hvis det er
samme vare så sælger Databutikken.com i sverige den til 2526 kr) =

Danmark er 1859 dyrere ( Mere end 100 % Mere) og Sverige er (måske) 891 Kr.
dyrere....

Og kom ikke og fortæl mig at nogen overadministrerende Kjøbenhavnere skal
have afgifter for at jeg kan lagre fotos jeg har taget med mit kamera på min
microdrive.......;))

God tur til Berlin. Husk at køre en tur med bus 100.

Mvh

Lars

Fra : ab

Dato : 11-12-02 21:47

Langgaard ymtede bl.a.:

Jeg synes det er på sin plads at holde div. firmaer "til ilden" - når man
behandler kunderne som JF åbenbart gør (iflg. mange forskellige skribenters
indlæg), ja så håber jeg da, at det efterhånden siver ind, at det er en
forretningskæde som vi skal gå i en stor bue udenom.

ab

Fra : 2rb1

Dato : 12-12-02 11:00

Lad dem der vil... betale for meget

Mvh. 2rb1

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3df7768b$0$88611$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : WebCat

Dato : 11-12-02 21:14

Det er ikke Japan fotos skyld. Det er danskernes egen. De vil bedrages. Det
er nu engang et faktum, og hvis japan foto holder sig for gode, ja så løber
fredgaard og fona med kunderne. Og du er ikke meget bedre selv, eftersom du
æder edbpriser.dk tal råt.

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 21:51

"WebCat" <WebCat@post1.com> wrote in message
> [...]
løber
> fredgaard og fona med kunderne. Og du er ikke meget bedre selv, eftersom

Hej WebCat

Ja - det kan vist ikke siges meget tydligere!

Mvh

Lars

Fra : Henrik Witting

Dato : 11-12-02 22:51

In article <3df7217f$0$88617$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
langgaard@klarupnet.dk says...
> [...]
> Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
> Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Jeg kan ikke forstå hvorfor folk generelt fokuserer så meget på hvor
meget man sparer. Eksempelvis ovenstående Canon MV-500: Du sparer godt
nok kr. 2000,- men du bruger alligevel 6000,- Hvorfor ikke fokusere på
hvormeget man giver i købssituationen, i stedet for førpriserne? Hvis
der er noget hold i de angivne førpriser må man bare konkludere, at
forretningen generelt er for dyr at handle i...

Ligesom Bilka, når man uge efter uge kan spare ca. 50% på diverse
madvarer, elektronik, boligindretning osv. Hvis de virkelig sælger de
enkelte varer til deres normalpris i de uger, hvor de ikke er på tilbud,
kan man igen konkludere, at Bilke generelt er for dyre at handle i...

Generelt tror jeg man skal tage annoncerede førpriser med et gran salt,
det er ikke kun Japan Foto som kan det dér med ekstra høje førpriser.
Undrer du dig aldrig, når du ser en udgået forstærker i Bilka, stående i
et hjørne, med en pris svarende til introduktionsprisen for to år siden?
Flere gange er jeg stødt på den, et par uger efter i deres tilbudsavis,
EKSTRA NEDSAT, SPAR 50%!!!

Personligt giver jeg dog gerne ca. 10% ekstra, i forhold til edb-priser,
for den sikkerhed, at man kan gå ned til dem i tilfælde af defekte
varer, at man kan se/prøve apperatet inden man køber det, at man kan
levere det retur (mere eller mindre omkostningsfrit), hvis det ikke lige
var den model man alligevel ville have...

Bare lige mine tanker,

/Henrik

--
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸><((((º>

HENRIK WITTING

"Scuba Diving... another great activity
where your main goal is to not die" - Jerry Seinfeld

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 06:02

"Henrik Witting" <H.Witting@stofanet.dk> wrote in message

Klip

> [...]
> enkelte varer til deres normalpris i de uger, hvor de ikke er på tilbud,
> kan man igen konkludere, at Bilke generelt er for dyre at handle i...

Sagtens - Bilka er billig hvis du udelukkende køber kvalitets slagtilbud fra
deres annoncer - og reklamer.
Og mht deres førpriser så er de lige så vilde i varmen som de fleste andre..
Hvis du ellers køber ind i Bilka - så er det discountvarer af ringe
kvalitet ( deres egne varer/mærker )du får.

> [...]
> et hjørne, med en pris svarende til introduktionsprisen for to år siden?
> Flere gange er jeg stødt på den, et par uger efter i deres tilbudsavis,

Det er ulovligt at annoncere med for høje førpriser iht markedsføringeloven.
Og førprisen er ikke hvad den af importøren opgivne pris, men hvad den
enkelte butik lige har solgt varen til...

Fra : Alex Linaa

Dato : 12-12-02 08:11

> Og mht deres førpriser så er de lige så vilde i varmen som de fleste
andre..
> Hvis du ellers køber ind i Bilka - så er det discountvarer af ringe
> kvalitet ( deres egne varer/mærker )du får.

Vi (private) danskere er ikke stort bedre end forretningerne på dette
punkt.
Prøv at gå ind i Den Blaa Avis under digitalkameraer, og se hvad der
angives som nypriser på det der er til salg. Det er mange gange en
vildledning der vil noget, idet nypriserne er købsprisen for x-antal år
siden, hvorimod den aktuelle nypris i mange tilfælde er under
salgsprisen.
Stakkels Hr. og Fru. Jensen der tror de gør en god handel ved at købe
brugt.

/Alex

Fra : Lars

Dato : 12-12-02 08:21

"Alex Linaa" <@a@linaa.com@ingenspam.com> wrote in message
> [...]
> salgsprisen.
> Stakkels Hr. og Fru. Jensen der tror de gør en god handel ved at købe

Hej Alex

Ja du har ganske ret - der er dog stadig den store forskel på Den blå Avis -
øst og Vest. Priserne er generelt højere - og derved også troen på hvad det
brugte er værd - på Sjælland & i Sverige.

I det meste af Jylland er folk vant til at sammenligne med Tyskland. Og
dog - for du kan jo alligevel også se jyder i "dansker-fælderne" i det
nordlige Flensburg - hvor de gladeligt betaler 1½ X mere for øl og vin og
alt andet - end hvis de f.eks. havde kørt ind til f.eks. Aldi i Flensburg -
eller kørt til Förde Park i det sydlige Flensburg.......

Mvh

Lars

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-12-02 02:46

"www.analogfoto.dk L Langgaard" wrote:

> Jap foto længe leve Hurra.......

Salige Simon Spis havde det motte, at al omtale er reklame..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : KASO

Dato : 13-12-02 19:23

"www.analogfoto.dk L Langgaard" skrev d. 11-12-02 12:32 dette indlæg :
> Igen tager de røven på kunderne !
>
> Sony DSC-P 9 Spar 2.500,00 5.500,00 Edbpriser 4867,-

Så alle, der ikke er billigst, snyder kunderne ?
Af alle annoncørerne på edbpriser er der jo kun 1, der er billigst -
snyder de andre så kunderne ?

Du må være ualmindelig naiv, hvis du bekymrer dig om "før" priser - jeg
har endnu ikke set en branche, hvor de havde hold i virkeligheden. Nøjes
med at koncentrere dig om nu-priserne!

Hvis du insisterer på ovenstående strategi, får du travlt; du skal også
igang med at hænge samtlige stormagasiner, supermarkeder,
specialbutikker etc. ud - en efter en med navns nævnelse, for de
anvender alle vejl. priser (som aldrig har været brugt) som før-priser!
Og de er ikke alle de billigste på markedet! Jeg synes, at du skal
starte med Irma - de er jo dyrere end Netto!!

Jeg plejer selv at orientere mig om prisniveauet på nettet før jeg
handler. Så ringer jeg til nogle butikker og besøger så den/de
billigste. Jeg kommer aldrig til at betale mere (men ofte mindre) end
laveste pris på nettet - uanset, hvad prisen stod til i forretningen.

http://www.kandu.dk/

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 14-12-02 11:44

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Du må være ualmindelig naiv, hvis du bekymrer dig om "før" priser - jeg
> har endnu ikke set en branche, hvor de havde hold i virkeligheden. Nøjes
> med at koncentrere dig om nu-priserne!

Nej, jeg er ikke naiv, det jeg ville sige med indlæget, var bare at det er
forrygt hvordan Jap foto manipulerer med priserne. Lyver om førpriserne, og
foreviger at folk gør en bedre handel end de egentlig gør.
Jeg er sikker på at det kun er få af kunderne, der har den indsigt i
priserne så f.eks. du har. Almindelige kunder overvejer ikke køb fra
Tyskland eller en prissammenligning på edbpriser, og de bliver taget røven
på hvis der står at deres videocam kostede 19.000,- men de kan nu få den til
14.000,-, men kameraet, det har aldrig været solgt til 19.000,-.

Det er bekymrende at så mange syntes at det er en "heltiorden" politik !!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : J@N

Dato : 14-12-02 17:50

"www.analogfoto.dk L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dfb0abc$0$88618$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Det er bekymrende at så mange syntes at det er en "heltiorden" politik !!

Det kan ikke hidse mig op at Japan Photo og andre reklamerer med vejlende
priser som førpriser, om så førprisen var 1 mill, kig altid på salgsprisen.
At der er nogen der ikke gør det, får ikke mig til at ligge vågen om natten,
folk må lære at kigge på udsalgsprisen, ellers er de da for dumme.

Jan