Word 2001 linienummerering
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 10-12-02 23:03

Min Word 2001 er indstillet således, at hvis jeg har haft brug for at
skrive et ciffer i beyndelsen af et afsnit, tror programmet, at jeg vil
nummerere dette og de efterfølgende afsnit, hvis ikke jeg straks
fravælger dette i værktøjsbjælken.
Det er til at blive vanvittig af.
Hvor i de generelle indstillinger kan jeg slå denne automatiske funktion
fra? Jeg kan ikke finde det i Preferences.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Michael Holm

Dato : 10-12-02 23:18

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Hvor i de generelle indstillinger kan jeg slå denne automatiske funktion
> fra? Jeg kan ikke finde det i Preferences.

under Tools er der en der hedder Autocorrect herinde kan du slå det fra.

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-02 04:07

Hej Ove Steen

Ove Steen Smidt wrote:

> [...]
> skrive et ciffer i beyndelsen af et afsnit, tror programmet, at jeg vil
> nummerere dette og de efterfølgende afsnit, hvis ikke jeg straks

Det er ret let at komme 'forbi' den fortsatte nummering. Når du har klikket
på 'Numbering' kanppen sætter den automatisk et fortløbende tal ind hver
gang, du skifter linie. Det kaldes en feature (ironi).... - også selvom du
kun har brug for at sætte et enkelt tal ind...

Hvis du så klikker et eller andet sted uden for den linie, du vil fortsætte
med at skrive, men uden tal, så forsvinder den automatiske nummerering og
du fortsætter blot med at skrive. Du kan også blot lave et linieskift og så
klikke en enkelt gang på 'Backspace', så forsvinder nummeret også og linien
rykkes op til det foregående linie.

Men det 'rigtige' problem opstår, hvis du vil genoptage en nummerering
længere nede i en tekst, - så begynder Word bare forfra igen... veeeery
smart feature....

Kan du ikke bruge 'Indexing' tools i Word til det istedet for...

> Hvor i de generelle indstillinger kan jeg slå denne automatiske funktion
> fra? Jeg kan ikke finde det i Preferences.

Der er ingen indstilling til det i Preferences, - så enkelt og besværlig er
det bare - desværre.

mvh. Erik Richaqrd

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-02 04:07

Hej Ove Steen

Fra : Michael Holm

Dato : 11-12-02 08:07

> Der er ingen indstilling til det i Preferences, - så enkelt og besværlig er
> det bare - desværre.

jeg kan nu godt slå det fra... i AutoCorrect... (i menu'en Tools) under
fanebladet: "AutoFormat As You Type". Fjerne fluebenet ved "Automactic
numbered lists"
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-02 15:17

Hej Michael

Tja... Men det virker ikke generelt, - kun i aktuel session. Såsnart du har haft
afsluttet Word og starter den op igen, så er den tilbage ved 'main Prefs
settings' så at sige... Jeg HAR faktisk gennemchecket det!

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 11-12-02 15:35

> [...]
> har haft afsluttet Word og starter den op igen, så er den tilbage ved
> 'main Prefs settings' så at sige... Jeg HAR faktisk gennemchecket det!

spøjst... hos mig holder det ved, også efter genstart... måske skulle
du prøve at smide din instillinger programmet ud, og dine instillinger
for word ind igen ? det er da et forsøg værd !

Fra : Michael Holm

Dato : 11-12-02 15:36

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> du prøve at smide din instillinger programmet ud,

skulle selvfølglig havde stået :
"indstillinger _for_ programmet"
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-02 20:31

Hej Michael

Tja, det er da et forsøg værd. Jeg vil give Ove Steen ret, - det er bøvlet på
den anden måde.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 12-12-02 22:04

Tak til alle medvirkende. jeg har først haft tid til at kikke ind igen i
dag.
Michaels forslag om at slå funktionen fra under Tools virkede hos mig -
også efter genstart af programmet.
Det kunne jeg muligvis have fundet selv ved at se alle menuer igennem.
Placeringen er ikke ovenud logisk. Det, som irriterer mig i den
forbindelse, er, at jeg ikke kan finde oplysning om det i Hjælp-menuen,
der meget gerne vil fortælle, hvad programmet kan gøre, men ikke hvordan
man bliver fri for, at programmet gør det.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 11-12-02 15:37

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> du har haft afsluttet Word og starter den op igen, så er den tilbage
> ved 'main Prefs settings' så at sige... Jeg HAR faktisk

Det virker fint på min kærestes Word2001. Den husker indstillingen
efter quit/start af MS-Word, genstart af maskinen, transport i bus
etc.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-12-02 19:09

> Det virker fint på min kærestes Word2001. Den husker indstillingen
> efter quit/start af MS-Word, genstart af maskinen, transport i bus

Den ultimative Microsoft test - at det virker efter en bustur...

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-12-02 22:54

Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> wrote:

> Den ultimative Microsoft test - at det virker efter en bustur...

Lad mig gætte: bustur i La Paz i meget, meget tynd luft
Dét er sgu' da godt gået et stykke software ...

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-12-02 00:03

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Lad mig gætte: bustur i La Paz i meget, meget tynd luft Dét er
> sgu' da godt gået et stykke software ...

Ja, og med bunpen og rumlen og en ged i baggagen. Batteri såvel som
backup-betteri døde, men Words indstillinge er intakte...

-j