blinklys på scooter
Fra : KO

Dato : 10-12-02 18:22

Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?

Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der kommer
en summelyd fra relæ'et)....

Fra : Hekto

Dato : 10-12-02 19:32

In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
kim.olsen@tdcadsl.dk says...
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?
>
> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der kommer
> en summelyd fra relæ'et)....

Blinklyset kører på batteriet.

/Hekto

Fra : Kristian Svane

Dato : 10-12-02 21:27

"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> kim.olsen@tdcadsl.dk says...

> Blinklyset kører på batteriet.

Ik på min Peugeot...

Mvh Kristian Svane

Fra : Moller

Dato : 10-12-02 22:03

"Kristian Svane" <swan@nitro.dk> skrev i en meddelelse

> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Ik på min Peugeot...

Hva køre det så på ??? et alm. blink relæ, skal ha en rimelig konstant
forsyning, ellers går der knuder i den.

VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 10-12-02 22:07

In article <at5imv$poo$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Ik på min Peugeot...
>
> Mvh Kristian Svane

Jo, specielt på din Peugeot. Blink og bremselys kører på jævnstrøm fra
batteriet.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 17:05

> In article <at5imv$poo$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> Jo, specielt på din Peugeot. Blink og bremselys kører på jævnstrøm fra
> batteriet.

Hvorfor virker bremselyset så med kun tænding på, og ikke blinklyset ?
Blinklyset virker kun når motoren er startet...

Mvh Kristian Svane

Fra : Hekto

Dato : 11-12-02 17:20

In article <at7nml$fgf$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor virker bremselyset så med kun tænding på, og ikke blinklyset ?
> Blinklyset virker kun når motoren er startet...
>
> Mvh Kristian Svane

Fordi der er noget galt med det elektriske på din scooter!

Blink, bremse, horn og instrumentlys skal virke når der kommer tænding
på.
Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
bremselyskontakter trænger til udskiftning.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 17:22

"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> bremselyskontakter trænger til udskiftning.

Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
startet?

Fra : Hekto

Dato : 11-12-02 17:29

In article <at7ome$p37$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> "Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse

> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?

Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.

Fra : Hekto

Dato : 11-12-02 17:29

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 17:42

> In article <at7ome$p37$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.

Ja, når motoren er tændt.. Ellers ikke...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 18:06

On Wed, 11 Dec 2002 17:41:32 +0100, Kristian Svane wrote:

> Ja, når motoren er tændt.. Ellers ikke...

Kristian.. jeg har en Peugeot også. Og der virker blinklyset, som Hekto
har prøvet at fortælle et par gange, som det skal, dvs. med tændning på.

Ergo, hvis din ikke gør det, så må der jo være noget galt. Bare fordi
alt virker når den er tændt, behøver du ikke krydse armene og sige: "min
scooter fejler ikke noget", når nogle med forstand på det, prøver at
fortælle dig det modsatte... Det er ingen synd hvis der er noget defekt
- tværtimod, så skal det da bare laves.

/Martin

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 18:22

"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> [...]
> scooter fejler ikke noget", når nogle med forstand på det, prøver at
> fortælle dig det modsatte... Det er ingen synd hvis der er noget defekt

Martin... Jeg føler mit liv ikke er så meget værd mere, når jeg nu ved at
blinklyset
skal virke når der er tænding på :(

Tak for det :/

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-12-02 18:57

On Wed, 11 Dec 2002 18:21:33 +0100, Kristian Svane wrote:

> Martin... Jeg føler mit liv ikke er så meget værd mere, når jeg nu
> ved at blinklyset
> skal virke når der er tænding på :(

Er det noget du har brug at tale om? Tror og håber du joker med den
besked...

> Tak for det :/

Så lidt. Nu ved du hvad der skal laves.

//Martin

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 19:25

> Er det noget du har brug at tale om? Tror og håber du joker med den
> besked...

> Så lidt. Nu ved du hvad der skal laves.

;)

Mvh Kristian

Fra : Moller

Dato : 11-12-02 17:30

> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?

hmmmm, meget naiv konklusion må man da sige, hvordan ved du så med 100%
sikkerhed at 'sikkerhedsnøglen ' ikke er defect i dette tilfælde ????

Min MZ virker da også fint når den er startet, men den kan nu hverken
lyse eller noget når motoren er slukket, selv om nøglen til lyset er
tændt.... så kan jeg måske konkludere ud fra det at den heller ikke fejler
noget, selv om mit batteri er fjernet fra den ????

VH
Lars Molnit

Fra : Moller

Dato : 11-12-02 17:30

Fra : Kristian Svane

Dato : 11-12-02 17:42

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tændt.... så kan jeg måske konkludere ud fra det at den heller ikke fejler
> noget, selv om mit batteri er fjernet fra den ????

Der er batteri i min scooter ;)

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-12-02 18:01

> Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> holder stille.

Sikke noget sludder, hvis pæren springer i mandens stoplys, så
virker hans stoplys ikke - enig ? men hans el-start virker da stadig fint.
Hvis stoplyskontakt er ok, virker el-starten, lys eller ej. Der kan være
andre ting
galt, der gør at knallerten gør mærkeligt, men start og stoplys har kun
kontakten til fælles.

Morten

Fra : Hekto

Dato : 11-12-02 19:22

In article <at7r01$os5$1@sunsite.dk>, hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk
says...

> [...]
> andre ting
> galt, der gør at knallerten gør mærkeligt, men start og stoplys har kun

Ja, ja! ... man kan tænke sig til mange mærkelige fejl.
Det er rigtigt at det er kontakten der er fælles!

Fra : Morten Larsen

Dato : 11-12-02 19:52

> Ja, ja! ... man kan tænke sig til mange mærkelige fejl.
> Det er rigtigt at det er kontakten der er fælles!

ok bare vi er enige, men en sprunget pære, er da
vist en ret almindig fejl ved lys.

Morten

Fra : Hekto

Dato : 11-12-02 20:24

In article <at81gc$7p3$1@sunsite.dk>, hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk
says...

> ok bare vi er enige, men en sprunget pære, er da
> vist en ret almindig fejl ved lys.
>
> Morten

Åh, ja! ... det forekommer; men det var nu også blinklyset der var
problemer med ... når motoren ikke var startet.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 10-12-02 21:49

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?
> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der
kommer
> en summelyd fra relæ'et)....

Hvis vi nu måtte få et vide hvilken scooter der er tale om....

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Moller

Dato : 10-12-02 22:08

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?

Nej, men, det kan godt passe, med at dit batteri + lade delen til det ik
har det så godt.

> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der
kommer
> en summelyd fra relæ'et)....

Meget normalt at det opføre sig sådan... Men hvis dit batteri er så
elendigt, skal du se at få det skiftet, inden det også ødelægger
ladedelen... selve blinklys + relæ, er pænt sejlivet, så changen er meget
lille for det er det som er problemet.

Men start med at måle spændingen over batteriet, hvis det er et 12V
anlæg, skal du kunne måle 12,8V over et godt opladet batteri, og når du
gasser op skal det stige til 14,5V...

VH
Lars Molnit