is-dessert
Fra : KA

Dato : 10-12-02 00:27

Hejsa !

På et tidspunkt blev der postet en opskrift på en is(dessert), som var rørt
op med fløde og skilpadder ... så vidt jeg husker. Jeg har desværre mistet
opskriften, og kan over-hele-hovedet ikke hitte den nogen steder.
Er der nogen som kan hjælpe ???

MVH
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 10-12-02 01:12

"KA" <kijea@get2net.dk> skrev

> På et tidspunkt blev der postet en opskrift på en is(dessert), som var
rørt
> op med fløde og skilpadder ...

Føj da!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Finn

Dato : 10-12-02 05:38

"KA" <kijea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> op med fløde og skilpadder ... så vidt jeg husker. Jeg har desværre mistet
> opskriften, og kan over-hele-hovedet ikke hitte den nogen steder.

Fra Google:

Der anvendes : Til ca. 4 personer

4 chokolade skildpadder
4 pasteuriserede æggeblommer
4 spsk. flormelis
½ liter piskefløde
pynt af :

syltede mandariner - eller anden frugt eller bær

Fremgangsmåde : Tilberedningstid 30 minutter - Frysetid 4 - 5 timer

1 : Smelt chokoladeskildpadderne over vandbad. Pisk æggeblommer og flormelis
godt sammen. Pisk fløden til skum. Rør forsigtigt de smeltede skildpadder i
æggeblandingen. Vend flødeskummet i.

2 : Kom is blandingen i en springform, ca. 20 cm. i diameter. Stil isen i
fryseren og frys den 4 - 5 timer. Tag isen ud af fryseren 20 - 30 minutter
før servering.

3 : Pynt med mandariner eller anden frugt. Isen kan eventuelt også pyntes
med høvlet Ingredienser:
2 æggeblommer (past.)
4 spsk. flormelis
2 tsk. vanille
1/2 l piskefløde
1-2 stk. æggehvider (past.)
12 stk. TOMS Kæmpe Skildpadder (hakkes i mindre stykker)

Æg, flormelis og vanille piskes. Flødeskummet og de hakkede Kæmpe
Skildpadder blandes i. Til sidst vendes de stiftpiskede æggehvider
forsigtigt i.

Isen fyldes straks i en springform eller en glat skål, der dækkes med låg
eller folie.

Kan evt. pyntes med Toms Kringler, Mørk.

Frysetid 3-5 timer

chokolade.

Fra Toms chokolade:

Fra : Thïngmand

Dato : 10-12-02 10:39

> Er der nogen som kan hjælpe ???

Den nemme:

Køb en pakke chokoladeskildpadder, samt 1 liter billig vanilieis. Når du er
kommet hjem fra tanken med ingredienserne, lader du isen ligge på
køkkenbordet, mens du hakker skildpadderne (tip: brug pappet fra isen, da
karamelsovsen ikke er til at få at spækbrættet!)

Rør de hakkede skildpadder i, den efterhånde bløde, is og stil den i
fryseren i 1-2 timer. Spis herefter med velbehag!

Fra : KA

Dato : 10-12-02 19:23

Tusind tak begge 2 ~ nu er der kalorier nok at tage af *S*