Shareware Top 10
Fra : Per Madsen

Dato : 09-12-02 23:42

Jeg er altid på jagt efter free- og shareware, der kan øge
funktionaliteten og lette arbejdet på min mac. Jeg tænke at nogle af jer
hoveder, måske sad med noget shareware der for jer er helt uundværligt,
men som jeg aldrig har hørt om. Hvad er jeres Shareware Top 10?

Her er min:
1. MacSOUP
2. StreamRipper
3. Mozilla/ Chimera/ Omniweb
4. CopyPaste (i OS 9, funker ikke opt. i X,-eller er det bare mig?)
5. Desktop Rehab
6. LimeWire
7. MacJanitor
8. ShadowKiller
9. Key Xing
10. iTunes

"Boblere":
Snap-To (som bliver min No. 1 når den kommer til OS X)
GamesGris Backgammon Client
CandyBar
Searchling

Hvad er jeres "Must-have's"

Per

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 10-12-02 00:16

In article <1fmy5gr.77ebf52kpb9mN%permand@cool.dk>,
permand@cool.dk (Per Madsen) wrote:

> Hvad er jeres "Must-have's"

1. LaunchBar
2. Chimera
3. MT-NewsWatcher X
4. mpegToaster
5. SlashDock
6. DockDetox
7. Fetch

Det var vist nærmest det...

/Mikkel

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 10-12-02 00:23

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Hvad er jeres "Must-have's"

1. Chimera
2. CocoASpell
3. TinkerTool
4. OmniGraffle
5. VLC
6. Goliath
7. CandyBar
8. SPARK ME

--
vh Jesper

Fra : Storm

Dato : 11-12-02 09:20

Jesper Møller-Fink <forhulenda@hotmail.com> wrote:

> 7. CandyBar

CandyBar - hvordan bruger du den?

Den kan ændre alle default ikoner - men kan den ændre et bestemt
brugertildelt mappeikon ad flere omgange?

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-12-02 00:24

On Mon, 9 Dec 2002 23:42:02 +0100, Per <permand@cool.dk> wrote:

> Hvad er jeres "Must-have's"

Her er mine, unummerede, og tilfældigt listet.

* LaunchBar
* slrn
* Chimera
* LiteSwitch X
* Youpi Key
* AutoPairs
* Aspell
* iTunesNotifier
* OmniGraffle [ikke sikker på det kvalificerer sig som shareware, men
det er sørenblæsemig et lækkert program]
* Proteus

Sorry, no quote today.

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-12-02 00:24

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-12-02 01:24

On Tue, 10 Dec 2002 00:23:58 +0100, Jonas <voss@null.dk> wrote:

> Her er mine, unummerede, og tilfældigt listet.

Og nu også korrigerede [hvordan kunne jeg glemme Reason 2.0, og skrive
Aspell istedet for CocoAspell?]:

> [...]
> * OmniGraffle [ikke sikker på det kvalificerer sig som shareware, men
> det er sørenblæsemig et lækkert program]

   It's just a job. Grass grows, birds fly,
   waves pound the sand. I beat people up. - Muhammed Ali, 1977.

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-12-02 01:24

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-12-02 00:40

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> OmniGraffle [ikke sikker på det kvalificerer sig som shareware, men
> det er sørenblæsemig et lækkert program]

Har programmet liggende på min HDD, men har aldrig brugt det. Hvad er
det det kan, som er så fedt?

Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-12-02 12:51

On Wed, 11 Dec 2002 00:40:09 +0100, Martin <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Har programmet liggende på min HDD, men har aldrig brugt det. Hvad er
> det det kan, som er så fedt?

Det er hamrende godt til flowcharts og diagrammer!

F.eks. fik jeg kastet denne sammen på cirka ti minutter:

<http://www.it-c.dk/people/jcv/w2/oevelse9/struktur.gif>

Erfarne folk kan sikkert lave noget lignende i Photoshop på samme tid,
men nu er jeg ikke erfaren i photoshop, og noget lignende ovenstående
ville tage mig det meste af en dag at fremstille.

Derfor, OmniGraffle = lækker software.

"Ford, you're turning into a penguin. Stop it!"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-12-02 16:52

> [...]

> men nu er jeg ikke erfaren i photoshop, og noget lignende ovenstående
> ville tage mig det meste af en dag at fremstille.

Ja, flot ser det ud. Jeg har også hørt om nogen, som påstår at de har
brugt det til lette layout sager, altså som et mini dtp program. Kan man
det?

Martin

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-12-02 00:09

On Wed, 11 Dec 2002 16:52:01 +0100, Martin <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ja, flot ser det ud. Jeg har også hørt om nogen, som påstår at de har
> brugt det til lette layout sager, altså som et mini dtp program. Kan man
> det?

Ja, det skulle jeg da mene, man kan hive billeder ind i sine
dokumenter uden problemer.

Det kan vel betegnes som et DTP-program "for the rest of us".

På Omnigroups hjemmeside kan man i øvrigt hente en .dmg-fil
indeholdende diverse eksempler på hvad det kan. Det ser nydeligt ud.

Det får virkelig mine varmeste anbefalinger.

   Asleep at the switch? I wasn't asleep, I was drunk!
-- H. Simpson

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-12-02 00:44

Per Madsen wrote:

>Hvad er jeres "Must-have's"
>
>Per

1. Netscape 7.0 (Alt i en værktøj der kan Tab-browse, Hente mail, News,
bund citere, klippe signatur fra ved svar, har de der ansigter, kan lave
dimd signature, afspiller lyd ved ny post, im/expote mail og ardresser,
loader nye sider i baggrunden osv.

2. Limewire.

3. GraphicConverter

4. Hogwasher

5. ICQ.

6. Adobe Reader

7. Avi2Mov

8. DivX Doctor II

9. SETI@home

10. Reason Demo ( ny på maskinen )

--

Henrik Lindskou

Fra : Per Madsen

Dato : 10-12-02 01:02

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> 10. Reason Demo ( ny på maskinen )

Yes,- Reason er meeeget foxy

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-02 01:25

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Hvad er jeres "Must-have's"

MacSOUP
Son of Weather Grok
WordService
CocoAspell
Palm Desktop
Chimera

Nej, jeg er også lidt kedelig. Jeg prøver altid at klare mig med et rent
system så længe som muligt. Der er ingen grund til at klistre en masse
på, hvis der er en tilsvarende funktion indbygget. Jeg klarer mig fint
med:

Mail
TextEdit (med CocoAspell og WordService)
Sherlock
iPhoto, hvis jeg får et digitalt kamera

Jeg er også glad for:

Politikens store ordbog, men den koster penge.
PowerMate, men det er jo nærmest hareware.

Jeg må hellere gå i seng. Jeg kan ikke engang finde ud af at lave en top
ti.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-02 08:01

Hej

Af gode grunde vil min liste udelukkende være til enten +8.6 eller også
programmer/værktøjer, der er både og - altså til både +8 og X...

Per Madsen wrote:

> Hvad er jeres Shareware Top 10?

1, Netscape Communicator 4.8/128
1, TitlePop 2.4.2 / 3.0.5b *)
2, Finderpop 1.92
2, OtherMenu
3, Amadeus II Carbon
4, Graphic Converter Carbon
5, TTConverter 1.5
5, System Dropper CSM
6, Icon Machine II / III
7, Data Rescue Classic
8, Quit All Applications 1.0 (helt fra System 6)
9, DiskCharmer 3.15
9, valueFax 2.0.15
10, JPEGView 3
10, FlashIt! (screen capture controlpanel)

*) TitlePop er ikke det, man umiddelbart tror, men en udv., der tillader at
man kan 'bladre' i alle åbne vinduer, - programmer, mapper, filer... ved at
klikke direkte i titelfeltet - uden brug af CRTL tasten, - og man kan endda
kopiere til åbne og lukkede mapper via drag&drop i samme funktion.

- et par boblere...

- Cabrio Carbon
- iSwipe
- Opera
- iCab
- CSM Maker
- SoundAppPPC

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-12-02 16:33

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Hvad er jeres "Must-have's"

MacSOUP
OmniWeb
Chimera
Path Finder
Xray
Project- og Interface Builder
Stuffit Expander
Mail, Adressebog og diverse iApps

Det er faktisk fantastisk hvor langt man kan klare sig uden store og
dyre købe programmer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-12-02 00:40

1. Chimera & Mozilla
2. CocoASPELL
3. MacSOUP
4. FirstClass client (SkoleKom)
5. RealPlayer
6. ChimeraKnight
7. GraphicConverter
8. Acrobat Reader
9. BBEdit Lite
10. SleepLock

.... ja og så iCal, iPhoto, iChat, Mail osv. Men dem har jeg jo betalt
mange penge for.

Martin

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 11-12-02 10:04

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Jeg er altid på jagt efter free- og shareware, der kan øge
> funktionaliteten og lette arbejdet på min mac. ..(...)
> Hvad er jeres "Must-have's"

freeware:
- Hafas Palm (er dog til Palm og ikke mac)
- iTunes
- RagTime (DTP freeware til private)
- MacMoorhuhn (det er bare det bedste at skyde nogle høns, når man har
agressioner)
- ResEdit (fordi nogen gange vil jeg gerne selv bestemme)

feeware:
- MacSoup
- PopChar
- iView
- Graphic Converter
- Amadeus

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 13-12-02 17:35

Per Madsen skrev:

> Hvad er jeres "Must-have's"

MacSOUP
http://home.snafu.de/stk/macsoup/
GraphicConverter
http://www.lemkesoft.de/
Better Edit Keys
http://www.montalcini.com/docs/files.html
FinderPop
http://www.finderpop.com/
OMS (Open Music System)
http://www.opcode.com/products/oms/
PageSpinner
http://www.optima-system.com/pagespinner/
Acrobat Reader
http://www.adobe.com/support/downloads/main.html
StuffIt Expander
http://www.aladdinsys.com/

Ja, jeg er stadig på Mac OS 8/9, og det er nok et lidt "konservativt"
udpluk; der er ikke de vilde ting på.

Og så selvfølgelig mine egne! http://cyrk.dk/programmer/
Først og fremmest:

Husk
http://cyrk.dk/husk/
Musikkatalog
http://cyrk.dk/musikkatalog/
Tekstkonvertering
http://cyrk.dk/tekstkonvertering/

Og nej, de koster ikke noget (til privat brug).

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen