Honda SFX... Hjælp
Fra : BlackDeFender

Dato : 08-12-02 15:23

Hej Scooter Eksperter
Inden jeg begynder at forklare mit problem, vil jeg lige sige at jeg ingen
forstand har på Scootere... så hjælp mig så godt i kan

Jeg har en Honda SFX (Knallert 30)
Jeg fik forhandleren til at pille ved udstødningen + at skifte skiverne
"Tror jeg det hedder" altså sådan en flad metal plade...
Nu løber den 65 km/t men jeg vil gerne have den løber lidt hurtigere
Hva skal jeg købe for at den løber hurtigere? omkring de 80 km/t ville være
ok...
Kig lige på Www.Black-Server.dyndns.dk/Scooter.htm skal jeg have et nyt
gearingssæt eller evt. en ny udstødning?
Jeg gider ik have sådan en super tun-udstødning som politiet let kan kende!
bare en alm. en...

Hilsen Robert
Billeder og tekst på den overstående hjemmeside er kopieret fra andre
hjemmesider!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-12-02 17:02

"BlackDeFender" <BDF@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gearingssæt eller evt. en ny udstødning?
> Jeg gider ik have sådan en super tun-udstødning som politiet let kan

Hejsa..

Jeg har selv SFX'er, dejligt køretøj ;)

Hvis du skal have den til at rende 80+ Km/t Bliver du først nødt til at
skifte cdi'en da der sidder en begrænsning i den. den koster cirka 800 ved
www.scooter-racing.dk
så skal du have en større cylinder, der ville jeg købe en polini sport
cylinder igen fra www.scooter-racing.dk, og så skal du have en anden
udstødning, så køb en polini traffic, den ligner en lovlig.. evt en leovinci
ZX men det er et knækrør :(
cylinderen koster cirka 900,- og røret cirka det samme, så omkring ~2700,-
så render din sfx'er omkring de 80+ km/t

du kan godt sætte gearing på som den er nu, men hvis motoren kan trække ud,
bliver den rimelig sløv i optrækket :(
og du får den ikke meget over 70 km/t bare med en cdi og en anden
udstødning, så render den cirka 70 km/t....

jeg kører selv med:
polini speedcontrol (køb en malossi hvis du skal skifte vario'en)
technigas next
pederzini cdi

og den ~70 km/t på flad vej i følge speedometeret, så det er omkring 65 i
virkeligheden ;)

Hvor i landet bor du??

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Fra : BlackDeFender

Dato : 08-12-02 17:11

Takker mange gange for hjælpen... ved ik lige om jeg vil bruge så mange
penge på det! men jeg vil tænke over det...
Jeg bor i en lille by tæt på Grenå....

Hilsen Robert

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-12-02 20:44

> Takker mange gange for hjælpen... ved ik lige om jeg vil bruge så mange
> penge på det! men jeg vil tænke over det...

Du er som minimum nødt til at ofre de 900 på en cdi hvis den skal kører ret
meget stærkere! og cylinderen er godt givet ud, har prøvet en med sport
cylinder!

> Jeg bor i en lille by tæt på Grenå....

Det var lidt for langt væk til at du kunne prøve min ;)

Fra : BlackDeFender

Dato : 08-12-02 22:16

Hvor bor du henne af?

Fra : Michael Frederiksen