klejner
Fra : Bettina Madsen

Dato : 05-12-02 20:09

Hej!

Nu har jeg bagt klejner. De er blevet gode, men
jeg fik nok bagt lidt for mange. Derfor er jeg nu
kommet i tvivl om hvordan man opbavarer dem og hvor længe
de holder sig?
Jeg har læst man kan fryse dem ned, men det vil jeg kun
gøre hvis de ikke kan holde sig et par uger på dåse.

Håber der er nogen klejne kendere imellem, som kan hjælpe
mig?!

Med venlig hilsen
Bettina

Fra : Gjøl

Dato : 05-12-02 20:29

Bettina Madsen wrote:
> [...]
> jeg fik nok bagt lidt for mange. Derfor er jeg nu
> kommet i tvivl om hvordan man opbavarer dem og hvor længe

Du skal ikke høre et ondt ord, hvis du sender dem denne vej.

Velbekomme

Jeg ville nok lægge dem i en tæt dåse, vi har dem i en lerkrukke med film
over.

Fra : Web . Woman

Dato : 05-12-02 20:33

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg bagt klejner.

Hvordan ind hulen har du gjort det? *G*

Man KOGER da klejner så vidt jeg ved *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Bettina Madsen

Dato : 05-12-02 20:46

> Hvordan ind hulen har du gjort det? *G*
>
> Man KOGER da klejner så vidt jeg ved *S*

Åhh, ja det er rigtigt. Der var ihvertfald
godt fedtet til bagefter..

Bettina

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-12-02 20:54

> [...]
> de holder sig?
> Jeg har læst man kan fryse dem ned, men det vil jeg kun
> gøre hvis de ikke kan holde sig et par uger på dåse.

Du kan sagtens fryse dem og så lune dem, når de skal bruges; så smager de
som nykogte.
De kan fint holde sig i fryseren til den anden side jul.
Hvis du fryser dem i en kagedåse eller plastboks, knækker de ikke, når du
roder rundt efter juleanden
Ufrosset i en dåse ville jeg ikke gemme dem mere end allerhøjst en uge (de
bliver tørre).
Hilsen Inger

Fra : Margit

Dato : 05-12-02 22:20

I sommer "fandt" jeg nogle klejner i fryseren fra sidste jul.
De smagte som nykogte. Det var bare ligesom forkert at
spise klejner i sommerheden.
Mvh Margit