Balsam - sp. til Sabina...
Fra : Henriette

Dato : 05-12-02 11:27

Eller andre med viden om emnet.

Min svigermor ønsker sig en god balsam i julegave. En gave som burde være
nem, men som ikke er det....

Hun har nemlig store problemer med at finde en hun kan tåle, idet de fleste
giver hende kløe i ørene. (Shampoo gør det samme.)
Hun har permanentet, farvet hår og produktet skal være uden larylsulfat?
Et andet produkt, der evt. bruges efter hårvask, og som tjener til at gøre
håret lidt mere medgørligt, kan også bruges.

Gode råd?

---
Henriette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 12:29

Henriette wrote:
> Eller andre med viden om emnet.

*G* jeg kan jo lige så godt komme ud af busken....

> Min svigermor ønsker sig en god balsam i julegave. En gave som burde
> være nem, men som ikke er det....

jeg anbefaler stort set aldrig balsam til almindelige mennesker.... balsam
er ikke til gavn for håret.... det har en ren kosmetisk effekt, som kan være
ganske gavnlig hvis man feks har langt hår eller lange krøller eller
lignende, men som pleje til håret giver de altså nul og nix....

> Hun har nemlig store problemer med at finde en hun kan tåle, idet de
> fleste giver hende kløe i ørene. (Shampoo gør det samme.)

hvilke typer mærker kan hun tåle??

> Hun har permanentet, farvet hår og produktet skal være uden
> larylsulfat? Et andet produkt, der evt. bruges efter hårvask, og som
> tjener til at gøre håret lidt mere medgørligt, kan også bruges.

nu har jeg desværre ikke en varedeklaration på mig, men jeg skal gerne
anbefale oget, som jeg kender indtil flere har haft gode erfaringer med,
trods tidligere problemer med allergi.....
Joico ( ja ja ja*G* jeg ved jeg sværger til det*G*)
og så vil jeg anbefale at i køber en god dybdegående kur til hende i stedet,
der genopbygger håret....
den jeg vil anbefale hedder K-pak og kan findes her :
http://shor.ter.dk/883467592 150 ml koster 115 kr..... den er meget drøj i
brug.... i begyndelsen hvis håret er meget slidt kan den bruges hver anden
dag, ved at man efter hårvask putter den i håret, friserer håret igennem med
en bredtandet kam, og så lader den sidde og arbejde i 5 minutter..... og så
skyller......
det kan man gøre i en måned, så skulle håret være så plejet som det
umiddelbart kan blive, og så hedder det vedligeholdelse... hver 4-7 dag
efter behov.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Henriette

Dato : 05-12-02 14:38

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> *G* jeg kan jo lige så godt komme ud af busken....

Tænkte jo nok jeg kunne regne med dig *g*

Kuren er bestilt...

Tak for hjælpen.

---
Henriette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 21:56

Henriette wrote:

> Tænkte jo nok jeg kunne regne med dig *g*

*G* man kan næsten ikke nævne ordet hår i denne gruppe uden at jeg er på
banen vel*G*

> Kuren er bestilt...

jeg har faktisk selv lige købt en i dag..... glææææder mig til at få gang i
den imorgen....

> Tak for hjælpen.

anytime :)

Fra : Zed

Dato : 07-12-02 09:10

> jeg har faktisk selv lige købt en i dag..... glææææder mig til at få gang
> den imorgen....

Jeg har næsten lige bestilt to ;) (bare for lissom at overgå dig)

-Zed

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-12-02 17:52

Zed wrote:

> Jeg har næsten lige bestilt to ;) (bare for lissom at overgå dig)

*fniz* ja ja...... det er da altid noget jeg har fået dig opdraget
ordentligt ;)

Fra : AEK

Dato : 05-12-02 22:05

Hej Sabina ( Vores egen netfrisør )

Jeg har skulderlangt, blondt hår.
Et sundt hår, som bliver klippet, passet og plejet .

Jeg læste for meget længe side om Joico i et af dine indlæg.
Købte det - kæmpe bommert..... ;-((
Mit hår var ikke vild med det. MEN min søster fik til gengæld glæde af det
)

Jeg har igennem flere år brugt Kerastase, det er kanon til MIT hår.

Jeg skal i næste uge have lavet krøller, i håb om at kunne score Don Oscar
))

Sabina, kan du nævne en kur, som vil være god at bruge efter sådan en
behandling af håret ?
Det tager jo lidt hårdt med perm.

På forhånd TAK.

/ Anya

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 23:11

AEK wrote:
> Hej Sabina ( Vores egen netfrisør )

*fniz*

> Jeg har skulderlangt, blondt hår.
> Et sundt hår, som bliver klippet, passet og plejet .

lyder smukt

> Jeg læste for meget længe side om Joico i et af dine indlæg.
> Købte det - kæmpe bommert..... ;-((
> Mit hår var ikke vild med det. MEN min søster fik til gengæld glæde
> af det )

sådan er vi jo så forskellige... jeg er da ked af at du ikke havde glæde af
det...

> Jeg har igennem flere år brugt Kerastase, det er kanon til MIT hår.

lækkert*G* jeg kan slet ikke bruge det selv.... mit hår bliver til hø hvis
jeg bruger det*G*

> Jeg skal i næste uge have lavet krøller, i håb om at kunne score Don
> Oscar ))

uhhh held og lykke*G*

> Sabina, kan du nævne en kur, som vil være god at bruge efter sådan en
> behandling af håret ?
> Det tager jo lidt hårdt med perm.

nu er jeg jo "Joico-kvinde" så det er der min "ekspertise" ligger..... skal
jeg vælge en derfra, vil jeg sige både k-pak og moisterizer er kanon til
permanentet hår.... en eller begge afhængig af hvor bompet håret er
bagefter......

men hvis du er til Kerastase vil jeg klart anbefale dig at snakke med din
frisør......
ellers kan jeg da lige gå min søster på klingen om hvad hun vil anbefale...
hun kender kerastase væsentligt bedre end jeg gør... skal jeg det??

> På forhånd TAK.

anytime som sagt*G*

Fra : AEK

Dato : 05-12-02 23:22

> *fniz*

Hæ hæ....

> lyder smukt

Det er også lækkert, i følge manden ......

> sådan er vi jo så forskellige... jeg er da ked af at du ikke havde glæde
af
> det...

Det skal du IKKE være - min søster var MEGET glad for det....*LOL*

> uhhh held og lykke*G*

Ja, det kræver jo sin kvinde at få ham på krogen ))

> [...]
> jeg vælge en derfra, vil jeg sige både k-pak og moisterizer er kanon til
> permanentet hår.... en eller begge afhængig af hvor bompet håret er

Jeg tror ikke, at det tager alverdens skade - da jeg betaler ekstra, for at
få en speciel kur i, for at skade mindst muligt.

> men hvis du er til Kerastase vil jeg klart anbefale dig at snakke med din
> frisør......

De vil jo nok sælge ALT til en

> ellers kan jeg da lige gå min søster på klingen om hvad hun vil
anbefale...
> hun kender kerastase væsentligt bedre end jeg gør... skal jeg det??

Det må du meget gerne, hvis ikke det er til ulejlighed. Blot ved lejlighed,
og I alligevel snakker.

> anytime som sagt*G*

Hurra for vores netfrisør !!!!!

/ Anya

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-12-02 12:36

AEK wrote:

> De vil jo nok sælge ALT til en

det vil de sikkert*GG*

> Det må du meget gerne, hvis ikke det er til ulejlighed. Blot ved
> lejlighed, og I alligevel snakker.

så har jeg haft swesterlein i røret..... hun fortalte at kerastase netop er
kommet med en ny serie beregnet til krøllet og permanentet hår... årh damn,
nu kan jeg ikke huske navnet*GGG*
et eller andet med elastik eller sådan*GG*

ihvertfald sagde min søster at hun ville anbefale at du købte både shampoo
og balsam i den pågældende serie...... og hvis du følte behov for et ekstra
settingprodukt var cremen også god....

lige for at understrege hvorfor det er godt at købe både shampoo og balsam
( i dette tilfælde er balsam misvisende*G* den arbejder som en kur)
det nytter jo ikke at bruge en almindelig "dårlig" shampoo og så tro at man
kan genopbygge det med kuren i ny og næ.... så hellere bruge den gode drøje
shampoo til daglig og revitalisere med balsamen

Fra : AEK

Dato : 09-12-02 13:28

Hej Sabina !

Og mange tak for hjælpen.