4 dages Diarré nu og tjuhed hvor er det sk~
Fra : Silver

Dato : 04-12-02 19:25

Jeg kæmper med en ordentlig gang motormås og så har jeg forsøgt forskellige
ting såsom fiberrigt morgenmad og sød saft drikkelse.

Men...det er stadig somom jeg bare har åbnet for vandet dernede og det er
altså ikke mit forslag på en god start på julemåneden hehe.

Hit mæ alle huskeråd og lign, har folk gode oplevelser med et råd, fyr det
da fluks straks videre til mig så jeg endnu engang kan færdes rundt uden at
skulle tænke strategisk og taktisk mht hvor langt der er til evtuelle
toiletter.

Mvh
Silver

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-12-02 20:44

Silver wrote:

uhhh hyggeligt*G* ihh hvor jeg husker det*G*

> [...]

> Men...det er stadig somom jeg bare har åbnet for vandet dernede og
> det er altså ikke mit forslag på en god start på julemåneden hehe.

har du nogen ide om hvad der er årsagen til det?? er der smerter involveret,
har du andre symptomer??

> [...]
> fyr det da fluks straks videre til mig så jeg endnu engang kan færdes
> rundt uden at skulle tænke strategisk og taktisk mht hvor langt der

ok nu skyder jeg løs af mine gode råd*G*

Medicinsk : Imodium ( nedsætter tarmbevægelserne)
Natur : Husk ( fortykker afføringen ved kortvarig diarre)
Mad : bananer, knækbrød (især wasa runda), rå revne gulerødder og æbler, en
kop varm blåbærsuppe

husk at drikke rigeligt, gerne bouillon og kirsebærsaft der indeholde
vigtige salte.......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Silver

Dato : 04-12-02 21:14

Sabina Hertzum wrote

> har du nogen ide om hvad der er årsagen til det?? er der smerter
involveret,
> har du andre symptomer??

Ikke andet end jeg igår nat blev vækket ved en særdeles høj knurren i maven,
men jeg har overhovedet ikke været sulten i de her slemme dage, har spist en
½ portion jordbær yougurt og et par Karen Wolf brunkager hehe, men ellers
har appeltiten ikke været som den plejer.

Har lige været i kontakt med "det gamle leksikon" aka min mor hehe, og hun
foreslog osse reven æble, men "#¤"¤&##"¤"#¤ selvfølgelig ejer jeg ikke et
rivejern (suk..), kan jeg ikke bare hakke de æbler i små stykker eller er
det vigtigt at det netop er reven?.

> Natur : Husk ( fortykker afføringen ved kortvarig diarre)

Hva er det dog? er det husblas du mener?

> Mad : bananer, knækbrød (især wasa runda)

Jeg har lige erhvervet mig en gang special K morgenmad da jeg har hørt at
der er godt med fibre i den, det minder vel lidt om det med knækbrødet håber
jeg

> en kop varm blåbærsuppe

Erhmm så næsten hellere motormåsen ;D, men ok virker intet af det andet kan
jeg ty til det råd osse.

Jeg har ikke bouillion ved hånden ligenu (handler først ind imorgen) men kan
en kop Earl Grey the ikke gøre for det?

Uanset hvad skal du ha stor tak for hjælpen.

Nu vil jeg i krig, den anden ende har vundet de sidste 4 dage men nu skal
det være slut, prut finale.

Mvh
Silver

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-12-02 22:30

Silver wrote:
> [...]
> dage, har spist en ½ portion jordbær yougurt og et par Karen Wolf
> brunkager hehe, men ellers har appeltiten ikke været som den plejer.

mælkeprodukter er ALDRIG godt til langvarig tynd mave....

> [...]
> jeg ikke et rivejern (suk..), kan jeg ikke bare hakke de æbler i små
> stykker eller er det vigtigt at det netop er reven?.

jo du kan sagtens hakke det.... jeg plejer selv at bare spise et skrællet
æble og tygge det grundigt..... det hjælper også lidt....

> Hva er det dog? er det husblas du mener?

nej husk er et helsekostprodukt som du kan købe i både matas, på apoteket og
i supermarkeder.... du blander det op med enten juice ( appelsinjuice er det
bedste synes jeg) eller vand eller anden væske, og drikker det.......

> Jeg har lige erhvervet mig en gang special K morgenmad da jeg har
> hørt at der er godt med fibre i den, det minder vel lidt om det med
> knækbrødet håber jeg

igen.. mælk, very very bad idea.....

> Erhmm så næsten hellere motormåsen ;D, men ok virker intet af det
> andet kan jeg ty til det råd osse.

hehee*G*

> Jeg har ikke bouillion ved hånden ligenu (handler først ind imorgen)
> men kan en kop Earl Grey the ikke gøre for det?

te er også ok, med sukker i... det er med til at regulere
væskebalancen......

> Uanset hvad skal du ha stor tak for hjælpen.

anytime

> Nu vil jeg i krig, den anden ende har vundet de sidste 4 dage men nu
> skal det være slut, prut finale.

kan jeg sku godt forstå....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-12-02 22:47

Silver wrote:

> Erhmm så næsten hellere motormåsen ;D, men ok virker intet af det andet kan
> jeg ty til det råd osse.

Ikke at jeg vil forklejne alle de gamle husråd, men har du prøvet
Paragurt fra apoteket? Det plejer at være ret så virksomt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Silver

Dato : 04-12-02 23:25

Kim Ludvigsen wrote

> Ikke at jeg vil forklejne alle de gamle husråd, men har du prøvet
> Paragurt fra apoteket? Det plejer at være ret så virksomt.

Well hvis det stadig står på her på fredag må jeg vist osse lige prøve den
der.

Tak for rådet

Mvh
Silver

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 04-12-02 23:31

Kim Ludvigsen wrote:

> Ikke at jeg vil forklejne alle de gamle husråd, men har du prøvet
> Paragurt fra apoteket? Det plejer at være ret så virksomt.

Ikke at jeg vil forklejne alle de nye kosttilskud, men tynd havresuppe
af havregryn og vand virker altid.
En portion om dagen.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Silver

Dato : 05-12-02 00:39

Erik G. Christensen wrote in message

Ikke at jeg vil forklejne alle de nye kosttilskud, men tynd havresuppe
> af havregryn og vand virker altid.
> En portion om dagen.

Er det ikke det samme som Havregrød?, for det sagde min mor osse var en god
ide.

Mvh
Silver

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-12-02 00:54

Erik G. Christensen wrote:

> Ikke at jeg vil forklejne alle de nye kosttilskud, men tynd havresuppe
> af havregryn og vand virker altid.
> En portion om dagen.

Paragurt er nu ikke et kosttilskud. Inden tilstanden blev mere eller
mindre kronisk for mig, kunne Paragurt stoppe en tynd mave i løbet af
nogle få timer (selvom der vist er angivet et længere tidsrum før
virkning på pakken).

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 05-12-02 00:46

> [...]
> rivejern (suk..), kan jeg ikke bare hakke de æbler i små stykker eller er

Det er vigtigt at det er i små stykker, og at det er iltet (dvs begyndt at
blive brunt). Om du så lige river det, eller skærer det i supertynde skiver,
det kommer ud på et.

Mvh Maria

Fra : Mille

Dato : 05-12-02 10:48

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kæmper med en ordentlig gang motormås
klip
> Hit mæ alle huskeråd og lign,
klip
> Mvh
> Silver

COLA!! ikke light, men alm...lige så meget du kan hælde i dig,,!
Det hjælper garanteret.
Mille

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-12-02 11:51

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
at
> skulle tænke strategisk og taktisk mht hvor langt der er til evtuelle

Hi-yo Silver!

Fik følgende råd af en vagtlæge efter en skarp omgang, hvor det stod ud af
begge ender, og hvor jeg besvimede flere gange pga. væskemangel:

Koldt kogt vand, evt. the med en smule sukker i, gerne kamillethe
NUL mælkeprodukter - Verboten!
Ristet franskbrød/toastbrød
Rå revne æbler
Cola, hvor bruset er rystet ud af sodavanden - colamassen lægger sig som en
hinde i mavesækken og beroliger lidt. Sådan fik jeg det ihvertfald
forklaret. Grunden til at bruset skal rystes ud er vel at ens mave ikke
ligefrem har brug for *mere* syre...

Og så fandt jeg selv popcorn som et effektivt middel - der er masser af
fibre - og ikke mindst salt - i, hvilket kan være tiltrængt efter en solid
omgang diarré med eventuelle opkastninger og koldsved.

God bedring - håber du snart får det bedre, for det er eddermaenme' ikke
sjovt at have tyndskid.

MvH Aragorn_dk

Fra : Silver

Dato : 05-12-02 16:33

Du ska ha mange tak for dine råd hehe og ja du har helt ret det er
eddermaenme' ikke skægt det her...

Har snakket med min læge nu og han siger at det somregel er overstået på et
par dage, og hvis det stadig er der imorgen fredag skal jeg ned til ham og
får en....erhm...flaske med hjem og et brev så jeg kan erh... sende en gang
lort til ham hehe, han mener at der er tale om en bakteriel forgiftning
siden det stadig står på.

Men uanset hvad det er, er jeg begyndt så småt at bruge alle jeres råd.

Så til alle der har svaret : MANGE TAK FOR HJÆLPEN

Mvh
"udbrændt" Silver

Fra : mig

Dato : 05-12-02 17:50

Også et par spiseskefulde rå havregryn rent, har jeg erfaring for hjælper.
Mener at have set rådet et eller andet sted en gang. Prøv det!

Fra : Silver

Dato : 05-12-02 19:39

Hejsa allesammen.

Lige nu står der en skål revet æble, for at være mere præcis 8 hele æbler
hehe, og ilter godt og grundigt (Maria Frederiksen sagde det var vigtigt!
hvorfor, har jeg ingen anelse om, men må hellere følge rådet).

Nu er det sådan at jeg osse har købt en pose gulerødder, og så vil jeg høre
om de har den samme virkning som æbler har, eller om jeg bare har smidt 10
kr ud (9.95 i føtex og så er de sgu osse ølogo...gokoø...øl...uden
tilsætningstoffer!)

Stakkels mig.... hehe well en lille trøst er at der er The Simpsons på 3+
ligenu

Med søvnig og tømt hilsen
Silver

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-12-02 21:15

Silver wrote:
> [...]
> æbler hehe, og ilter godt og grundigt (Maria Frederiksen sagde det
> var vigtigt! hvorfor, har jeg ingen anelse om, men må hellere

det har noget med syrebalancen at gøre så vidt jeg ved*G*

> [...]
> bare har smidt 10 kr ud (9.95 i føtex og så er de sgu osse
> ølogo...gokoø...øl...uden tilsætningstoffer!)

du kan sagtens spise dine gulerødder*G* de virker fortykkene på afføringen,
så gnask du bare løs*G*

Fra : Silver

Dato : 05-12-02 23:49

ARGH! overså helt din første post hvor du osse nævnede gulerødderne, sorry
hehe.

Viser bare at min koncentrations-span er meget lille hehe..

Mvh
Lsivre

Fra : Silver

Dato : 06-12-02 18:22

TAK til alle!

Nu er det endelig overstået og jeg skal ned i byen og købe 3 slices af min
yndlingspizza igen langt om længe hehe

Mvh
Silver

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-02 08:55

> TAK til alle!
>
> Nu er det endelig overstået og jeg skal ned i byen og købe 3 slices af min
> [...]

Dejligt at høre at det er ovre - velbekomme da!

MvH Ara_dk