|
| Weapon Speed D&D Fra : Michael Christensen |
Dato : 04-12-02 12:05 |
|
Hejsa...
Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
se ud ??
Michael C.
| |
Lasse Reichstein Nie~ (04-12-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 04-12-02 12:38 |
|
"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> writes:
Jeg gættter på at du mener 3rd Edition D&D.
> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
Det var skam med vilje at de droppede den idé.
> Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
> se ud ??
Andre har sagt det bedre end jeg kan:
<URL: http://www.seankreynolds.com/rpgfiles/rants/weaponspeeds.html>
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
S.Arnvig (04-12-2002)
| Kommentar Fra : S.Arnvig |
Dato : 04-12-02 17:36 |
|
"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
news:vg2aqakl.fsf@hotpop.com...
> "Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> writes:
>
> Jeg gættter på at du mener 3rd Edition D&D.
>
> > Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
> > system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
>
> Det var skam med vilje at de droppede den idé.
>
> > Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
> > se ud ??
>
> Andre har sagt det bedre end jeg kan:
> <URL: http://www.seankreynolds.com/rpgfiles/rants/weaponspeeds.html>
Der bare et par fejl i den.
Søren
| |
Lasse Reichstein Nie~ (04-12-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 04-12-02 17:44 |
|
"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> writes:
> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> news:vg2aqakl.fsf@hotpop.com...
> > Andre har sagt det bedre end jeg kan:
> > <URL: http://www.seankreynolds.com/rpgfiles/rants/weaponspeeds.html>
> Der bare et par fejl i den.
Noget du vil indvie os i?
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
KGA (26-01-2003)
| Kommentar Fra : KGA |
Dato : 26-01-03 22:20 |
|
Personligt mener jeg det må være op til en selv hvorvidt man mener Weapon
Speeds giver mening. Så længe man kan acceptere et nøgent menneske kan
overleve to-tre direkte træffere fra en tohåndsøkse, ja så er alle
argumenter, som er baseret på virkelighed, vist ligegyldige.
D&D3 er et fantasy system. Mener man yderligere talværdier gør det mere
fantasy-lignende, så har man behov for Weapon Speed.
Venlig hilsen,
Klaus Green-Andersen
| |
Wrathchild (04-12-2002)
| Kommentar Fra : Wrathchild |
Dato : 04-12-02 16:04 |
|
IMOD - der er nok at holde styr på allerede. Det er (jeg fristes til at
tilføje "hamrende") unødvendigt. Der er så mange andre faktorer der kan
afgøre hvem der angriber hvor hurtigt og hvor meget på 6 sekunder ...
--
Wrath
----------------------------
" Try to realize the truth ... "
" ... What truth ? ... "
" There is no spoon ... "
"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:askng3$49u$1@sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være
et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
>
> Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det
kunne
> se ud ??
>
>
> Michael C.
>
>
| |
S.Arnvig (04-12-2002)
| Kommentar Fra : S.Arnvig |
Dato : 04-12-02 17:41 |
|
"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:askng3$49u$1@sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
>
> Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
> se ud ??
Weapon speed kan bruges i nogen situationer, f.eks hvis begge
parter er overraskede og hurtighed betyder noget.
Eks. En tyv og en kriger render ind i hinanden og kommer i klammeri
tyven trækker sin dagger og krigeren sit langsværd. Her må daggeren
komme først i første runde, men ikke senere.
Man kan også tage weapon speed med, hvis der er stor forskel på
hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet
i angrebene.
Men ellers er der ikke brug for weapon speed og der sker ikke noget
ved at spille uden.
Søren
| |
Lasse Reichstein Nie~ (04-12-2002)
| Kommentar Fra : Lasse Reichstein Nie~ |
Dato : 04-12-02 17:51 |
|
"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> writes:
> "Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:askng3$49u$1@sunsite.dk...
> > Hejsa...
> >
> > Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig være et
> > system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
> >
> > Hvad er jeres for, og imod for det, og eventuelt ideer til hvordan det kunne
> > se ud ??
>
> Weapon speed kan bruges i nogen situationer, f.eks hvis begge
> parter er overraskede og hurtighed betyder noget.
Hvis begge parter er overraskede, så er det vigtigste vel hvem der
hurtigst kommer sig over overraskelsen.
> Eks. En tyv og en kriger render ind i hinanden og kommer i klammeri
> tyven trækker sin dagger og krigeren sit langsværd. Her må daggeren
> komme først i første runde, men ikke senere.
Dit argument må være at daggeren er hurtigere *at trække*, ikke?
Gør det en forskel at fighteren har Quick Draw-featen?
(hvorfor/hvorfor ikke/hvor meget?)
> Man kan også tage weapon speed med, hvis der er stor forskel på
> hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
> svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet
> i angrebene.
Næh. Der er to ting der spiller ind, hvor hurtigt våbnet er at svinge,
og rækkevidden. Hvis du har en dagger og jeg har et tohåndssværd, så
kan jeg levende forestille mig at jeg får det første slag ind (på en
til halvanden meters afstand).
> Men ellers er der ikke brug for weapon speed og der sker ikke noget
> ved at spille uden.
Der er ikke brug for weapon speed i det tilfælde heller. Hvis man er
interesseret i realisme, så bør det første man ændrer nok være
combat-turns, altså at al ens handling inden for seks sekunder sker på
en gang, og så er det der andres tur. Når to ting ikke kan ske
samtidigt, hvad forskel gør det om det ene våben er hurtigere end det
andet.
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'
| |
Lars Funck (05-12-2002)
| Kommentar Fra : Lars Funck |
Dato : 05-12-02 16:32 |
|
"S.Arnvig" <Venator@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3dee307c$0$176$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Man kan også tage weapon speed med, hvis der er stor forskel på
> hurtigheden i våbnene, f.eks. To-håndssværd mod dagger, det er
> svært at forestille sig at det ikke er daggeren som har initiativet
> i angrebene.
Det er fejlagtigt at tro, at et tohåndssværd er et langsomt våben... det er
simpelthen ikke rigtigt. Det er klart, at hvis du vil lave et kæmpe
møllesving hvor du ligesom en golfspiller fører slaget hele vejen igennem,
ja så tager det tid. Men det heller ikke den måde et tohåndssværd brugs på.
MVH
Funck
| |
Leif Falck (07-12-2002)
| Kommentar Fra : Leif Falck |
Dato : 07-12-02 21:39 |
|
"Michael Christensen" <MesterMc@hotmail.com> wrote in message
news:askng3$49u$1@sunsite.dk...
> Hejsa...
>
> Vi er et par gutter som har snakket lidt om at der burde da egentlig
være et
> system ala det som var i 2nd Ed. så alle våben får sin egen speed ?
Jeg er imod al regelknepperi. Så for at gøre spillet mere flydende, er
weapon speed ikke nødvendigt. Men for dem der vil have alle detaljer
med, kan det være et plus. Men husk så også rækkevidde, vægt og
styrke...
| |
|
|