Hvilken Piaggio
Fra : Christian Catu

Dato : 04-12-02 17:40

Hejsa
Jeg så forleden dag her i Aalborg den flotteste søvfarvede knallert. Den
hedder Piaggio, og ligner sådan en scooter fra 50'ernes Italien hvis det
giver nogen mening. Den var dog rimeligt ny er jeg sikker på, men bare i
retro look. Hvad kan sådan en model tænkes at hedde, og hvor køber man sådan
en. Anyone?

/Catu

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 04-12-02 21:52

"Christian Catu" <cNOSPAM@catu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver nogen mening. Den var dog rimeligt ny er jeg sikker på, men bare i
> retro look. Hvad kan sådan en model tænkes at hedde, og hvor køber man

Søg lidt efter Retro knallerter på ex. google (husk at vælge danske sider
only så skulle der gerne komme nogle stykker

Fra : KlausB

Dato : 05-12-02 19:01

Hej Christian

Er du sikker på at det var en piaggio for ellers kunne det være en Apilla
Habana Retro?
www.aprilla.com
Måske det kunne hjælpe

Klaus B Zip 2000

Fra : Christian Catu

Dato : 06-12-02 11:45

"KlausB" <h51@mail.dk> wrote in message
> Hej Christian
>
> Er du sikker på at det var en piaggio for ellers kunne det være en Apilla
> [...]

Ja, det er det eneste jeg efterhånden er sikker på at det er.
Den der ligner den bedst er den model der hedder Liberty 50 (fra
piaggio.com), men den er stadig en anelse for "moderne"

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 06-12-02 23:47

> Ja, det er det eneste jeg efterhånden er sikker på at det er.
> Den der ligner den bedst er den model der hedder Liberty 50 (fra
> piaggio.com), men den er stadig en anelse for "moderne"

Jeg så lige en "Aprillia Vespa" mon det kunne være sådan en? Der holder en
her i Aalborg som har været nede at ligge... den har stået det samme sted
den sidste uge... lidt synd for sådan en flot knallert. Det undrede mig lidt
dajeg så at den havdemetalskjolde og ikke noget billigt plast...

Fra : Claus Rolsted

Dato : 09-12-02 19:19

Christian Catu wrote:
> [...]
> hvis det giver nogen mening. Den var dog rimeligt ny er jeg sikker
> på, men bare i retro look. Hvad kan sådan en model tænkes at hedde,

Hej Christian,
Du har ret. Det er en Piaggio Vespa ET2 scooter, du har set. Den er designet
som en rigtig Vespa-scooter, som dem vore forældre kørte rundt på i 50'erne
og 60'erne. Vespa ET2 er en 2-takter på 50 ccm, som kun fås som EU-knallert.
Vespa laver tilsvarende en Vespa ET4, som er 4-takter og med sine 125 ccm er
på mc-nummerplader. Designet er fuldstændigt det samme, og den ydre størrelse
er den samme.

Som der skrives, så er alle skjolde og plader lavet i metal som rigtige
scootere og er ikke bare i plast.

Vespa ET2 koster ca kr. 16.000-16.500 og kan vel fås hos de fleste
velassorterede knallert-shops. Jeg er ikke kendt i Aalborg-området, så du må
prøve dig frem. Du kan evt. ringe til den danske importør Bjarne Egedesø A/S
på tlf. 6316 8001 og spørge efter forhandlere i dit område.

Du kan se billeder af den på www.piaggio.com eller her:
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002489.JPG
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002575.JPG
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002576.JPG
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002488.JPG
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002486.JPG
http://www.mc-chaufforerne.dk/galleri2002/j-dag/picture.php?show=IM002487.JPG

--
mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : PHK

Dato : 10-12-02 09:47

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Christian Catu wrote:

> Som der skrives, så er alle skjolde og plader lavet i metal som rigtige
> scootere og er ikke bare i plast.

Hvilken fordel ser du i det?

--
_
|_|

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-12-02 21:41

PHK wrote:

> Hvilken fordel ser du i det?

Jeg siger ikke, at det entydigt er en fordel. Som så meget andet er det en
smagssag. Men jeg synes nu personligt kun, at det er charmerende, at den
minder om de gamle _rigtige_ scootere, og jeg synes Vespaen har mere 'sjæl'
end en nymodens plastik-knallert.

Et muligt objektivt argument _kunne_ være, at Vespaens metalplader/skjolde
ved voldsomme styrt kun buler (og skaden således kun er kosmetisk, og man kan
fortsætte uden at udskifte skjoldet), hvorimod plastikskjoldet snarere vil
knække, så man kan blive nødt til at købe nye dyre skjolde.

Fra : PHK

Dato : 16-12-02 16:25

> [...]

> fortsætte uden at udskifte skjoldet), hvorimod plastikskjoldet snarere vil
> knække, så man kan blive nødt til at købe nye dyre skjolde.

Jeg har endnu ikke set nogle scootere med knækket plastik. Heller ikke
skader ved en direkte påkørsel af f.eks. bil.

Metalplader får - ud over buler - også rustangreb hvis man ikke gør noget
ved det. Det gør et plastikskjold ikke.

Lad os høre hvad resten af gruppen har set af skader på scootere ...

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-12-02 18:50

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har endnu ikke set nogle scootere med knækket plastik. Heller ikke
> skader ved en direkte påkørsel af f.eks. bil.

Så kig her.. og yes det er min..

http://forum.mopedgallery.syslogic.dk/mg/images/Galleriet/MichaelsSFX/!index
..html

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Fra : PHK

Dato : 17-12-02 19:57

"Michael Frederiksen" <chipmaster@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Så kig her.. og yes det er min..

http://forum.mopedgallery.syslogic.dk/mg/images/Galleriet/MichaelsSFX/!index
> .html

Siden kan ikke findes ;)

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-12-02 20:55

http://forum.mopedgallery.syslogic.dk/mg/images/Galleriet/MichaelsSFX/!index

> Siden kan ikke findes ;)

ingen problemer her..
prøv at kopiere HELE linket, altså også det sidste ".html" der står på
linien neden under ;)

Fra : PHK

Dato : 18-12-02 09:59

> "PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse

http://forum.mopedgallery.syslogic.dk/mg/images/Galleriet/MichaelsSFX/!index

Den synes jeg faktisk ikke ser værst ud (jeg tænker på skaden :)

Du ville hellere have noget rustent metal der? ;)

--
_
|_|

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 18-12-02 15:45

> [...]
http://forum.mopedgallery.syslogic.dk/mg/images/Galleriet/MichaelsSFX/!index

> Den synes jeg faktisk ikke ser værst ud (jeg tænker på skaden :)

Den ramte en brostenshelle (dem der lysreguleringerne står på) med omkring
10-20 km/t efter en kuretur på ~15meter.. så farten i betragtning synes jeg
det er slemt!

> Du ville hellere have noget rustent metal der? ;)

Nu fik jeg så et andet skjold for 300 med små ridser i den forkerte farve,
så det er fint nok..
men havde det været metal, kunne det rettes ud med en pladehammer og lidt
snilde.. så en god gang spartel, noget grunder og lak, så ville det stort
set ikke kunne ses, modsat det lilla skjold jeg stadig ikke har fået malet
:(

omvendt vejer metal mere end plastik, men jeg ville ikke betænke mig ved at
købe en ET2'er eller ET4 for den sags skyld!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 19-12-02 12:08

PHK wrote:
> Den synes jeg faktisk ikke ser værst ud (jeg tænker på skaden :)
> Du ville hellere have noget rustent metal der? ;)

Det kommer naturligvis an på skadens art og hvor spids en genstand, man er
løbet ind i, men under mange omstændigheder vil en bule el.l. kunne rettes ud
eller lakeres op, så der lukkes af for rustdannelse.

Jeg er nu meget glad for min metallak og synes, det ser lækkert ud, sådan som
solen spiller i lakken, når scooteren er vasket

Fra : PHK

Dato : 19-12-02 14:19

> Jeg er nu meget glad for min metallak og synes, det ser lækkert ud, sådan
som
> solen spiller i lakken, når scooteren er vasket

Jeg så en ryge på røven i morges. Han kom kørende EU-stile med begge ben
nede på en velsaltet vej. Da han skulle dreje tog han fødderne op - og SÅ
blev det glat. Surt hsow ... show.

Han er nok glad for han ikke skal hjem og redde scoot for rustangreb ;)

--
_
|_|

Fra : Christian Catu

Dato : 12-12-02 11:48

"Claus Rolsted" <rolsted@nospamNOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
er
> på mc-nummerplader. Designet er fuldstændigt det samme, og den ydre

Tusind tak - det var jo præcis den!

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-12-02 21:44

Christian Catu wrote:

> Tusind tak - det var jo præcis den!

Så er det jo bare om at komme afsted til Piaggio-forhandleren i Aalborg, som
ifølge Thomas Buus er "Munks Efterfølger"
God fornøjelse.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 13-12-02 23:59

> [...]

A/S
> på tlf. 6316 8001 og spørge efter forhandlere i dit område.

Piaggio forhandleren i Aalborg er Munks Eftf.

Men skal man have sådan en, så ville jeg da nok forsøge at finde en af de
helt gamle, som var
i en god stand! Det er trods alt lidt sjovere !

Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-12-02 21:42

Thomas Buus Andersen wrote:
> Men skal man have sådan en, så ville jeg da nok forsøge at finde en
> af de helt gamle, som var
> i en god stand! Det er trods alt lidt sjovere !

Helt klart, men det kræver jo mc-kort.
Men jeg er helt enig. De gamle Vespaer er vildt charmerende. Hvordan de har
det med driftsstabiliteten som hverdagskøretøj året rundt den dag i dag, ved
jeg dog ikke.