Nyt tag ?
Fra : MichaelH

Dato : 06-12-02 22:01

Hej.

Vi står over for at få lagt nyt tag på vores hus. Vi overvejer i den
forbindelse at ændre tagets hældning så vi får mulighed for at udnytte den
nye etage.

Husets grundplan er 128m2. P.g.a. grundens størrelse må vi kun "få" 40m2
ekstra beboelse.
Mit spørgsmål er om vi må lave hele etagen så den kan bruges, men kun
indrette 40m2. Resten af pladsen skal bruges som loft/pulterkammer. Eller MÅ
der slet ikke være mulighed for at kunne "udnytte" resten af etagen ?

Som et lille tillægsspørgsmål vil jeg lige høre om nogen ved om det er
dyrere at lave hanebånd end gitterspær ?
(hvor meget ca. ?)

Jeg håber at dette er den rigtige gruppe og at I kan hjælpe

Mvh
Michael
PS. Ret 909mail til sol, hvis du vil svare via mail.

Fra : MichaelH

Dato : 11-12-02 21:14

> Mit spørgsmål er om vi må lave hele etagen så den kan bruges, men kun
> indrette 40m2. Resten af pladsen skal bruges som loft/pulterkammer. Eller

> der slet ikke være mulighed for at kunne "udnytte" resten af etagen ?

Jeg har talt med kommunen. Hvis svaret skulle have interesse er det:
Der må ikke være mulighed for at kunne udnytte resten af etagen.
D.v.s. at arealet der giver 40m2 skal laves med hanespær/hanebånd.
Resten skal laves med gitterspær så det ikke kan laves om til beboelse.

Mvh
Michael