Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem kan fotografere?
Fra : Henrik

Dato : 04-12-02 10:48

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at forære mine forældre et selvportræt af mig til
jul, uden at det koster en hel bondegård. Er der nogen kompetente fotografer
i Københavns-området, der kan ordne den slags?

I så fald må du meget gerne sende mig en mail på hku@tiscali.dk, evt. med
henvisning til hjemmeside med billeder du har taget...

Venlig hilsen

Henrik

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-12-02 13:48

Henrik skrev:

> [...]
>
>I så fald må du meget gerne sende mig en mail på hku@tiscali.dk, evt. med
>henvisning til hjemmeside med billeder du har taget...

Hej Henrik

Der findes sikkert mange i dit område, men hvorfor skulle de ikke tage
det samme som en fotograf i en butik ?

Så i den lokale avis her i området, at man kunne blive fotograferet
for 500 - 600,- men nu ved jeg heller ikke om det er en bondegård.

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-12-02 14:43

"U. Pedersen" wrote:

> ..cut... men nu ved jeg heller ikke om det er en bondegård.

Du ka' nok få et par stykker for det beløb, men så er det
vel at mærke dem i plastik hos Fætter BR...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Elsborg

Dato : 04-12-02 15:20

Hej Henrik

Prøv http://www.colourart.dk/ de henviser til flere fotografer og flere af
dem har billeder på nettet

Mvh. Leif

Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-02 15:50

"Henrik" <kure@stud.ku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fotografer
> i Københavns-området, der kan ordne den slags?

Hvis du vil give en gave, som du faktisk ikke har lyst til at betale
markedsværdi for, hvad så med i stedet at kigge ned i den lokale ti-kroners
butik, der kan det da ikke være for dyrt !

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 04-12-02 23:19

"Per Madsen" <per_madsen(nospam)@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hvis du vil give en gave, som du faktisk ikke har lyst til at betale
> markedsværdi for, hvad så med i stedet at kigge ned i den lokale
ti-kroners
> butik, der kan det da ikke være for dyrt !

Ja, du hader garanteret også at få en vare billigere i supermarkedet !

Rolig nu.
Der er vel ikke noget underligt i at undersøge markedet inden man handler ?
Det var jo ikke som om han ville have det gratis.

Michael

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-12-02 09:58

"Michael Christoffersen" <newsgroups@something.dk> skrev i en meddelelse

> Rolig nu.
> Der er vel ikke noget underligt i at undersøge markedet inden man handler
?
> Det var jo ikke som om han ville have det gratis.

Men i det her tilfælde er det jo ikke en liter mælk han skal købe. Han vil
købe noget der er unikt, og meget personligt, så er det da mere vigtigt at
søger efter en fotograf der laver nogle billeder han kan lide, og så kigge
på prisen bagefter, og ikke starte med at se efter et billigt sted.

Det er faktisk lidt som at købe sko. Der er vel ikke nogle ( ihvertfald ikke
mange ) der bare går ned i en sko butik, og tager de billigste par sko fra
hylden, uden at kigge på hvordan det ser ud.
Men lad os høre fra folk der arbejder i en skobutik, hvor mange oplever I
der ringer til jeres og spørge "hvad koster et par sko??"

Kort fortalt. Se på kvalitet og stil først, og se så bagefter om du vil
betale for det. Din gave skal vel forhåbenlig holde i mange år. Ved godt at
det er forslået før i tråden, men prøv at se på www.colourart.dk der finder
du nok en der kan hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 05-12-02 18:12

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> søger efter en fotograf der laver nogle billeder han kan lide, og så kigge
> på prisen bagefter, og ikke starte med at se efter et billigt sted.

Det er vel ikke op til dig at vurdere. Han søgte efter en fotograf der
eventuelt kunne gøre det lidt billigere end han havde set andre steder,
inkl. evt. billedreferance på en hjemmeside.

Og lige meget hvad.......så er et portræt billede vel stadig en "vare", som
man kan være interesseret i at få for en fornuftig pris.

Jeg synes bare Per Madsen var lige en tand for kæk med sit indlæg. Det var
jo ikke ligefrem et svar på Henriks spørgsmål.

vh
Michael Christoffersen.

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-12-02 23:03

Michael Christoffersen skrev:

>Jeg synes bare Per Madsen var lige en tand for kæk med sit indlæg. Det var
>jo ikke ligefrem et svar på Henriks spørgsmål.

Næ, men fordi man er amatørfotograf, så må man ikke tage en pris som
en prof gør ?

Eller sagt på en anden måde, Henriks forældre betydder mindre for ham,
at han ikke vil betale det det nu engang koster at få lavet et portræt

Fra : Henrik

Dato : 07-12-02 14:20

> Næ, men fordi man er amatørfotograf, så må man ikke tage en pris som
> en prof gør ?

Man må da tage lige den pris man vil. Hvis der er nogen der gider betale, er
det jo bare flot - det er jo købers marked, så at sige. Vedkommende kan jo
bare sige pænt nej tak.

> Eller sagt på en anden måde, Henriks forældre betydder mindre for ham,
> at han ikke vil betale det det nu engang koster at få lavet et portræt

Jeg har svært ved at følge denne tankegang. Hvad mine forældre betyder for
mig kan umuligt være en sag mellem andre end mig og dem.

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-02 18:19

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kort fortalt. Se på kvalitet og stil først, og se så bagefter om du vil
> betale for det.

Er det også sådan du handler kamera? Ser på kvalitet og stil, før du
bestemmer dig for hvad du vil betale for det?

Mvh
Ebbe Rasch

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-12-02 22:55

"Ebbe Rasch" <mailATebberaschDOTdk> skrev i en meddelelse

> Er det også sådan du handler kamera? Ser på kvalitet og stil, før du
> bestemmer dig for hvad du vil betale for det?

Nu køber jeg ikke nyt kamera så tit, men når jeg gør, ja så kigger jeg da
først og fremmest på den kvalitet jeg får for pengene, for hvis ikke
kvaliteten af mine billeder er i top, kan jeg jo ikke få mine kunder til at
betale for mine billeder.
Ja når jeg har kigget og vuderet kvaliten, ja så vudere jeg OM jeg ønsker at
betale det varen koster.

Det er da meget normalt at man vudere en vare, og så bagefter tager stilling
til, om man vil betale prisen for den pågældende vare, det er da gældende
for næsten alle vare.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-12-02 23:32

"Tholo - www.tholofoto.dk" wrote:

> Det er da meget normalt at man vudere en vare, og så bagefter tager stilling
> til, om man vil betale prisen for den pågældende vare, det er da gældende
> for næsten alle vare.

Ja - sådan har jeg det også, men hvis man ka' bedømme efter
hvad der skrives i denne gruppe, så er der vist mange, som
focuserer på prisen, og så derpå konstaterer de, hvad de har
fået for pengene...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-12-02 23:01

Ebbe Rasch skrev:

>Er det også sådan du handler kamera? Ser på kvalitet og stil, før du
>bestemmer dig for hvad du vil betale for det?

Det er da ikke en dum måde at handle på

Fra : Per Madsen

Dato : 06-12-02 16:38

>SNIP>

> Er det også sådan du handler kamera? Ser på kvalitet og stil, før du
> bestemmer dig for hvad du vil betale for det?

Hvis man er bare en smule seriøs, så ser man på sit behov, og vil man have
det bedste, så må man finde det, og så er det bare at betale og se glad ud.
Jeg har for mange år siden købt efter devisen, at kan man ikke få det man
vil ha', så køber man bare noget der ligner. Det er jeg holdt op med, for
det giver alt for mange skuffelser. Nu køber jeg enten det jeg vil ha',
eller hvis det er for dyrt, så venter jeg til jeg har sparet nok sammen til
at få det jeg vil ha'

Netop derfor har jeg svært ved at opleve, at folk søger kunst med kvalitet
og samtidig forventer at få dagens tilbud i Netto ... sorry, men det hænger
altså ikke sammen. En dygtig amatør kender også godt sit værd, og er ikke
til salg for peanuts.

Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-12-02 19:16

Per Madsen wrote:

> [...]
> altså ikke sammen. En dygtig amatør kender også godt sit værd, og er ikke

Tak Ulf - du kan dælme formulere det, så alle burde kunne
fårstå det....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-12-02 21:09

Niels Ebbesen skrev:

>Tak Ulf - du kan dælme formulere det, så alle burde kunne
>fårstå det....:)
Hej Niels

Jeg tror Per Madsen bliver sur, når du kalder ham Ulf

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-12-02 21:17

"U. Pedersen" wrote:

> Jeg tror Per Madsen bliver sur, når du kalder ham Ulf

Det må Per Madsen meget undskylde, det er en smutter som
jeg beklager....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik

Dato : 07-12-02 14:17

> Hvis du vil give en gave, som du faktisk ikke har lyst til at betale
> markedsværdi for, hvad så med i stedet at kigge ned i den lokale
ti-kroners
> butik, der kan det da ikke være for dyrt !

Jeg har svært ved at følge dig. Det fremgår på ingen måde af mit indlæg at
jeg ikke ønsker at betale markedsprisen - alene, at jeg ikke søger en
topfotograf med en ustyrlig timeløn. Nu er der trods alt ikke tale om et
billede, der skal bruges til forsiden af det næste nummer af Euroman - så
med ordene "uden at det koster en hel bondegård" hentydede jeg først og
fremmest til, at jeg ikke søgte en Euroman-fotograf eller lign.

Når jeg ikke går hen til den lokale fotograf, skyldes det at jeg godt kunne
tænke mig noget lidt mere opfindsomt end et sort/hvid-billede med hvid
baggrund hvor jeg sidder på en taburet og smiler - og det kunne være fedt
med et par hjemmeside-henvisninger, så man har en idé om hvad man får. Men
hvad jeg ellers gør og foretager mig, må være min sag og ikke din.

Venlig hilsen

Henrik-der-lever-efter-ordsproget:
"Har man ikke noget fornuftigt at sige, bør man knytte sylten."

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-12-02 18:28

In article <3dedcf66$0$188$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
kure@stud.ku.dk says...
> Jeg kunne godt tænke mig at forære mine forældre et selvportræt af mig til
> jul, uden at det koster en hel bondegård. Er der nogen kompetente fotografer

Jeg har set priser omkring 2-300,- For 4 styks...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 05-12-02 10:42

Hej

Prøv den lokale fotoklub, der er ofte gang i portrætterne her op til jul, så
der kan du nok få lavet dit arbejde til en fair pris.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 07-12-02 18:21

On Wed, 4 Dec 2002 10:47:37 +0100,
Henrik <kure@stud.ku.dk> wrote:

> Jeg kunne godt tænke mig at forære mine forældre et selvportræt af mig til
> jul, uden at det koster en hel bondegård. Er der nogen kompetente fotografer
> i Københavns-området, der kan ordne den slags?

Hvis det skal være et selvportræt bliver du vist selv nød til at tage
det.

--
Vil du afspille de CDere og DVDere du køber nu på dine fremtidige afspillere
uden at bryde loven så skriv under:

http://www.digitalforbruger.dk