Serial line program til OS X?
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-02 10:12

Jeg fik med kort varsel et behov for at ringe op på almindelig vis
(non-Internet) via det indbyggede modem i PowerBooken, og kunne ikke
hitte et terminalprogram til formålet.

Der er hverken cu, tip, eller minicom, og Kermit brokkede sig og satte
sig hen i et hjørne.

Er der nogen gode programmer til formålet? Jeg bruger det sjældent,
og kan derfor nøjes med noget enkelt.
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 06-12-02 14:15

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> sig hen i et hjørne.
>
> Er der nogen gode programmer til formålet? Jeg bruger det sjældent,

NiftyTelnet
<http://www.niftytelnet.org/>

/Preben
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-02 17:30

gizmo@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> NiftyTelnet
> <http://www.niftytelnet.org/>

Mnjah, ikke helt. Jg skal bruge noget som kun snakker seriel port og
ikke via Internet - altså ikke Telnet, men god gammeldags seriel
kommunikation.

Kamandet? Når man nu kan sende faxer og alting.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-12-02 20:12

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Mnjah, ikke helt. Jg skal bruge noget som kun snakker seriel port og
> ikke via Internet - altså ikke Telnet, men god gammeldags seriel
> kommunikation.

Jeg plejede at bruger ZTerm under Mac OS 8, eller ClarisWorks'
kommunkations-del, hvis det stod helt slemt til.

I øvrigt tror jeg næsten at Preben har ret i, at Nifty Telnet kan
snakke med seriel porten. Eller var det BetterTelnet?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewssNOSPAM200211@gen-v.net - ICQ:11413721
Al email sendt til denne adresse kan blive offentligtgjort.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 07-12-02 20:47

> [...]

> Mnjah, ikke helt. Jg skal bruge noget som kun snakker seriel port og
> ikke via Internet - altså ikke Telnet, men god gammeldags seriel

Er telnet ikke også seriel kommunikation?
Jeg har da konfigureret Cisco switche og routere med NiftiTelnet gennem
seriel kabel.

/Preben

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-12-02 21:37

gizmo@tdcadsl.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> Er telnet ikke også seriel kommunikation?

telnet er lidt lige som ftp, nemlig både en TCP/IP protokol og et
program der implementerer samme protokol. Jeg regnede med at et
program som NiftyTelnet var en Mac-udgave af dette program, og kun
dette.

> Jeg har da konfigureret Cisco switche og routere med NiftiTelnet gennem
> seriel kabel.

Der er en tendens til at programmer som tilbyder den slags
funktionalitet ender med at kunne dem alle sammen. Jeg kigger på
Nifty Telnet og håber det funker under OS X.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-12-02 17:33

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Der er hverken cu, tip, eller minicom, og Kermit brokkede sig og
> satte sig hen i et hjørne.

Kan du ikke bare installere en af disse via Fink eller anden vis?
Eller har Emacs måske en slags minicom-pakke?

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-12-02 21:01

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> writes:

> Kan du ikke bare installere en af disse via Fink eller anden vis?

Jooooh. Måske :)

> Eller har Emacs måske en slags minicom-pakke?

Næppe. Emacs hænger utroligt meget på eksterne programmer, og så er
det oprindelige problem tilbage igen.

Jeg fandt /dev/tty.modem - det var et rimeligt bud.