Mozilla,- åbne link...
Fra : Per Madsen

Dato : 03-12-02 20:43

Omniweb og IE kan åbne links i vinduer bag det aktive vindue (IE: "Shift
+ Cmd" + klik på link). Kan man ikke det i Mozilla? Jeg kan ihvertfald
ikke finde ud af hvordan, og kan heller ikke finde det omtalt nogen
steder på deres site.
For mig er det en essentiel funktion, så hvis der er nogen, der kan
fortælle mig hvordan jeg gør, ville jeg blive glad

Per

Fra : Jesper

Dato : 03-12-02 21:26

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> [...]
> For mig er det en essentiel funktion, så hvis der er nogen, der kan
> fortælle mig hvordan jeg gør, ville jeg blive glad

Højreklik og vælg: Open Link In New Tab

Lær tabbed browsing, det er fedt!
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Nyrup på efterløn! YES!

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-12-02 21:35

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Højreklik og vælg: Open Link In New Tab

Eller hold æble nede når du klikker.

> Lær tabbed browsing, det er fedt!

Hørt.

-j

--
Mennesker og maskiner i Bolivia
http://weblog.janus.dk

Fra : Jesper

Dato : 03-12-02 22:07

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Eller hold æble nede når du klikker.*

> Hørt.
>
> -j

* Fordre at du går ind i Edit -> Preferences -> Navigator/Tabbed
Browsing og sætter flueben i boxen: Open tabs insted of windows for:
Middle-click or control-click of the links in a Web page.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-12-02 22:23

> [...]

> Browsing og sætter flueben i boxen: Open tabs insted of windows for:
> Middle-click or control-click of the links in a Web page.

Det er sandt. Så skal vi bare hav den til at åbne links i en ny tab i
baggrunden.

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 03-12-02 22:52

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Det er sandt. Så skal vi bare hav den til at åbne links i en ny tab i
> baggrunden.
>
> -j

Joh, jeg ved skam godt, at jeg kan åbne et link i en new tab, men det
betyder stadigvæk, at jeg kommer væk fra den side jeg er på
Jeg synes faktisk at det er en alvorlig mangel hos Mozilla, og det er
det gør, at den ikke er min default browser!
Det gør surfing betydelig mere bekvemt, at kunne åbne links i nye
vinduer bag det aktive. Hvis man f.eks. kommer ind på Politikens side,
er det meget bekvemt at kunne se overskrifterne, udvælge de artikler man
vil læse og så åbne dem i vinduer bag ved det aktive. Jeg forstår slet
ikke, at det ikke er en funktion i Mozilla.

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-12-02 22:54

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Joh, jeg ved skam godt, at jeg kan åbne et link i en new tab, men det
> betyder stadigvæk, at jeg kommer væk fra den side jeg er på

Jeg er helt enig. Det var netop hvad jeg antydede med at sige, at vi
så nlot mangler at få åbnet tap´en i baggrunden.

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 03-12-02 23:14

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Jeg er helt enig. Det var netop hvad jeg antydede med at sige, at vi
> så nlot mangler at få åbnet tap´en i baggrunden.
>
> -j

Ved du hvor man kan gøre opmærksom på vort ydmyge ønske?
Jeg har flakket rundt på www.mozdev.org for at finde ud hvem/hvor man
kunne skrive til, men kan ikke rigtig finde det. Det er måske lidt
naivt, at de skulle notere sig det, men hvem ved...

Per

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 03-12-02 23:46

Per Madsen wrote:

> [...]
> kunne skrive til, men kan ikke rigtig finde det. Det er måske lidt
> naivt, at de skulle notere sig det, men hvem ved...

http://bugzilla.mozilla.org/request.cgi

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Per Madsen

Dato : 03-12-02 23:51

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> wrote:

> http://bugzilla.mozilla.org/request.cgi
>
> Mvh.
>
> Henrik Lindskou

Takker.

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-12-02 00:00

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Det er måske lidt naivt, at de skulle notere sig det, men hvem
> ved...

Jeg tror bestemt ikke det er naivt. Det er jo et open source
projekt..

-j

Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-02 00:33

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Jeg er helt enig. Det var netop hvad jeg antydede med at sige, at vi
> så nlot mangler at få åbnet tap´en i baggrunden.
>
> -j

Pinligt, men det kan den jo allerede. Jeg skulle bare have kigget
ordenligt efter!

I Mozilla: Prefs.->Navigator->Tabbed Browsing-> Hak ved: "Load links in
the background"

.... og så skal man bare åbne links som tabs, så bliver man på den side
der linkes fra.

Per

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-12-02 01:13

permand@cool.dk (Per Madsen) writes:

> Pinligt, men det kan den jo allerede. Jeg skulle bare have kigget
> ordenligt efter!

Kool.

> I Mozilla: Prefs.->Navigator->Tabbed Browsing-> Hak ved: "Load links
> in the background"

Klonk! Jeg havde også overset den. Takker.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-12-02 09:26

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> writes:

> Det er sandt. Så skal vi bare hav den til at åbne links i en ny tab i
> baggrunden.

Det gør Chimera/Navigator for mig. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik
den til det :)

Det er ret rart. Så kan man åbne 20 links og så gå i gang med at
kigge på dem efter tur.
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-02 10:07

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det gør Chimera/Navigator for mig. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik
> den til det :)
>
> Det er ret rart. Så kan man åbne 20 links og så gå i gang med at
> kigge på dem efter tur.

I Chimera irriterer det mig bare, at det så er viduet bag ved, der er
aktivt, og at man er nød til at klikke på det forreste vindue for at
kunne scrolle i det.

Per

Fra : Jonas Voss

Dato : 04-12-02 16:50

On Wed, 4 Dec 2002 10:07:13 +0100, Per <permand@cool.dk> wrote:

> I Chimera irriterer det mig bare, at det så er viduet bag ved, der er
> aktivt, og at man er nød til at klikke på det forreste vindue for at
> kunne scrolle i det.

I Chimera kan du sætte den til altid at åbne nye tabs i baggrunden:

Preferences -> Navigation -> Tabbed Browsing, hak i "Load opened
windows or tabs in the background".

Du kan også lade være med at slå det til der, og selv bestemme det ved
at holde ævle+shift nede når du klikker på et link. Det giver samme
effekt.

Fra : Per Madsen

Dato : 04-12-02 18:30

Jonas Voss <voss@dev.null.dk> wrote:
> [...]

> Du kan også lade være med at slå det til der, og selv bestemme det ved
> at holde ævle+shift nede når du klikker på et link. Det giver samme

Du har jo ret

Takker!

Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-12-02 10:19

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Det gør Chimera/Navigator for mig. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik
> den til det :)

Jeg har ikke lige Chimera på mig, men i hvert fald 0.6 kan. Holder man
æble nede, når man klikker, åbner et nyt vindue eller en ny tab,
afhængig af, hvad den er stillet til. Vil man have den til at åbne i
baggrunden, skal man desuden trykke på enten shift eller alt. Jeg kan
ikke lige huske det, men kan du ikke lige selv prøve dig frem. Det
foresvæver mig, at det var en ny funktion i Chimera 0.6.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 04-12-02 18:37

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Det er sandt. Så skal vi bare hav den til at åbne links i en ny tab i
> baggrunden.
>
> -j

Jamen det kan den sandelig også: Edit -> Preferences -> Navigator/Tabbed
Browsing, Flueben i Tab Display: Open links in the background.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-12-02 19:02

spam@spam.spam.invalid (Jesper) writes:

> Jamen det kan den sandelig også: Edit -> Preferences -> Navigator/Tabbed
> Browsing, Flueben i Tab Display: Open links in the background.

Ja, det går op for mig - og det har jeg så brugt og elsket hele
formiddagen i dag.

-j

Fra : Jesper

Dato : 04-12-02 19:36

Janus Sandsgaard <janus@mac.com> wrote:

> Ja, det går op for mig - og det har jeg så brugt og elsket hele
> formiddagen i dag.
>
> -j
Er der noget ikke at elske ved Mozilla ?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-12-02 20:02

> Er der noget ikke at elske ved Mozilla ?

Jeg har efterhånden hældt en hel del mails i postdelen, og nu er den
ret sløv. Det er jeg lidt ked af.

Fra : Jesper

Dato : 04-12-02 21:24

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Jeg har efterhånden hældt en hel del mails i postdelen, og nu er den
> ret sløv. Det er jeg lidt ked af.

Jeg bruger den kun til web, der er den god nok!