popcorn...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-12-02 18:32

jeg må indrømme jeg er en heftig popcorns fan.....
det er dog især biografpopcorn jeg elsker.....

nu er det så det undrer mig... når man går forbi biografen bliver man jo med
det samme ramt af den lækre duft af popcorn, men duften synes helt
anderledes end den der fremkommer med de hjemlige typer ( dermed både gryde
og micropopcorn)....
er der nogen der har en god forklaring og evt en opskrift på hvordan jeg får
den helt specielle biograf duft og smag frem??

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Mr.Vertigo

Dato : 02-12-02 19:58

Du får aldrig den duft med micropopcorn. Lav dem i en gryde og brug
kokosfedt. Så kommer du så tæt på den ægte vare som muligt.

Mr.Vertigo

Fra : RHR

Dato : 02-12-02 22:06

rettelse: ikke kokosolie, jeg mente hvor kan man købe kokosfedt?

Fra : Inger Pedersen

Dato : 02-12-02 22:15

"RHR" <rikkehave@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> rettelse: ikke kokosolie, jeg mente hvor kan man købe kokosfedt?

Det hedder palmin og kan købes i alle større dagligvarebutikker.
Ligger i køledisken sammen med margarine og smør m.v.
Hilsen Inger

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 05-12-02 20:57

[Inger Pedersen | Mon, 2 Dec 2002 22:15:13 +0100]

>Det hedder palmin og kan købes i alle større dagligvarebutikker.

Nej, det kan du desværre ikke være sikker på. Problemt med palmin er at
det blot skal være hærdet vegetabilsk fedtstof; og selvom kokosfedt er
et populært valg, kan du ikke være sikker på hvad det egentlig er du
køber.

Så enten tager man og køber Palmin og håber det bedste, eller også laver
man en fræk aftale med den lokale biograf om at lefle sig til lidt
kokosfedt hos dem :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-12-02 00:28

René Hjorth skrev:

> Problemt med palmin er at det blot skal være hærdet vegetabilsk
> fedtstof; og selvom kokosfedt er et populært valg, kan du ikke
> være sikker på hvad det egentlig er du køber.

På de palminer jeg har købt, har der stået at det var fremstillet
af kokosolie.

// Klaus

Fra : Nette

Dato : 06-12-02 04:36

"Klaus Alexander Seistrup" wrote in message
> På de palminer jeg har købt, har der stået at det var fremstillet
> af kokosolie.

Her MÅ jeg simpelthen holde med René, man kan aldrig vide sig sikker, og føj
det kan stinke..
Men jeg tror faktisk, jeg engang har købt noget kokosfedt i en kinabutik???

Nette

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 06-12-02 09:14

Nette skrev:

> Her MÅ jeg simpelthen holde med René, man kan aldrig vide
> sig sikker,

Man kan da vel for søren vide sig sikker hvis der udtrykkeligt står
100% kokosolie på pakken.

// Klaus

Fra : Nette

Dato : 06-12-02 09:44

> Man kan da vel for søren vide sig sikker hvis der udtrykkeligt står
> 100% kokosolie på pakken.

Tja, det kan man vel. Men jeg undres bare over at det ikke lugter og smager
ens hvis det er 100%

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-12-02 22:03

[Nette | Fri, 6 Dec 2002 09:43:36 +0100]

>Tja, det kan man vel. Men jeg undres bare over at det ikke lugter og smager
>ens hvis det er 100%

Måske er der kvalliteter til forskel?

Altså ligesom du *kan* få en soyaolie der ikke stinker ved opvarmning,
er de fleste oftest blev udtrukket og behandlet så voldsomt, at en del
af produktets "naturlighed" er blevet en saga blot.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-12-02 22:01

[Nette | Fri, 6 Dec 2002 04:36:01 +0100]

>Her MÅ jeg simpelthen holde med René, man kan aldrig vide sig sikker, og føj
>det kan stinke..

Jeps, desværre. Jeg er ikke den store ekspert på det område, med ved at
der er nogle soyaolier og palmeolier der kan stinke noget så
forfærdeligt ved opvarmning.

Selvfølgelig er det nok den ægte vare når der står 100% kokosfedt, men
på de fleste står der blot "vegetabilsk fedtstof" og så er man jo på
famlende grund...

>Men jeg tror faktisk, jeg engang har købt noget kokosfedt i en kinabutik???

Det tror jeg at du har ret i.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Gunnar007

Dato : 02-12-02 20:00

> [...]
får
> den helt specielle biograf duft og smag frem??

Jeg har haft lånt sådan en "prof" popcorn maskine,
Det er bare et spørgsmål om at poppe nok.
De første par gryder dufter ikke rigtigt af noget, men efter
5-8 stykker, så er det sand "bio pop"

Hilsen G.

Fra : RHR

Dato : 02-12-02 22:05

Jeg har længe drømt om at eje sådan en popcorn maskine som de har i
biograferne, jeg er helt pjattet med dem og syntes ikke at man kan få den
rigtige smag frem herhjemme..Ved nogen hvad sådan en maskine koster? Hvor
kan man købe kokosolie?

Mvh Rikke

Fra : Annika Pedersen

Dato : 02-12-02 22:45

> [...]
> biograferne, jeg er helt pjattet med dem og syntes ikke at man kan få
> den rigtige smag frem herhjemme..Ved nogen hvad sådan en maskine

For kort tid siden var der et link herinde:
http://www.popcornandcandyfloss.com/prices.htm
Om de findes billigere ved jeg ikke.. jeg synes det ville være SÅ blæret
at have popcorn, softice og candyfloss i køkkenet *GG* (desværre er
prisen høj, forbruget lille, og rengøringen *svede*

--
Annika Pedersen & Chili
http://annika.dk

Fra : Mulle's mor Heidi

Dato : 02-12-02 23:00

> [...]
> rigtige smag frem herhjemme..Ved nogen hvad sådan en maskine koster? Hvor

Dansk forhandler af popcornmaskiner (jeg mener også man kan leje dem)
http://www.blomberg-co.com/index2DK.asp
Der står desværre ikke priser, men ring da bare og spørg :)

Jeg har ejet sådan en maskine *mums* og det er kanon, man bruger rigtigt nok
kokosfedt og meget, meget fint salt ..og så nogle korn naturligvis
(Blomberg forhandler alle ingredienserne), men det er ikke husholdningskøb,
men rimeligt store mængder. Men er du lækkersulten nok....så vil duften
måske ligefrem bringe dig kunder...alternativt kan du jo leje maskinen ud,
den er nem at betjene og, synes jeg, ikke specielt svær at gøre ren, man
skal bare passe på hænderne, for gryden bliver VARM :o

hilsen Heidi
http://hei.homepage.dk

Fra : RHR

Dato : 04-12-02 15:26

Mange tak for hjælpen. Vil straks ringe og undersøge priser. Jeg vender
tilbage m priserne hvis der er andre interesserede.

Mvh Rikke