Re: Præst hacker web-site
Fra : Karin Henriksen

Dato : 02-12-02 18:11

Sognepræst Andreas Villadsen tilstod i morges at stå bag lørdagens hacker-angreb
på et af ugens mest besøgte web-sites http://julekalenderen.tripod.com

Det oplyser kriminalkommisær Thorkild Vestergaard, Haderslev i dag til Ritzau.
Hacking straffes med hæfte eller fængsel i indtil 4 år.

-bc

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-12-02 00:00

hvad var der lige på den website ????

"Karin Henriksen" <Anonymous-Remailer@See.Comment.Header> skrev i en
meddelelse news:XP1GEFP137592.7564814815@Gilgamesh-frog.org...

Fra : Mikael Kern

Dato : 03-12-02 21:42

> hvad var der lige på den website ????

og hvordan er det lige man melder den slags spam fra anonyme?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-12-02 05:29

Hej Mikael

Man vælger 'Page Source' i sin browser, kopierer hele molevitten og
sender en abuse-mail til den udbyder, der står som værende
'transmitteren' af indlægget.....

Mikael Kern wrote:

> og hvordan er det lige man melder den slags spam fra anonyme?

mvh. Erik Richard

Fra : Christian Bech

Dato : 04-12-02 09:58

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

>Hej Mikael
>
>Man vælger 'Page Source' i sin browser, kopierer hele molevitten og
>sender en abuse-mail til den udbyder, der står som værende
>'transmitteren' af indlægget.....

Tror du, det nytter i dette tilfælde og hvem vil du i i så fald klage
til?

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 04-12-02 09:56

Mikael Kern <"øvspampost"@kern.dk> skrev:

>og hvordan er det lige man melder den slags spam fra anonyme?

Hvis du skal have en god opskrift, hvor du ikke ryger i en fælde og
klager til den forkerte, er det bedst at spørge i dk.admin.netmisbrug.
Hvis du medsender headers, er der en god chance for at få hjælp til at
finde den rigtige udbyder. Det er ikke nødvendigvis så nemt, som det
andet svar til dig giver udtryk for. Specielt ikke når han bruger
anonymiseringstjeneste og udenlandske servere.

I dette tilfælde vil jeg dog fraråde det. Der er ingen i
dk.admin.netmisbrug, der gider høre mere om Mosegaard. Konsensus er,
at han skal ties ihjel. Desuden nytter det ikke at klage, da han bare
finder sig en ny udbyder. Sæt i stedet et filter på den
anonymiseringstjeneste han bruger.
--
Christian