Morsø -gruppe sætter kurs mod Dansktoppen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-11-02 12:36

"TONIGHT" PÅ VEJ MOD LANDS-GENNEMBRUD

Ja, så skete det endelig efter 10-15 år. Den mest populære gruppe på Mors
blev testet på Dansktoppen (DR) i dag lørdag. Det var selvfølgelig gruppen
"Tonight" (Danmarks "Vikingarna"). Det var nummeret "Solskin på en
regnvejrsdag". Det er vist en nyindspilning da den også var fremme som
single for et års tid siden.
Gruppen har desværrre et ret udueligt selskab til at lancere sig og
sørge for udbredelsen af deres musik, men nu tager de sig åbenbart sammen.
Gruppens nye cd er også ude i pladebutikkerne. Det er gufguffenuf for
trommehinderne.
"Solskin på en regnvejrsdag" vil også blive testet på Nordjyllands
slagermusikradio "Radio Nibenitten", hvis den ikke allerede er blevet det.
"Tonight" er jo dem som nærmest er fast orkester til de store Radio
Limfjord-dansegallaer i Nykøbing Mors Hallen, sammen med et andet
dansktoporkester
Det bliver spændende at se om de endelig får deres lands-gennembrud. Som
tester er de jo oppe mod Richard Ragnvalds genindspilning af
genindspilningen af "Sømanden og stjernen", som The Comets vist
genindspillede i 70-erne.
Synes bare lige at i skulle vide at der er en ny topgruppe på vej til
hele Danmarks Dansktoppen. Forøvrigt sammen med "Tre bornholmere i en
guminbåd" (Kim og Hallo) og "Venner som jer (Kandis). Alle 3 grupper her fra
Dansktopbastionen i det nordlige Viborg Amt.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-11-02 15:12

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Synes bare lige at i skulle vide at der er en ny topgruppe
> på vej til hele Danmarks Dansktoppen.

Paradoksalt nok har der aldrig været en topgruppe på Dansktoppen.

> Forøvrigt sammen med "Tre
> bornholmere i en guminbåd" (Kim og Hallo) og "Venner som jer
> (Kandis). Alle 3 grupper her fra Dansktopbastionen i det
> nordlige Viborg Amt.

Hvorfor er jeg ikke overrasket over denne epokegørende oplysning.

--
Venligst Bjørn

Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
Ting til salg: <hhtp://salg.4952.dk>

Fra : Skrækkelige Olfert

Dato : 30-11-02 23:22

In article <asa7m4$m9n$1@sunsite.dk>, Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> "TONIGHT" PÅ VEJ MOD LANDS-GENNEMBRUD
>
> Ja, så skete det endelig efter 10-15 år. Den mest populære gruppe på Mors
> blev testet osv.osv......

Hold da kæft for en sensation. Så ka' resten af verden godt pakke sammen. En røvballegruppe
fra Mors bliver spillet i dansktoppen - mit liv er reddet - Danmark er reddet - verden er reddet
fra endnu en undergang. Hvad bliver mon det næste??

Åge for helvede - get a life.....

Olfert

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 14-12-02 02:09

> [...]
> tester er de jo oppe mod Richard Ragnvalds genindspilning af
> genindspilningen af "Sømanden og stjernen", som The Comets vist

Jeg forstår ikke altid det der dansktop, så nu må der hårde facts på bordet!
Altså:
The Comets genindspillede vist i 70`erne "Sømanden og stjernen". Så langt er
jeg med.
Bilka-Richard genindspillede så nummeret efter en genindspilning af en
genindspilning?
Eller hvad...? Hvordan skal den lige forstås?
Svar udbedes!

M.v.h.
Gorm Johnsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-02 11:53

Gorm Johnsen <gorm@mumiytroll.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ate0cg$1lkf$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> genindspilning?
> Eller hvad...? Hvordan skal den lige forstås?
_______

Ja, ok. Der var vist en genindspilning for meget med.

En skam at Richard Røvfuld har lagt så meget danseband-lyd i sin udgave. Jeg
synes der var meget mere "godaw" i Kometernes geninspilning.

Hilsen Åge