VIl gerne lære ti-finger-skrivning...
Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 10:01

....men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men
hvor kan jeg finde dem?

--
Peter
http://titancity.com/ - my home page / Mac portal

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 04-03-01 11:11

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

God Damn'it Peter, kald dig noget almindeligt!

> ...men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
> softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men
> hvor kan jeg finde dem?

I sin tid lærte jeg det vha. et lille shareware program der hed
'Learn To Type v1.1.1'.

Jeg har det faktisk stadigvæk.

Det var ikke ligefrem den fedeste 3d-grafik, men det var klart det
bedste dengang. (vi taler omkring 1996-1998)

Den fylder 1.3 mb pakket hvis du ikke kan finde den på versiontracker.

Ps. tør man håbe at vi snart ikke skal bruge enigma-maskiner for at læse
dine posts mere?

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 12:22

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:
>
> God Damn'it Peter, kald dig noget almindeligt!

WHAT YOU SAY!!!

> [...]
> bedste dengang. (vi taler omkring 1996-1998)
>
> Den fylder 1.3 mb pakket hvis du ikke kan finde den på versiontracker.

Tak for tippet!

> Ps. tør man håbe at vi snart ikke skal bruge enigma-maskiner for at læse
> dine posts mere?

Prøv med Mark I eller en COLOSSUS.

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-03-01 11:19

On Sun, 4 Mar 2001 10:00:30 +0100, ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! wrote
(in message <1epqp3a.rjrkus14idy7wN@[192.168.1.6]>):

> ...men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
> softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men
> hvor kan jeg finde dem?

Du starter såmænd bare med at placere dine to gange fem fingre
(-tommelfingre=2x4 fingre) på mellemste række tangenter, med g og h fri, og
så prøver du så vidt muligt at undgå at se ned.

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 12:22

David Blangstrup <non@sense.dk> wrote:

> Du starter såmænd bare med at placere dine to gange fem fingre
> (-tommelfingre=2x4 fingre) på mellemste række tangenter, med g og h fri, og
> så prøver du så vidt muligt at undgå at se ned.

Ja, men det hjælper mig ikke med disciplinen, eller det at nå et mål,
vel? ;)

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-03-01 18:42

On Sun, 4 Mar 2001 12:22:06 +0100, ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! wrote
(in message <1epqvo7.1xi88mjiiposgN@[192.168.1.6]>):

> Ja, men det hjælper mig ikke med disciplinen, eller det at nå et mål,
> vel? ;)

Nej, men jeg mener det faktisk! Jeg har haft 4x4 timers blindskrivning engang
for længe siden, og vidste, hvor man placerer fingrene. Du kan sikkert låne
en bog om det. Men jeg sad hele tiden og gloede ned mens jeg skrev, og det
var vildt irriterende, og gav hold i nakken. Da jeg så fik en computer, tvang
jeg mig selv til at kigge på skærmen, det giver en masse fejl, men tilsidst
kom det. Ligesom at spille guitar. Få det ind på rygraden. Men - du har ret -
det er sikkert lettere at finde en software-program, der er sikkert nogle
gode nogle, og måske ville jeg også gøre det i dag.
Venlige hilsener

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 04-03-01 19:20

ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!! <root@NOSPAM.com> wrote:

> Ja, men det hjælper mig ikke med disciplinen, eller det at nå et mål,
> vel? ;)

Få fat i sådan et hjælpeskjold som dækker tastaturet, du kan sikkert
stjæle et på den lokale folkeskole, eller være lidt handyman og
fremstille et selv. Søge for at det dækker helt, så det ikke er muligt
at snyde.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Ethernet (n): Something used to capture the Etherfish.

Fra : Mads

Dato : 04-03-01 13:28

Hey. Du skal have et dansk program. Tasterne sidder jo anderledes på
udenlandske tasteturer. Der findes et dansk program der hedder supertype
lite, der også findes til mac. Og så er det meget billigt. Jeg tror jeg
gav 90 kroner i bog og idé

-Mads

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 15:15

Mads <mads@nospam.dk> wrote:

> [...]
> udenlandske tasteturer. Der findes et dansk program der hedder supertype
> lite, der også findes til mac. Og så er det meget billigt. Jeg tror jeg

Wow... det har jeg ikke set, hvornår købte du det??

Fra : Birgitte Behrendt

Dato : 04-03-01 13:35

> [...]

> ...men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
> softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men

http://www.pure-mac.com/

Birgitte

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-03-01 17:33

Hej Peter

Kontakt ComputerStore/Macstore og få deres katalog. Bagerst i den findes
der et par sider med undervisningsmateriale både med CD'er og videoer. Og
svjh er der også et kursus i 'maskinskrivning', (det hedder det faktisk
stadig).. Jeg mener også, at man i boghandlen kan købe en lærebog i
10-finger systemet. Prøv evt. Gads Boghandel.

Af andre mener jeg, at programmet 'Mac Typing Tutor' stadig findes et
eller andet sted, men hvor aner jeg ikke. Jeg har ikke set den i de
sidste 3-4 år, men prøv fx. INFO-Mac, Tucows eller en af de andre store
hosts..

mvh. Erik Richard

"ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!!!" wrote:

> ...men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
> softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men
> hvor kan jeg finde dem?

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Ronty

Dato : 04-03-01 23:01

Hejsa... du kan også prøve ten thumbs typing tutor.... der ligger en version
af det på versiontracker det er faktisk godt....

in article 3AA26E2B.59FF6391@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 05-03-01 07:29

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Hejsa... du kan også prøve ten thumbs typing tutor.... der ligger en version
> af det på versiontracker det er faktisk godt....

Jeg har kigget på den, men det er som sagt kun til engelske tastaturer.
:/

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 04-03-01 19:20

> [...]

> ...men ved ikke hvordan. Jeg har hørt at det skulle være nogle
> softwarepakker/programmer der tilbyder at lære tifinger skrivning, men

Sådan som din bogstaver plejer at spring rundt mellem hinanden, tror du
så ikke, at du skulle holde dig til to fingre lidt endnu?

(Undskyld, men kunne ikke lade være )

Fra : ALL YOUR BASE ARE BE~

Dato : 04-03-01 20:43

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Sådan som din bogstaver plejer at spring rundt mellem hinanden, tror du
> så ikke, at du skulle holde dig til to fingre lidt endnu?
>
> (Undskyld, men kunne ikke lade være )

wAORHGOÅIWRJGJWPIQEOIHpPO904209WRPOJ3P5K2OPSMGPMBVWFLWMBEPEWHMTP

....og det konkluderer første time, Hr. Perlsø.