/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Søger ny Usenet-klient
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-02 15:39

Greetings!

Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det skal virke med
scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie signaturer. OE kan alt
dette, men OE er jo blot en dårlig undskyldning for et stykke software. Det
skal ikke være en mailklient (OE er ikke min mailklient).

Findes det?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen
- Der indsætter sin signatur efter indholdet af teksten i indlægget...


 
 
Jens Gyldenkærne Cla~ (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 28-11-02 15:57

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det
> skal virke med scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie
> signaturer. OE kan alt dette, men OE er jo blot en dårlig
> undskyldning for et stykke software. Det skal ikke være en
> mailklient (OE er ikke min mailklient).
>
> Findes det?

<news:Xns92D2A6E589C7Bjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

> - Der indsætter sin signatur efter indholdet af teksten i
> indlægget...

Med hensyn til signaturer kan de i OE og Dialog vælges fra menuer.
I Xnews har man ikke mulighed for at vælge en alternativ signatur i
selve redigeringsvinduet (man kan definere signaturer på
gruppeniveau, men det er næppe hvad du er ude efter). Gnus - kan
som beskrevet før alt - man skal bare vide hvordan ;)
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Jesper G. Poulsen (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-02 16:08

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
news:Xns92D4A254C7104jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
> I Xnews har man ikke mulighed for at vælge en alternativ signatur i

Xnews kan ikke håndtere Scroll-hjulet korrekt, så den er diskvalificeret på
forhånd...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Jesper Stocholm (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-11-02 16:46

Jesper G. Poulsen wrote :

> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> news:Xns92D4A254C7104jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...
>> I Xnews har man ikke mulighed for at vælge en alternativ signatur i
>
> Xnews kan ikke håndtere Scroll-hjulet korrekt, så den er
> diskvalificeret på forhånd...

det har jeg ikke oplevet [1] ... hvad tænker du på ?

[1] Jeg har brugt XNews i et par år.
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
Ny FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
se http://asp-faq.dk

Jesper G. Poulsen (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 28-11-02 19:06

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
news:Xns92D4AA9715520spamstocholmdk@130.226.1.34...
> det har jeg ikke oplevet [1] ... hvad tænker du på ?

Det scroller ujævnt og medtager samtlige vinduer om een kam. Desuden kan
Xnews heller ikke tricket med signaturerne...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Jesper Stocholm (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-11-02 20:58

Jesper G. Poulsen wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
> news:Xns92D4AA9715520spamstocholmdk@130.226.1.34...
>> det har jeg ikke oplevet [1] ... hvad tænker du på ?
>
> Det scroller ujævnt og medtager samtlige vinduer om een kam. Desuden
> kan Xnews heller ikke tricket med signaturerne...

jeg har ikke oplevet disse problemer med at scrolle, så jeg tror ikke,
at det er XNews' skyld. Mht signaturene, så er det jo korrekt, at det
ikke kan lade sig gøre, men XNews er så vidt jeg ved OSS, så du kunne
evt selv lave tilretningerne :)

Jeg ville selv på et tidspunkt have denne mulighed med signaturene, men
jeg ordnede det med en smule VBScript der tilfældigt udvælgede en
signatur, når jeg startede XNews. Jeg fik godt nok ikke en tilfældig
signatur for hvert indlæg jeg skrev - det var i stedet en ny signatur
for hver gang jeg startede XNews.



--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
Ny FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
se http://asp-faq.dk

Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 12:24

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
news:Xns92D4D53DE2C01spamstocholmdk@130.226.1.34...
> Jeg ville selv på et tidspunkt have denne mulighed med signaturene, men
> jeg ordnede det med en smule VBScript der tilfældigt udvælgede en

Det er ikke godt nok til mig...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Jesper Stocholm (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 29-11-02 12:29

Jesper G. Poulsen wrote :

> "Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
> news:Xns92D4D53DE2C01spamstocholmdk@130.226.1.34...
>> Jeg ville selv på et tidspunkt have denne mulighed med signaturene, men
>> jeg ordnede det med en smule VBScript der tilfældigt udvælgede en
>
> Det er ikke godt nok til mig...

fair nok - du vælger selv hvor højt du vil sætte dine krav.


--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's
own terms: that is convenience and low cost rather than additional
security. ( http://crypto.stanford.edu/DRM2002/darknet5.doc )

Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 12:39

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message
news:Xns92D57EE4B950Dspamstocholmdk@130.226.1.34...
> > Det er ikke godt nok til mig...
> fair nok - du vælger selv hvor højt du vil sætte dine krav.

OE har de finesser jeg skal bruge. OE følger bare ikke standarderne...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Rudi Stegen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-11-02 13:24

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> OE har de finesser jeg skal bruge.

Folks behov er selvfølgelig forskellige, men det er netop manglen på
ovenstående, der for efterhånden halvandet års tid siden fik mig til at
droppe OE helt.

> OE følger bare ikke standarderne...

Den gør det da langt bedre end de fleste nyhedslæsere - inkl. fx den
her anvendte - den skal blot have lidt hjælp. Se fx første og sidste
punkt i klummen på <http://stegen.dk/wol.htm#oe>.

Alternativt er der vist noget om, at den seneste OE6-version (dvs.
inkl. samtlige MS-patches til den) skulle have fået bl.a. det med sig-
adskilleren fikset.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 00:52

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns92D5885E2F387RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> her anvendte - den skal blot have lidt hjælp. Se fx første og sidste
> punkt i klummen på <http://stegen.dk/wol.htm#oe>.

Det fix fucker min maskine op...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Rudi Stegen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-11-02 00:59

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Se fx første og sidste punkt i klummen på
>> <http://stegen.dk/wol.htm#oe>.
>
> Det fix fucker min maskine op...

Quotefix?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 18:57

In article <Xns92D69FD14075RudiStegen@dknews.tiscali.dk>,
rudis_spamfilter.001@stegen.dk says...
> Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:
>
> > Det fix fucker min maskine op...
> Quotefix?

Ja.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Rudi Stegen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 30-11-02 20:18

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>>> Det fix fucker min maskine op...
>> Quotefix?
> Ja.

Det skal indrømmes, jeg aldrig har prøvet Quotefix. Men skønt jeg
hidtil ikke har hørt om nogen, der har problemer med det, kan vel som
ethvert andet program komme i karambolage med ét eller andet på lige
netop dén pc-konfiguration.
Hvis den ikke er vigtig, skipper man drillepinden. Hvis den er,
begynder man det store detektivarbejde.

Til OE foretrækker jeg personligt repl.exe og HKH's batfil, da det er
mere minimalistisk.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:40

In article <Xns92D4D53DE2C01spamstocholmdk@130.226.1.34>,
jespers@stocholm.invalid says...
>
> Jeg ville selv på et tidspunkt have denne mulighed med signaturene, men
> jeg ordnede det med en smule VBScript der tilfældigt udvælgede en
> signatur, når jeg startede XNews. Jeg fik godt nok ikke en tilfældig
> signatur for hvert indlæg jeg skrev - det var i stedet en ny signatur
> for hver gang jeg startede XNews.
>

Jeg har læst om denne og overvejet at prøve den, måske var det noget:
http://www.lodz.pdi.net/~eristic/free/kookie.html



Jesper Stocholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 01-12-02 14:45

Per wrote :

> In article <Xns92D4D53DE2C01spamstocholmdk@130.226.1.34>,
> jespers@stocholm.invalid says...
>>
>> Jeg ville selv på et tidspunkt have denne mulighed med signaturene,
>> men jeg ordnede det med en smule VBScript der tilfældigt udvælgede en
>> signatur, når jeg startede XNews. Jeg fik godt nok ikke en tilfældig
>> signatur for hvert indlæg jeg skrev - det var i stedet en ny signatur
>> for hver gang jeg startede XNews.
>>
> Jeg har læst om denne og overvejet at prøve den, måske var det noget:
> http://www.lodz.pdi.net/~eristic/free/kookie.html

det ser skisme da meget godt ud ... den er omgående gået i test-fase !
Dokumentationen af den er ikke overvældende god, men nu får vi se.



--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's
own terms: that is convenience and low cost rather than additional
security. ( http://crypto.stanford.edu/DRM2002/darknet5.doc )

Rudi Stegen (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 28-11-02 15:39

Hej Jesper G. Poulsen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Xnews kan ikke håndtere Scroll-hjulet korrekt, så den er
> diskvalificeret på forhånd...

Bortset fra jeg ikke har erfaring med det, da jeg ikke er scrollhjulet,
kan Xnews noget vidunderligt: Betjenes rapt og komfortabelt med
tastaturet alene, så man ikke føler sig handicappet ved kun at have to
hænder.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Jesper Harder (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 28-11-02 21:04

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> writes:

> men XNews er så vidt jeg ved OSS,

Nej.

> så du kunne evt selv lave tilretningerne :)

Nej, man er prisgivet ejerens vilje.

Jesper Stocholm (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Stocholm


Dato : 28-11-02 21:13

Jesper Harder wrote :

> Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> writes:
>
>> men XNews er så vidt jeg ved OSS,
>
> Nej.

ok ... så lærte jeg lidt i dag ... :)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk
Ny FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp
se http://asp-faq.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 28-11-02 23:56

Jesper Harder skrev:

>> men XNews er så vidt jeg ved OSS,

[klip]
> Nej, man er prisgivet ejerens vilje.

Og ejerens vilje kan i øjeblikket ligge på et meget lille sted. Man
kan håbe at Luu Tran vil frigive Xnews en gang, men pt sker der
ingenting.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma.

Rudi Stegen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 29-11-02 00:44

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Man kan håbe at Luu Tran vil frigive Xnews en gang

Det gør han ikke. Han har mumlet om to grunde: Den ene vil han ikke ud
med. Den andre skyldes, han græmmes ved sin egen kaotiske kildekode.

> men pt sker der ingenting.

Enten sker der meget lidt mere ved den, eller også skriver han engang
en helt ny fra bunden. Meget forståeligt er han lige nu ikke speciel
opsat på det.

PS: Alle oplysninger her stammer fra hans indlæg i
<news:news.software.readers>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:37

In article <Xns92D4A254C7104jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...
> Jesper G. Poulsen skrev:
>
> > Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det
> > skal virke med scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie
> > signaturer. OE kan alt dette, men OE er jo blot en dårlig
> > undskyldning for et stykke software. Det skal ikke være en
> > mailklient (OE er ikke min mailklient).
> >
> > Findes det?
>
> <news:Xns92D2A6E589C7Bjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>

Og hvordan finder man den hvis ens newsreader ikke kan bruge slige ting?
(evt. nogen som har en goggle url?)


Rudi Stegen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 01-12-02 12:55

Hej Per, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> <news:Xns92D2A6E589C7Bjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>
>
> Og hvordan finder man den hvis ens newsreader ikke kan bruge slige
> ting?

Kan MPG stadig ikke køre en URL?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 13:10

In dk.edb.internet.software.mail+news, Rudi Stegen wrote:

> Kan MPG stadig ikke køre en URL?

Jo, men ikke news-url'er (message-id). Det er ret trist (især fordi
den kan sende e-mails og "alting"), men man kan vel håbe på at der
kommer en ny "super"-version på et eller andet tidspunkt, som kan.
Eller...?

--
Lars Stokholm

Rudi Stegen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 01-12-02 17:23

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> Kan MPG stadig ikke køre en URL?
>
> Jo, men ikke news-url'er (message-id).

Jamen det er da så vidt jeg er orienteret et stort fremskridt. For ikke
længe siden (vel et års tid, højst halvandet) kunne den slet ikke køre
URL'er.

Ekskursivt (ikke til dig da du ved det; men man ved jo ikke, hvem der
læser med) er en news-URL og et mesage-ID ikke det samme.
Fx har Lars' indlæg, jeg her svarer på,
Message-ID: <ascu5s$q7e83$1@ID-136857.news.dfncis.de>
news-URL: <news:ascu5s$q7e83$1@ID-136857.news.dfncis.de>

Min personlige idiosynkrasi er, at nyhedslæsere ikke burde kunne køre
et message-ID - men naturligvis meget gerne en URL, uanset slagsen -
optrædende i brødteksten.

> Det er ret trist (især fordi den kan sende e-mails og "alting"),
> men man kan vel håbe på at der kommer en ny "super"-version på et
> eller andet tidspunkt, som kan.

Meget kunne da tyde på, det vil ske, eftersom den nu kan køre andre
URL'er.

Det er vel ikke blot, fordi man skal ændre i ens Windowsopsætning (for
"URL:Nyhedsprotokol" - og skifte denne fra OE til MPG)?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 17:54

In dk.edb.internet.software.mail+news, Rudi Stegen wrote:

> Min personlige idiosynkrasi er, at nyhedslæsere ikke burde kunne køre
> et message-ID - men naturligvis meget gerne en URL, uanset slagsen -
> optrædende i brødteksten.

Gravity genkender som sagt ikke ordet 'news:' foran message-id'er i
news-url'er (det var en grim sætning). Den har ingen problemer med
message-id'er, så længe brugeren kan finde sig i at de behandles som
mailadresser, heh... ;) Så hvis man vil sende en email til et
message-id, så er der ingen problemer i det.

> > Det er ret trist (især fordi den kan sende e-mails og "alting"),
> > men man kan vel håbe på at der kommer en ny "super"-version på et
> > eller andet tidspunkt, som kan.
>
> Meget kunne da tyde på, det vil ske, eftersom den nu kan køre andre
> URL'er.

Jeg håber.

> Det er vel ikke blot, fordi man skal ændre i ens Windowsopsætning (for
> "URL:Nyhedsprotokol"...

Gravity er min standard news-klient, både i "Internet Indstillinger"
samt i Gravity selv (det er ikke altid det følges ad her hos mig).

> ... - og skifte denne fra OE til MPG)?

Hmm, det er godt nok længe siden der har stået OE der.

--
Lars Stokholm

Rudi Stegen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 02-12-02 01:03

Hej Lars Stokholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Den har ingen problemer med message-id'er, så længe brugeren kan
> finde sig i at de behandles som mailadresser, heh... ;)

Så opfører den sig efter min mening korrekt på det område.

>> Det er vel ikke blot, fordi man skal ændre i ens Windowsopsætning
>> (for "URL:Nyhedsprotokol"...
>
> Gravity er min standard news-klient, både i "Internet
> Indstillinger" samt i Gravity selv (det er ikke altid det følges
> ad her hos mig).

Ja, så gik den ikke. Men det var også blot et vildt gæt herfra, da jeg
aldrig har prøvet MPG. Og Xnews er tilsyneladende bedøvende ligeglad
med, hvad der står der. (Bortset fra hvis man gemmer en artikel som en
fil med halen nws, der i så fald lukkes op af OE, hvis denne står
koblet til filtypen).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 19:15

In article <Xns92D7B0DD3573FRudiStegen@dknews.tiscali.dk>,
rudis_spamfilter.001@stegen.dk says...
> > Det er ret trist (især fordi den kan sende e-mails og "alting"),
> > men man kan vel håbe på at der kommer en ny "super"-version på et
> > eller andet tidspunkt, som kan.
>
> Meget kunne da tyde på, det vil ske, eftersom den nu kan køre andre
> URL'er.
>

Ikke nødvendigvis, da der ikke udvikles mere på Gravity. En som arbejde
på den, som har koden, vil måske så fremtifald, og hvis månen står rigtig
og han gider, evt lave nye ting - but don't hold your breath.


Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 21:06

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per wrote:

[Gravitys videre udvikling?]

> > Meget kunne da tyde på, det vil ske, eftersom den nu kan køre andre
> > URL'er.
>
> Ikke nødvendigvis, da der ikke udvikles mere på Gravity.

Nu er det vel også Super Gravity der er tale om, og som du selv
nævner.

--
Lars Stokholm

Per (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 02-12-02 14:52

In article <asdq60$qfcs0$2@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...
> In dk.edb.internet.software.mail+news, Per wrote:
>
> [Gravitys videre udvikling?]
>
> > > Meget kunne da tyde på, det vil ske, eftersom den nu kan køre andre
> > > URL'er.
> >
> > Ikke nødvendigvis, da der ikke udvikles mere på Gravity.
>
> Nu er det vel også Super Gravity der er tale om, og som du selv
> nævner.

Det er den jeg mener, jeg gider bare ikke skrive det hele. Gravity er
død. "super" gravity var fordi ham fyren lige lavde en enkelte update i
sin fritid, men <indsæt tidliger sætning> man skal ikke regne med der
kommer mere for etc..


Jens Gyldenkærne Cla~ (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 02-12-02 14:22

Per skrev:

>> <news:Xns92D2A6E589C7Bjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>
>
> Og hvordan finder man den hvis ens newsreader ikke kan bruge
> slige ting? (evt. nogen som har en goggle url?)

1) Kopier linket
2) Gå til <http://groups.google.com/>
3) Klik "Avanceret gruppesøgning" (eller spring trin 2 over og klik
her: <http://www.google.com/advanced_group_search?hl=da>)
4) Sæt det kopierede newslink ind i feltet ud for "Find beskeden
med besked ID"
5) Fjern "<news:" forrest og ">" bagest i newslinket
6) Klik søg.

Resultatet skulle gerne være denne uri:
<http://groups.google.com/groups?as_umsgid=Xns92D2A6E589C7Bjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>
(formentlig med et par ekstra parametre på, men de er ikke
vigtige).

Hvis man kan overskue en lang uri kan man også blot skrive
"http://groups.google.com/groups?as_umsgid=" efterfulgt af
messageID.

Det letteste er naturligvis at få usenetprogrammet til det
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Per (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 02-12-02 15:04

In article <Xns92D8920FF5032jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...
> Hvis man kan overskue en lang uri kan man også blot skrive
> "http://groups.google.com/groups?as_umsgid=" efterfulgt af
> messageID.
>

Tak for tippet :)


Svend Erik Bertelsen (28-11-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 28-11-02 20:17

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det skal virke med
> scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie signaturer.

Jamen, hvad med at prøve den som jeg altid vender tilbage til, når
jeg har prøvet diverse Usenet-klients: MicroPlanet Gravity.

Dette fine, gratis program bliver ikke brugt af så mange - og jeg
forstår det ikke!

Prøv MicroPlanet Gravity og helst i version 2.60. Den kan det, du
efterlyser - og lidt mere til

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Elmo Jensen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 29-11-02 00:27

I indlæg <MPG.18508899ae1caf309896a1@news.sunsite.dk>,
skrev nospamtoseb@private.dk følgende:

> Prøv MicroPlanet Gravity og helst i version 2.60. Den kan det, du
> efterlyser - og lidt mere til

Hvor pokker har du fået fat i version 2.60? Jeg har kun fundet op til og
med version 2.50 som jeg selv bruger.

Og ja, det er et virkeligt godt news-program!

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Dino (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 29-11-02 10:20

Den 29-11 2002 skrev Elmo Jensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvor pokker har du fået fat i version 2.60? Jeg har kun fundet op til og
> med version 2.50 som jeg selv bruger.

Tom's Gravity Pages
<http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/index.html>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Elmo Jensen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 30-11-02 02:20

I indlæg <Fri.29.Nov.2002.102021.08A8014C07@StarCruiser.dk>,
skrev me@privacy.net følgende:

> Tom's Gravity Pages
> <http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/index.html>

Takker og bukker

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Svend Erik Bertelsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 29-11-02 20:23

Elmo Jensen skrev:

> Hvor pokker har du fået fat i version 2.60? Jeg har kun fundet op til og
> med version 2.50 som jeg selv bruger.

Nu henviser Dino til ét sted. Men jeg vil hellere du kigger på:

<http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/super.html>

Grunden til jeg linker til ovennævnte er, at der står beskrevet
hvordan man installerer vers. 2.60. Det skal nemlig gøres på en
lidt speciel måde. Følger du anvisningerne, er der ingen problemer.

> Og ja, det er et virkeligt godt news-program!

Ja det er det! Og vi er altså nogle, der ikke forstår hvorfor, dette
fine program ikke er så udbredt. Det er måske ikke fint nok, fordi
det ikke koster et x-antal dollars

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Elmo Jensen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 30-11-02 02:23

I indlæg <MPG.1851d656e8ad007d9896a2@news.sunsite.dk>,
skrev nospamtoseb@private.dk følgende:

> Nu henviser Dino til ét sted. Men jeg vil hellere du kigger på:
>
> <http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/super.html>
>
> Grunden til jeg linker til ovennævnte er, at der står beskrevet
> hvordan man installerer vers. 2.60. Det skal nemlig gøres på en
> lidt speciel måde. Følger du anvisningerne, er der ingen problemer.

Som til Dino - takker og bukker

Og ja, det var sørme en lidt anderledes måde at gøre det på, men ok, det
virker da uden problemer (som du nok kan se).

> Ja det er det! Og vi er altså nogle, der ikke forstår hvorfor, dette
> fine program ikke er så udbredt. Det er måske ikke fint nok, fordi
> det ikke koster et x-antal dollars

Jamen det er da lige før man skulle tro det var sådan noget der spiller
ind. Men på den anden side, så ville der jo heller ikke være så mange der
brugte OE

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:45

In article <MPG.1851d656e8ad007d9896a2@news.sunsite.dk>,
nospamtoseb@private.dk says...
> Elmo Jensen skrev:
>

>
> Ja det er det! Og vi er altså nogle, der ikke forstår hvorfor, dette
> fine program ikke er så udbredt. Det er måske ikke fint nok, fordi
> det ikke koster et x-antal dollars

Det kan tilsyneladende heller ikke håndere når folk skrive
news:<etellerandetnumer> ting i teksterne.
(Og flere andre småting, men det er det som irritere mig mindst lige nu
:)


Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 12:28

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> wrote in message
news:MPG.18508899ae1caf309896a1@news.sunsite.dk...
> Jamen, hvad med at prøve den som jeg altid vender tilbage til, når
> jeg har prøvet diverse Usenet-klients: MicroPlanet Gravity.

Jeg har den inde og den ser lovende ud...

> Dette fine, gratis program bliver ikke brugt af så mange - og jeg
> forstår det ikke!

Jeg har kun et enkelt problem med den.

Jeg vil gerne se alle indlæg trådede og samtidig have den nyeste
'tråd-start' øverst... Hvordan gør man det? OE kan.

> Prøv MicroPlanet Gravity og helst i version 2.60. Den kan det, du
> efterlyser - og lidt mere til

Hvad er forskellen på 2.50 som jeg har og 2.60 ?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Svend Erik Bertelsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 29-11-02 20:23

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har kun et enkelt problem med den.
> Jeg vil gerne se alle indlæg trådede og samtidig have den nyeste
> 'tråd-start' øverst... Hvordan gør man det? OE kan.

Se, der er nok noget, Gravity ikke kan. Det er først nu, hvor du
stiller spørgsmålet, jeg afprøver det. Jeg kan ikke få programmet
til det! Og for mig virker det også lidt forkert, med de nyeste
indlæg øverst. Men sådan er vi jo så forskellige

> Hvad er forskellen på 2.50 som jeg har og 2.60 ?

Det mest øjensynlige er, at subject-linien vises med korrekte tegn.
Og så er der gjort en del fejlrettelser.

Men kig på dette sted jeg linker til. Her står der flere ting, som
kan have interesse:

<http://lightning.prohosting.com/~tbates/gravity/super.html>

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Dino (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 29-11-02 21:56

Den 29-11 2002 skrev Svend Erik Bertelsen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jesper G. Poulsen skrev:
>
>> Jeg har kun et enkelt problem med den.
>> Jeg vil gerne se alle indlæg trådede og samtidig have den nyeste
>> 'tråd-start' øverst... Hvordan gør man det? OE kan.
>
> Se, der er nok noget, Gravity ikke kan. Det er først nu, hvor du
> stiller spørgsmålet, jeg afprøver det. Jeg kan ikke få programmet
> til det!

Men Gravity kan! Newsgroup -> Sort by -> Marker "Thread Articles" og vælg
radiobutton Sort descending.

--
Dino (Xnews bruger)

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 01:02

"Dino" <me@privacy.net> wrote in message
news:Fri.29.Nov.2002.215618.03606137F8@StarCruiser.dk...
> Men Gravity kan! Newsgroup -> Sort by -> Marker "Thread Articles" og vælg
> radiobutton Sort descending.

Fedt, tak... Så er jeg skiftet. Ses i en ny Usenet-klient efter weekenden...



--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Svend Erik Bertelsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 30-11-02 09:26

Dino skrev:

> Men Gravity kan! Newsgroup -> Sort by -> Marker "Thread Articles" og vælg
> radiobutton Sort descending.

Jamen, kære venner dog! Her kom så noget frem, som jeg ikke vidste.
Og det viser endnu engang, at Gravity kan en masse. Man skal bare
gå på opdagelse i programmet. Tak for tippet!

Som du, og andre, nok har bemærket, starter jeg med "Dino skrev:".
Det er jo også én af de smarte ting, man får Gravity til automatisk
at indsætte.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Dino (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 30-11-02 10:31

I dk.edb.internet.software.mail+news skrev Svend Erik Bertelsen:

> Som du, og andre, nok har bemærket, starter jeg med "Dino skrev:".
> Det er jo også én af de smarte ting, man får Gravity til automatisk
> at indsætte.

Det kan da Xnews, og mange andre klienter, også!

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 18:56

In article <Fri.29.Nov.2002.215618.03606137F8@StarCruiser.dk>,
me@privacy.net says...
> Men Gravity kan! Newsgroup -> Sort by -> Marker "Thread Articles" og vælg
> radiobutton Sort descending.

Øøøhh.. Den gør det ikke pr. default...

Så må jeg ud og finde en ny klient alligevel...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 00:59

"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> wrote in message
news:MPG.1851dc2944e23ca49896a3@news.sunsite.dk...
> til det! Og for mig virker det også lidt forkert, med de nyeste
> indlæg øverst. Men sådan er vi jo så forskellige

Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Elmo Jensen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Elmo Jensen


Dato : 30-11-02 02:11

I indlæg <3de7ff10$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
skrev ms2mogens@ingensteder.dk følgende:

> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...

Du skal ikke bladre. Du trykker blot på tasten "N" så går readeren
automatisk til næste ulæste meddelelse.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]
[news5@ddibbsystem.dk] [www/ftp/binkp.ddibbsystem.dk] [ICQ 125572551]
[Høng Data, Eshopcentret og Gavebix - Kig forbi!][ CVR.nr.: 25674782 ]

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 18:47

On Sat, 30 Nov 2002 02:11:23 +0100, Elmo Jensen wrote:

>> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...
> Du skal ikke bladre. Du trykker blot på tasten "N" så går readeren
> automatisk til næste ulæste meddelelse.

Og det duer ikke her, for jeg læser ikke alle meddelelser og marker ikke
dem jeg ikke har læst for læste...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:56

In article <js5juz11no16.dg6lx005ii3k.dlg@40tude.net>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> On Sat, 30 Nov 2002 02:11:23 +0100, Elmo Jensen wrote:
>
> >> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...
> > Du skal ikke bladre. Du trykker blot på tasten "N" så går readeren
> > automatisk til næste ulæste meddelelse.
>
> Og det duer ikke her, for jeg læser ikke alle meddelelser og marker ikke
> dem jeg ikke har læst for læste...

I Gravity kan du nemt lave en regl som fx sætter beskeder som er ældre en
fx 5 dage til at være læste.


Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 10:42

In article <MPG.1853d0d39ed8800d989738@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> > Og det duer ikke her, for jeg læser ikke alle meddelelser og marker ikke
> > dem jeg ikke har læst for læste...
> I Gravity kan du nemt lave en regl som fx sætter beskeder som er ældre en
> fx 5 dage til at være læste.

Men det skal de ikke. Ting jeg ikke har læst skal _ikke_ markeres som
læst...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 19:03

In article <MPG.1853f7c2732855e9989698@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <MPG.1853d0d39ed8800d989738@news.usenetserver.com>, hyp1999
> @hotmail_removethis_.com says...
> > > Og det duer ikke her, for jeg læser ikke alle meddelelser og marker ikke
> > > dem jeg ikke har læst for læste...
> > I Gravity kan du nemt lave en regl som fx sætter beskeder som er ældre en
> > fx 5 dage til at være læste.
>
> Men det skal de ikke. Ting jeg ikke har læst skal _ikke_ markeres som
> læst...

Ting jeg ikke har læst er jeg nok ikke så interessered i at læse alligvel
:)


Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 22:01

In article <MPG.18546d37e814091098973c@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> Ting jeg ikke har læst er jeg nok ikke så interessered i at læse alligvel

Ting jeg har læst skal gerne kunne ses som jeg har læst dem. Det gør
det lettere at finde noget igen.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Svend Erik Bertelsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 30-11-02 09:26

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...

Som Elmo Jensen skriver: "Du trykker blot på tasten "N" ..."

Jeg har en lidt anderledes måde for at se, hvad der er sket i div.
grupper. Jeg taster "2" og derefter "Z" og jeg får en oversigt på
alle indlæg.

I øvrigt vil jeg anbefale dig at se på: Shortcut Keys i Gravity
Help Topics.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 18:51

On Sat, 30 Nov 2002 09:25:59 +0100, Svend Erik Bertelsen wrote:

>> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...
> I øvrigt vil jeg anbefale dig at se på: Shortcut Keys i Gravity
> Help Topics.

Jeg har skrottet Gravity som en mulighed, da den sort-order ikke kan
fast-støbes, men skal apply'es for hvergang man tilgår en given gruppe. Det
er mit liv for godt til at døje med.

Nu bruger jeg Dialog, men den dukker op med en fejlmeddelelse hele tiden...
:-/


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 19:00

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

>Jeg har skrottet Gravity som en mulighed, da den sort-order ikke kan
>fast-støbes, men skal apply'es for hvergang man tilgår en given gruppe. Det
>er mit liv for godt til at døje med.

Du skal da bare sætte en 'default' i Newsgroup -> Define Display
Filter. Så er den i orden.

>Nu bruger jeg Dialog, men den dukker op med en fejlmeddelelse hele tiden...

Er det den nyeste version?

--
Lars Stokholm

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 19:03

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

>>Jeg har skrottet Gravity som en mulighed, da den sort-order ikke kan
>>fast-støbes, men skal apply'es for hvergang man tilgår en given gruppe. Det
>>er mit liv for godt til at døje med.
>
>Du skal da bare sætte en 'default' i Newsgroup -> Define Display
>Filter. Så er den i orden.

Hrm... Nå ja, du skal selvfølgeligt også lige edit'e den du vælger,
så den sorterer 'descending'.

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 19:24

In article <asaueq$ptrbl$2@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...
> >Du skal da bare sætte en 'default' i Newsgroup -> Define Display
> >Filter. Så er den i orden.
>
> Hrm... Nå ja, du skal selvfølgeligt også lige edit'e den du vælger,
> så den sorterer 'descending'.

Takker...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 19:31

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

>>>Du skal da bare sætte en 'default' i Newsgroup -> Define Display
>>>Filter. Så er den i orden.
>
>Takker...

Værsågod :)

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 19:34

In article <asau9c$ptrbl$1@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...

Kan du så fortælle mig hvordan man laver et _rigtigt_ killfilter og
ikke bare den der bozo-ting...?

> >Nu bruger jeg Dialog, men den dukker op med en fejlmeddelelse hele tiden...
> Er det den nyeste version?

Ja.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 19:44

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

>Kan du så fortælle mig hvordan man laver et _rigtigt_ killfilter og
>ikke bare den der bozo-ting...?

I Gravity? Desværre ikke, men hvad gør bozo-tingen? Er det ikke godt
nok, eller sætte den bare en negativ score eller noget?

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 20:06

In article <asb0s4$pdgiv$1@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...
> I Gravity? Desværre ikke, men hvad gør bozo-tingen? Er det ikke godt
> nok, eller sætte den bare en negativ score eller noget?

Jeg ved ikke helt hvad den gør, men den fjerner ikke indlæg. Jeg gider
ikke se på dem der er røget i killfilteret...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 20:10

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

[Bozo Bin]

> Jeg ved ikke helt hvad den gør, men den fjerner ikke indlæg. Jeg gider
> ikke se på dem der er røget i killfilteret...

Hmm, den markerer dem tilsyneladende som 'deletable', hvilket måske
betyder at de kan slettes af "noget", men det må da næsten kunne
gøres automatisk.

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 20:59

In article <asb2d2$pdv84$1@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...
> Hmm, den markerer dem tilsyneladende som 'deletable', hvilket måske

De er alle markeret som 'deletable' - bozo'ed eller ej.

> betyder at de kan slettes af "noget", men det må da næsten kunne
> gøres automatisk.

Jeg lavede en regel til at fjerne alle deletable's i en gruppe og den
rydede hele gruppen...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-02 21:20

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

> De er alle markeret som 'deletable' - bozo'ed eller ej.

Det har du ret i, jeg antog bare at det var det røde kryds der betød
deletable. Hmm, hvad betyder det så? Ja, at artiklen er vel "dræbt",
men det har tilsyneladende ingen virkning. Jeg har også prøvet at
purge, men det hjælper heller ikke.

> Jeg lavede en regel til at fjerne alle deletable's i en gruppe og den
> rydede hele gruppen...

Du har vel ikke en ide om hvordan man kan lave en regel der sætter en
score på indlæg, som er svar til ens egne indlæg? Altså indlæg som
har ens eget message-id i headeren under 'references'. Alternativt
kan det bare være at sætte en score på tråde man deltager i.

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 00:53

In article <asb6fq$pcok4$1@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
says...
> Du har vel ikke en ide om hvordan man kan lave en regel der sætter en
> score på indlæg, som er svar til ens egne indlæg? Altså indlæg som
> har ens eget message-id i headeren under 'references'. Alternativt
> kan det bare være at sætte en score på tråde man deltager i.

Hvad mener du?

Sletter det de uønskede indlæg?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 11:25

In dk.edb.internet.software.mail+news, Jesper G. Poulsen wrote:

> > Du har vel ikke en ide om hvordan man kan lave en regel der sætter en
> > score på indlæg, som er svar til ens egne indlæg? Altså indlæg som
> > har ens eget message-id i headeren under 'references'. Alternativt
> > kan det bare være at sætte en score på tråde man deltager i.
>
> Hvad mener du?

At tråde man deltager i på en eller anden måde bliver fremhævet.

> Sletter det de uønskede indlæg?

Næhh... Det havde egentlig ikke noget med Bozo Bin'en at gøre, det
var bare fordi du sagde at du havde lavet en regel (det kunne jo være
at du var en ørn til at hitte på sådan nogle ting).

Jeg kan godt finde ud at at markere mine indlæg på en eller anden
måde, men det er straks sværere at markere hele tråden.

--
Lars Stokholm

Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 11:34

In dk.edb.internet.software.mail+news, Lars Stokholm wrote:

> At tråde man deltager i på en eller anden måde bliver fremhævet.

Ok, jeg har fundet ud af det... Man sætter bare en 'scoring color',
men wow (!), den skal man nok passe på med, for hele trådens
baggrundfarve sættes til den farve man vælger.

Note: Jeg tror at det bliver en knapt så hidsig farve som rød ;)

--
Lars Stokholm

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 08:05

In article <MPG.18532a7f11c57f7698968b@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <asb0s4$pdgiv$1@ID-136857.news.dfncis.de>, stokholm@diku.dk
> says...
> > I Gravity? Desværre ikke, men hvad gør bozo-tingen? Er det ikke godt
> > nok, eller sætte den bare en negativ score eller noget?
>
> Jeg ved ikke helt hvad den gør, men den fjerner ikke indlæg. Jeg gider
> ikke se på dem der er røget i killfilteret...

Jeg tror ikke den fjerne eksisterende beskeder, den sørger kun for at
fjerne dem fremover. Med mindre det er det som "apply bozo bin to current
group" gør.


Lars (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-11-02 19:02

On Sat, 30 Nov 2002 18:50:44 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Nu bruger jeg Dialog, men den dukker op med en fejlmeddelelse hele tiden...
>:-/

Hvilken?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Jesper G. Poulsen (30-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-11-02 19:22

On Sat, 30 Nov 2002 19:02:23 +0100, Lars wrote:

>>Nu bruger jeg Dialog, men den dukker op med en fejlmeddelelse hele tiden...
>>:-/
>
> Hvilken?

"List index out of bounds (-1)."


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Lars (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 01-12-02 00:04

On Sat, 30 Nov 2002 19:21:30 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>"List index out of bounds (-1)."

Prøv at vælg 'Compact Database...'

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 11:17

In article <3de943cf$0$47418$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk says...
> >"List index out of bounds (-1)."
> Prøv at vælg 'Compact Database...'

Løser ikke problemet. Men det ser ud til at Gravity kan tweakes efter
mine ønsker...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:55

In article <3de7ff10$0$223$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> "Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> wrote in message
> news:MPG.1851dc2944e23ca49896a3@news.sunsite.dk...
> > til det! Og for mig virker det også lidt forkert, med de nyeste
> > indlæg øverst. Men sådan er vi jo så forskellige
>
> Det er træls at skulle bldre helt ned i bunden for at se de nyeste tråde...

På den anden side så skjuler Gravity de gamle læst tråde, så det er nemt
at se hvis der er kommet noget nyt.


Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 10:43

In article <MPG.1853d0a05ac0c2a1989737@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> På den anden side så skjuler Gravity de gamle læst tråde, så det er nemt
> at se hvis der er kommet noget nyt.

Det er hurtigt at vænne den af med...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 19:02

In article <MPG.1853f7fdb6750fa4989699@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <MPG.1853d0a05ac0c2a1989737@news.usenetserver.com>, hyp1999
> @hotmail_removethis_.com says...
> > På den anden side så skjuler Gravity de gamle læst tråde, så det er nemt
> > at se hvis der er kommet noget nyt.
>
> Det er hurtigt at vænne den af med...
>

Du kan lide det? Sjov, jeg syntes det er irriterende at de fleste
newsreadere insistere på at vise de gamle tråde, det er en væsentlig
grund til jeg valgte Gravity.


Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 22:02

In article <MPG.18546d1bdb24dc3498973b@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> Du kan lide det? Sjov, jeg syntes det er irriterende at de fleste

Ja, for så kan jeg følge med i tingene... Og jeg kan bladre tilbage og
kigge efter igen... Jeg læser news som et tidsfordiv, jeg bruger det
som et værktøj...

> newsreadere insistere på at vise de gamle tråde, det er en væsentlig
> grund til jeg valgte Gravity.

Det kan du også få OE til. Du skal bare pille lidt.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 02-12-02 14:50

In article <MPG.18549750ace1da379896ab@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
>[gemme tråde]
> Det kan du også få OE til. Du skal bare pille lidt.
>


Ok, men den har jeg ikke.


Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 09:11

In article <MPG.18546d1bdb24dc3498973b@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> Du kan lide det? Sjov, jeg syntes det er irriterende at de fleste

Ja, for så kan jeg følge med i tingene... Og jeg kan bladre tilbage og
kigge efter igen... Jeg læser ikke news som et tidsfordiv, jeg bruger
det som et værktøj...

> newsreadere insistere på at vise de gamle tråde, det er en væsentlig
> grund til jeg valgte Gravity.

Det kan du også få OE til. Du skal bare pille lidt.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:52

In article <MPG.1851dc2944e23ca49896a3@news.sunsite.dk>,
nospamtoseb@private.dk says...
> Se, der er nok noget, Gravity ikke kan. Det er først nu, hvor du
> stiller spørgsmålet, jeg afprøver det. Jeg kan ikke få programmet
> til det! Og for mig virker det også lidt forkert, med de nyeste
> indlæg øverst. Men sådan er vi jo så forskellige

Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig, men den kan vis kun sortere
det om vendt (dvs, med de ældste indlæg øverst og de nyeste nederst)

På den anden side kan det være meget rar at få det score sorteret baseret
på regler man selv sætter op, specielt hvis det er store grupper med
meget støj.


Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 10:47

In article <MPG.1853cfd992297f49989736@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> In article <MPG.1851dc2944e23ca49896a3@news.sunsite.dk>,
> nospamtoseb@private.dk says...
> > Se, der er nok noget, Gravity ikke kan. Det er først nu, hvor du
> > stiller spørgsmålet, jeg afprøver det. Jeg kan ikke få programmet
> > til det! Og for mig virker det også lidt forkert, med de nyeste
> > indlæg øverst. Men sådan er vi jo så forskellige
>
> Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig, men den kan vis kun sortere
> det om vendt (dvs, med de ældste indlæg øverst og de nyeste nederst)

I Message-ID: <asaueq$ptrbl$2@ID-136857.news.dfncis.de> forklarer Lars
Stokholm hvordan man gør. Læser du aldrig alle indlæg i en tråd inden
du svarer ?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 19:02

In article <MPG.1853f918ade972db98969a@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> >
> > Det kunne jeg egentlig også godt tænke mig, men den kan vis kun sortere
> > det om vendt (dvs, med de ældste indlæg øverst og de nyeste nederst)
>
> I Message-ID: <asaueq$ptrbl$2@ID-136857.news.dfncis.de>

Den værdi kan jeg ikke bruge til noget.

>forklarer Lars
> Stokholm hvordan man gør. Læser du aldrig alle indlæg i en tråd inden
> du svarer ?

Nogen gange.
Men det har jeg nu, og det ser ikke ud til at virke.


Lars Stokholm (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-02 19:07

In dk.edb.internet.software.mail+news, Per wrote:

> > I Message-ID: <asaueq$ptrbl$2@ID-136857.news.dfncis.de>
>
> Den værdi kan jeg ikke bruge til noget.

Nej, Gravity kan ikke håndtere disse urls (hvis det er det du mener),
men det er mit indlæg i denne tråd fra 30/11 kl 18:59 der er tale om.

> Læser du aldrig alle indlæg i en tråd inden du svarer ?
>
> Men det har jeg nu...

Har du?

--
Lars Stokholm

Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 22:04

In article <MPG.18546ce6c72a2a0b98973a@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> Men det har jeg nu, og det ser ikke ud til at virke.

Det Lars forklarer virker fint. Hvis ikke det gjorde skrev jeg ikke
dette fra Gravity.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 02-12-02 14:54

In article <MPG.185497bea2595f9c9896ac@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <MPG.18546ce6c72a2a0b98973a@news.usenetserver.com>, hyp1999
> @hotmail_removethis_.com says...
> > Men det har jeg nu, og det ser ikke ud til at virke.
>
> Det Lars forklarer virker fint. Hvis ikke det gjorde skrev jeg ikke
> dette fra Gravity.

Vi taler om at nyheder sorteres i tråd med nyeste beskeder øverst? Det
syntes ikke at virke da jeg prøvede.


Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 15:16

In article <MPG.1855845465469658989742@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> > Det Lars forklarer virker fint. Hvis ikke det gjorde skrev jeg ikke
> > dette fra Gravity.
> Vi taler om at nyheder sorteres i tråd med nyeste beskeder øverst? Det
> syntes ikke at virke da jeg prøvede.

Nyheder sorteres i tråde, med nyeste tråde øverst.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 03-12-02 16:19

In article <MPG.1855898d7e225aef9896bf@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <MPG.1855845465469658989742@news.usenetserver.com>, hyp1999
> @hotmail_removethis_.com says...
> > > Det Lars forklarer virker fint. Hvis ikke det gjorde skrev jeg ikke
> > > dette fra Gravity.
> > Vi taler om at nyheder sorteres i tråd med nyeste beskeder øverst? Det
> > syntes ikke at virke da jeg prøvede.
>
> Nyheder sorteres i tråde, med nyeste tråde øverst.

Ok


Per... (21-12-2002)
Kommentar
Fra : Per...


Dato : 21-12-02 10:41

In article <MPG.1855898d7e225aef9896bf@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> In article <MPG.1855845465469658989742@news.usenetserver.com>, hyp1999
> @hotmail_removethis_.com says...
> > > Det Lars forklarer virker fint. Hvis ikke det gjorde skrev jeg ikke
> > > dette fra Gravity.
> > Vi taler om at nyheder sorteres i tråd med nyeste beskeder øverst? Det
> > syntes ikke at virke da jeg prøvede.
>
> Nyheder sorteres i tråde, med nyeste tråde øverst.

Ok, for at vende tilbage til dette. Jeg undre mig stadig over jeres
postulat at det virker, for det gør det ikke her - med mindre vi har en
radikal forskellig definition af "Nyheder sorteres i tråde, med nyeste
tråde øverst."


Jeg prøvede at lave en kopi af "Unread Articles" (da det jo er det jeg
vil have), og ændrede kopien til at være "Sort Descending". Jeg prøver
lige at gengive hvad jeg de øverste tråde. Den øverste tråd kalder jeg 1,
så følger datoerne i tråden, så kommer tråd 2 så datoerne etc.


1. tråd: 9/12 10/12 10/12
2. tråd: 3/12 3/12 3/12 3/12
3. tråd: 29/11 29/11 3/12 29/11
4. tråd: 9/12 9/12 9/12 10/12
5. tråd: 4/12
6. tråd: 15/12
7. tråd: 20/12
8. tråd: 18/12
9. tråd: 10/12 10/12 10/12 10/12 10/12

Det er fandme ikke hvad jeg vil kalde at sortere med nyeste tråde øverst.
Så skulle det være:

7. tråd: 20/12
8. tråd: 18/12
6. tråd: 15/12
1. tråd: 9/12 10/12 10/12
4. tråd: 9/12 9/12 9/12 10/12
9. tråd: 10/12 10/12 10/12 10/12 10/12
5. tråd: 4/12
2. tråd: 3/12 3/12 3/12 3/12
3. tråd: 29/11 29/11 3/12 29/11



Martin Christensen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 29-11-02 00:46

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det skal
> virke med scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie
> signaturer.

Hvis ikke du har noget imod at bruge en uges tid eller to på
tilvænning, og efterfølgende en hel del år på at blive forundret over,
hvad den kan (eller du kan få den til), kan jeg klart anbefale Gnus,
der kører under editoren Emacs. Den har en featureliste så lang som en
udpreset tube tandpasta, hvis man da ellers gider at bruge det hele.
Opsætning kan være lidt besværlig, men der medfølger god
dokumentation. Kan man kode Elisp er alle grænser fjernet. Men... er
man knapt så ambitiøs, eller vil man tage det et skridt af gangen,
behøver man ikke at tage disse ting så tungt. Den er under alle
omstændigheder virkeligt lækker.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3mqssACgkQYu1fMmOQldVlGACeLxYW3ll2t38JFRAIztxKe37L
f1YAnjQBHwBaJfzLdHvQQVo+SmyDlxT/
=0ctW
-----END PGP SIGNATURE-----

Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 12:32

"Martin Christensen" <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote in message
news:87fztl6ywk.fsf@gvdnet.dk...
> hvad den kan (eller du kan få den til), kan jeg klart anbefale Gnus,
> der kører under editoren Emacs. Den har en featureliste så lang som en

Er Emacs Wordstar-compliant?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

PGPid: 0xE60E2764 Fingerprint: 2096 9EE7 ADC3 0EF0 B084 7581 4FD7 B2F1 E60E
2764


Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 13:26

"Martin Christensen" <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote in message
news:87fztl6ywk.fsf@gvdnet.dk...
> Opsætning kan være lidt besværlig, men der medfølger god

No shit...

> dokumentation. Kan man kode Elisp er alle grænser fjernet. Men... er

Jeg synes ikke dokumentationen er god i Windows. Jeg har bla. ikke
'man'-kommandoen. Og jeg har ikke X på min Linux-maskine.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

PGPid: 0xE60E2764 Fingerprint: 2096 9EE7 ADC3 0EF0 B084 7581 4FD7 B2F1 E60E
2764


Jacob Bunk Nielsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-11-02 14:12

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

[ Dokumentation af Gnus/Emacs ]

> Jeg synes ikke dokumentationen er god i Windows. Jeg har bla. ikke
> 'man'-kommandoen. Og jeg har ikke X på min Linux-maskine.

man er sådan set også ret ligegyldig i den sammenhæng. Jeg bruger den
i hvert fald ikke når jeg læser i dokumentationen for Gnus/Emacs.

Kig på info i din Emacs, 'C-h i'. Har du ikke brugt Emacs før, så
start med den tutorial du får frem med 'C-h t', altså hold Ctrl nede
mens du trykker på 'h', slip begge taster og tryk på 't'.

--
Jacob - www.bunk.cc
We are what we are.

Martin Christensen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 29-11-02 22:36

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> "Martin Christensen" <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> wrote in message
> news:87fztl6ywk.fsf@gvdnet.dk...
>> hvad den kan (eller du kan få den til), kan jeg klart anbefale Gnus,
>> der kører under editoren Emacs. Den har en featureliste så lang som en
> Er Emacs Wordstar-compliant?

Hvad skal det sige? Jeg aner absolut intet om Wordstar.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3n3ccACgkQYu1fMmOQldVVPgCffWMHBbWpofrGQWxf6rAww354
B58An0J2rXAx25GMlerFf/W/EwyC0se4
=V954
-----END PGP SIGNATURE-----

Martin Christensen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 29-11-02 22:37

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

[Emacs]
> Jeg synes ikke dokumentationen er god i Windows. Jeg har bla. ikke
> 'man'-kommandoen. Og jeg har ikke X på min Linux-maskine.

Jeg tænker ikke på man, men dels på Info-siderne og på Emacs'
indbyggede dokumentationssytem.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3n3g8ACgkQYu1fMmOQldVmJQCeNP/WSxH+32v3wmcW76qGahVj
xK0AoNWnAyFa85HfnSgzDB6k8nZQASCM
=dpNl
-----END PGP SIGNATURE-----

Jesper Harder (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 29-11-02 22:49

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> Er Emacs Wordstar-compliant?

Ja, den kan godt emulere wordstar tastaturgenveje. Brug
`M-x wordstar-mode'.

Per (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 01-12-02 07:50

In article <87fztl6ywk.fsf@gvdnet.dk>, knightsofspamalot-
factotum@gvdnet.dk says...

> > Jeg har ganske få krav: Det skal være frit eller gratis, det skal
> > virke med scroll-hjul og man skal kunne indsætte valgfrie
> > signaturer.
>
> Hvis ikke du har noget imod at bruge en uges tid eller to på
> tilvænning, og efterfølgende en hel del år på at blive forundret over,
> hvad den kan (eller du kan få den til), kan jeg klart anbefale Gnus,
> der kører under editoren Emacs.

Er det sådan en typisk unix ligne ting, hvor download addressen er et
fildirectory med 20 underdiretories og 30 filer? Og hvor man også lige
skal installere 30-40 mega af supportfiler for at kunne emulere
unix/linux under windows ? :) (Så vil jeg heller have Tin!)



Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 10:49

In article <MPG.1853cf7348361e32989735@news.usenetserver.com>, hyp1999
@hotmail_removethis_.com says...
> Er det sådan en typisk unix ligne ting, hvor download addressen er et
> fildirectory med 20 underdiretories og 30 filer? Og hvor man også lige

Det er automatiseret med et GUI-setup til Windows.

Det tager kun et øjeblik og al konfiguration er i ASCII


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Martin Christensen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 01-12-02 14:07

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

[Om Emacs]
>> Er det sådan en typisk unix ligne ting, hvor download addressen er et
>> fildirectory med 20 underdiretories og 30 filer? Og hvor man også lige
> Det er automatiseret med et GUI-setup til Windows.
> Det tager kun et øjeblik og al konfiguration er i ASCII

Den kan findes på http://ftp.gnu.org/gnu/windows/emacs/latest. Jeg
anbefaler, at man her henter emacs-21.2-fullbin-i386.tar.gz. Den kan
pakkes ud bl.a. med WinZIP.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3qCYQACgkQYu1fMmOQldU8AQCeLU8Je9PN8QK9UNSuvmBG3fYN
pgQAn0JBUplliScXB72cUcmVWFcfZgFP
=hHqf
-----END PGP SIGNATURE-----

Jesper G. Poulsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 01-12-02 22:08

In article <871y513n23.fsf@gvdnet.dk>, knightsofspamalot-
factotum@gvdnet.dk says...
> Den kan findes på http://ftp.gnu.org/gnu/windows/emacs/latest. Jeg
> anbefaler, at man her henter emacs-21.2-fullbin-i386.tar.gz. Den kan
> pakkes ud bl.a. med WinZIP.

Jeg anbefaler at man henter http://ftp.xemacs.org/windows/setup.exe

Resten er automatik.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Jacob Bunk Nielsen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 01-12-02 22:18

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:
> In article <871y513n23.fsf@gvdnet.dk>, knightsofspamalot-
> factotum@gvdnet.dk says...
>
>> Den kan findes på http://ftp.gnu.org/gnu/windows/emacs/latest.
>
> Jeg anbefaler at man henter http://ftp.xemacs.org/windows/setup.exe

Bemærk at de to ikke dækker over samme program.
Martin henviser til GNU Emacs, du henviser til XEmacs.

--
Jacob - www.bunk.cc
The decision doesn't have to be logical; it was unanimous.

Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 09:14

In article <spamdrop+m3of85moam.fsf@paven.bunk.cc>, spam@bunk.cc
says...
> Bemærk at de to ikke dækker over samme program.
> Martin henviser til GNU Emacs, du henviser til XEmacs.

For en ny bruger er XEmacs at anbefale (og Per er ikke *nix-mand).
Derfor anbefaler jeg den automatiske udgave, nemlig XEmacs.

Det bedste ville dog være at have apt-get til Windows, men sådan er
verden desværre ikke skruet sammen.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 02-12-02 14:56

In article <MPG.185534ab9a977449896b4@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> For en ny bruger er XEmacs at anbefale (og Per er ikke *nix-mand).

No he's not :)

> Derfor anbefaler jeg den automatiske udgave, nemlig XEmacs.

Ok, nu må jeg vel snart til at prøve så :)


Martin Christensen (01-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 01-12-02 23:34

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

>>> Den kan findes på http://ftp.gnu.org/gnu/windows/emacs/latest.
>> Jeg anbefaler at man henter http://ftp.xemacs.org/windows/setup.exe
> Bemærk at de to ikke dækker over samme program.
> Martin henviser til GNU Emacs, du henviser til XEmacs.

Forskellene er ret begrænsede.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3qjnEACgkQYu1fMmOQldXc1gCgkIjj9LeHOnmPMsFMXQyXEl2m
P4wAoOMXRO1kbBA5xx3FU5dHJd0uEG+b
=+CJY
-----END PGP SIGNATURE-----

Jacob Bunk Nielsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 02-12-02 00:15

Martin Christensen <knightsofspamalot-factotum@gvdnet.dk> writes:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
>
>> Martin henviser til GNU Emacs, du henviser til XEmacs.
>
> Forskellene er ret begrænsede.

Det kommer vist i høj grad an på hvem du spørger

--
Jacob - www.bunk.cc
If it's worth doing, it's worth doing for money.

Martin Christensen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 02-12-02 00:30

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

>> Forskellene er ret begrænsede.
> Det kommer vist i høj grad an på hvem du spørger

I daglig brug vil de færreste opdage forskellene pånær mht. grafiske
detaljer. Men det er jo også mest fordi de fleste ikke programmerer
direkte til Emacs og derfor møder forskellene.

Men det er jo heldigvis ikke vi (editoren), vi taler om.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3qm2AACgkQYu1fMmOQldXp2gCg0pzRuuQcWSfj2rgTb2XOvJvi
L30AoKseYNONgxbCKVreIL1Ap9MwMA+g
=iZUK
-----END PGP SIGNATURE-----

Martin Christensen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 02-12-02 15:56

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> For en ny bruger er XEmacs at anbefale (og Per er ikke *nix-mand).
> Derfor anbefaler jeg den automatiske udgave, nemlig XEmacs.

Jeg går ud fra, at du med 'automatisk' mener installationen. De par
gange jeg har hjulpet venner med at installere GNU Emacs under
Windows, har der da heller ikke været nogle ben i det, men det er vel
ikke værd at komme op at slås over.

> Det bedste ville dog være at have apt-get til Windows, men sådan er
> verden desværre ikke skruet sammen.

Og de siger, at softwareinstallation er let under Windows... De ved
ikke, hvad de snakker om!

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3rdGcACgkQYu1fMmOQldUpNwCgkHtNip45r1xkuq6EIpS2uxQP
WU0AnA7K0bHLKYJwnAwcb8RImZCOPW1s
=cemJ
-----END PGP SIGNATURE-----

Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 17:45

In article <87hedwpj14.fsf@gvdnet.dk>, knightsofspamalot-
factotum@gvdnet.dk says...
> Jeg går ud fra, at du med 'automatisk' mener installationen. De par

Ja, det er så nemt at ikke-nørder kan finde ud af det.

> > Det bedste ville dog være at have apt-get til Windows, men sådan er
> Og de siger, at softwareinstallation er let under Windows... De ved
> ikke, hvad de snakker om!

Hvem snakker om hvad?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Martin Christensen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 02-12-02 15:58

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Per <hyp1999@hotmail_removethis_.com> writes:

>> Derfor anbefaler jeg den automatiske udgave, nemlig XEmacs.
> Ok, nu må jeg vel snart til at prøve så :)

Sig til hvis du får brug for hjælp. Det er den mest potente og
alsidige editor, du nogensinde får fingrene i, men den kræver lidt
tilvænning. Den tid er godt givet ud. Den er brugervenlig men ikke
begyndervenlig.

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEYEARECAAYFAj3rdOQACgkQYu1fMmOQldVSgACffJ9EvbCaYJepuC6B0Okd1pBj
nG8AoKn9KlOUC8qoaefNqzGXgtX6WvJ5
=PTK3
-----END PGP SIGNATURE-----

Martin Christensen (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin Christensen


Dato : 03-12-02 21:44

-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-----
Hash: SHA1

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

>> Jeg går ud fra, at du med 'automatisk' mener installationen. De par
> Ja, det er så nemt at ikke-nørder kan finde ud af det.

Nåeh, de værste problemer med installering af GNU Emacs jeg har haft,
har grundet i en korrupt tarball. Resten er blot at følge 3-4 enkle
trin, som er fint beskrevet i installationsvejledningen.

>> Og de siger, at softwareinstallation er let under Windows... De ved
>> ikke, hvad de snakker om!
> Hvem snakker om hvad?

'De' snakker om 'det'! Det gør de altid! PAS PÅ, NU KOMMER DE!!!

Martin

- --
Homepage: http://www.cs.auc.dk/~factotum/
GPG public key: http://www.cs.auc.dk/~factotum/gpgkey.txt
-----BEGIN PGP SIGNATURE-----
Version: GnuPG v1.0.6 (GNU/Linux)
Comment: Using Mailcrypt+GnuPG <http://www.gnupg.org>

iEUEARECAAYFAj3tF4wACgkQYu1fMmOQldXyWgCYyRMy8hbPCpPuJVytLCC/cQXM
yQCgxk82rwM01RfJgGDEyeYLzuLcv3g=
=N+0H
-----END PGP SIGNATURE-----

Jesper G. Poulsen (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 29-11-02 12:39

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
news:3de62c18$0$688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Findes det?

Kan Dialog de ting jeg efterlyser?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Lars (29-11-2002)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 29-11-02 19:59

On Fri, 29 Nov 2002 12:39:17 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Kan Dialog de ting jeg efterlyser?

Ja.
<http://www.40tude.com/dialog/>

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 09:49

In article <3de62c18$0$688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> Findes det?

Nu prøver jeg at kigge på Agent, men kan man få den til at sortere
efter tråd og de nyeste øverst?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Claus Frørup (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-12-02 12:53

Isang tao pinangalanan Jesper G. Poulsen nagsulat :

>In article <3de62c18$0$688$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
>ms2mogens@ingensteder.dk says...
>> Findes det?
>
>Nu prøver jeg at kigge på Agent, men kan man få den til at sortere
>efter tråd og de nyeste øverst?

Nej. Når man har sorteret efter tråd, kommer de nye indlæg jo ind på sin
rette plads i rækken af gamle indlæg.

--

Yo ho ho and a bottle of rhum

Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 14:18

In article <n9imuusncsupkd3s6lg4banvpoc1d3bndq@sunsite.dk>,
claus@froerup.dk says...
> >Nu prøver jeg at kigge på Agent, men kan man få den til at sortere
> >efter tråd og de nyeste øverst?
> Nej. Når man har sorteret efter tråd, kommer de nye indlæg jo ind på sin
> rette plads i rækken af gamle indlæg.

Men det gør trådene jo ikke... Jeg gider stdig ikke bladre ned til
bunden af vinduet for at finde de nyeste tråde...

Men nevermind, Agent har flere mangler ifht. mine præferencer, så det
er ligemeget...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Claus Frørup (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Claus Frørup


Dato : 02-12-02 14:42

Isang tao pinangalanan Jesper G. Poulsen nagsulat :

>claus@froerup.dk says...

>> Nej. Når man har sorteret efter tråd, kommer de nye indlæg jo ind på sin
>> rette plads i rækken af gamle indlæg.
>
>Men det gør trådene jo ikke... Jeg gider stdig ikke bladre ned til
>bunden af vinduet for at finde de nyeste tråde...

I Agent taster man bare n, så springer Agent automatisk til næste ulæste
meddelelse.

>Men nevermind, Agent har flere mangler ifht. mine præferencer, så det
>er ligemeget...

Ok.

--

Yo ho ho and a bottle of rhum

Jesper G. Poulsen (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 02-12-02 15:20

In article <3aomuuoep77k0avv54h0c0lvshoqglm12v@sunsite.dk>,
claus@froerup.dk says...
> I Agent taster man bare n, så springer Agent automatisk til næste ulæste
> meddelelse.

Og det er ikke ønskværdigt... Jeg læser som ikke alt og ikke alt bliver
markeret som læst...

Det der bliver markeret som læst er det jeg rent faktisk _har_ læst.
Alt det andet får lov at stå urørt/ulæst hen...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Ove Kjeldgaard (02-12-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 02-12-02 18:06

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>In article <3aomuuoep77k0avv54h0c0lvshoqglm12v@sunsite.dk>,
>claus@froerup.dk says...
>> I Agent taster man bare n, så springer Agent automatisk til næste ulæste
>> meddelelse.
>
>Og det er ikke ønskværdigt... Jeg læser som ikke alt og ikke alt bliver
>markeret som læst...
>
>Det der bliver markeret som læst er det jeg rent faktisk _har_ læst.
>Alt det andet får lov at stå urørt/ulæst hen...
>

Jeg bruger Free Agent, og hvis man lærer de fleste genveje så kan man faktisk
også helt slippe musen

Og piltasterne er der stort set kun brug for til at læse lange artikler.

w = følge med i en tråd (Watch)
i = Ignorer en tråd
n = Næste ulæste meddelse med eller uden body
t = næste ulæste artikel i en Tråd
k = behold artikelen (Keep)

b = næste ulæste meddelse med artikkel (Body)
u = forrige meddelelse, læst eller ikke læst (Up)
d = næste meddelelse, læst eller ikke læst (Down)

f = post artikkel i tråden (Follow-up)
p = Post ny tråd

<ENTER> = vis overskrifter i gruppe eller vis artikel
<ESC> = et trin tilbage til overskrifter eller grupper
<ALT>o + <ENTER> = hent nye overskrifter i de grupper man abonerer på
<ALT>o + m = hent de markerede artikler


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>
Seneste opdatering: 1. december 2002

Jesper G. Poulsen (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 03-12-02 09:37

In article <3deb8d7c.1824327@dtext.news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk
says...
> Jeg bruger Free Agent, og hvis man lærer de fleste genveje så kan man faktisk
> også helt slippe musen

Prøv nu at _læse_ hvad jeg skriver, for f*nden...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Christian Bohr-Halli~ (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 03-12-02 19:21

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> posting:

>> Jeg bruger Free Agent, og hvis man lærer de fleste genveje så kan man faktisk
>> også helt slippe musen
>Prøv nu at _læse_ hvad jeg skriver, for f*nden...

Så skriv, så andre kan forstå det, du mener.

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 01:33

In article <cftpuu0fqeemm5ck0rfoa66einq7foihr9@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Så skriv, så andre kan forstå det, du mener.

Hvad er det du ikke forstår??? Sig frem...!!


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Christian Bohr-Halli~ (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 04-12-02 01:39

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> posting:

>> S?kriv, s?ndre kan forst?et, du mener.
>Hvad er det du ikke forst??? Sig frem...!!

Hvordan du læser news og dermed hvad det er, du ønsker mht. dette.

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 09:29

In article <vjjquuccg8e7b8h6gisfqtt2e1ullqp5h6@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> >> S?kriv, s?ndre kan forst?et, du mener.
> >Hvad er det du ikke forst??? Sig frem...!!
> Hvordan du læser news og dermed hvad det er, du ønsker mht. dette.

Hvilken del af
"Det der bliver markeret som læst er det jeg rent faktisk _har_ læst.
Alt det andet får lov at stå urørt/ulæst hen..."

....er det så du ikke forstår?

Jeg læser ikke hvert eneste fordømte indlæg... Jeg læser det der har et
interessant subj. Resten for lov at ligge. Og det jeg ikke har læst
skal selvfølgelig ikke markeres som værende læst... Det giver da sig
selv, gør det ikke?


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Christian Bohr-Halli~ (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 04-12-02 14:14

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> posting:

>Hvilken del af
>"Det der bliver markeret som læst er det jeg rent faktisk _har_ læst.
>Alt det andet får lov at stå urørt/ulæst hen..."
>...er det så du ikke forstår?

Hvordan du finder rundt blandt alle de "ulæste" indlæg, når der
kommer nye indlæg, som også er "ulæste", således at du ikke skal
bedømme gamle indlæg igen og igen mht. interessant subject?

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 18:49

In article <krvruucmukpup5me605sqosimoukijkj0j@dtext.news.tele.dk>,
nospam@direkte.org says...
> Hvordan du finder rundt blandt alle de "ulæste" indlæg, når der
> kommer nye indlæg, som også er "ulæste", således at du ikke skal
> bedømme gamle indlæg igen og igen mht. interessant subject?

Prøv at kigge i dk.binaer
Der ligger et udsnit fra Gravity der viser de 3 typer indikation -
ulæst, læst og nye ulæste i læst tråd. Gæt selv hvilke der hører
sammen...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 05-12-02 00:42

In article <MPG.1857db168739863a9896f6@news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk says...
> Jeg læser ikke hvert eneste fordømte indlæg... Jeg læser det der har et
> interessant subj. Resten for lov at ligge. Og det jeg ikke har læst
> skal selvfølgelig ikke markeres som værende læst... Det giver da sig
> selv, gør det ikke?
>

Ikke nødvendigvis, når beskeder bliver uger, måneder og år gamle er det
vel fordi de ikke er interessante. Sådan vil jeg syntes det var, og sådan
er det for mig. Dette ikke være ment som en kritik af din måde at læse på
(og jeg har forstået hvordan du gernev il have det :)


Ove Kjeldgaard (03-12-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 03-12-02 21:05

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>In article <3deb8d7c.1824327@dtext.news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk
>says...
>> Jeg bruger Free Agent, og hvis man lærer de fleste genveje så kan man faktisk
>> også helt slippe musen
>
>Prøv nu at _læse_ hvad jeg skriver, for f*nden...
>
Det er dog et usædvanligt beskidt sprog.

Jeg prøver jo netop at fortæller dig at jeg IGNORERER tråde jeg ikke lige vil
læse lige nu!


--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>
Seneste opdatering: 1. december 2002

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 01:32

In article <3ded05e9.12492713@news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk says...
> Jeg prøver jo netop at fortæller dig at jeg IGNORERER tråde jeg ikke lige vil
> læse lige nu!

Hvordan kan du gøre det ved at hoppe til næste ulæste msg???

Tumling...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Ove Kjeldgaard (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kjeldgaard


Dato : 04-12-02 19:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>In article <3ded05e9.12492713@news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk says...
>> Jeg prøver jo netop at fortæller dig at jeg IGNORERER tråde jeg ikke lige vil
>> læse lige nu!
>
>Hvordan kan du gøre det ved at hoppe til næste ulæste msg???
>
>Tumling...
>

Til Jesper G. Poulsen

Efterhånden burde jeg vist vaske din mund i brun sæbe

Men jeg prøve endnu en gang at forklare dig lidt mere om hvad jeg gør, når en
oversigt ikke var nok.


1:
Når jeg starter op med at læse news er alle mine tråde i grupperne markeret som
enten "følg med i tråden og læst" eller "ignorer tråden". Hvilket i navigerings
sammenhæng svarer til at alle artikler er læst.

2:
Så henter jeg nye overskrifter <ALT>O <ENTER>. Nu vil "artikler i nye tråde" og
"artikler i følg med i tråd" stå så man kan springe til dem med "næste ulæste
artikkeloverskrift" (N). Og "artikler i ignorede tråde" håndteres automatisk som
læste.

3:
Nu starter jeg ude i gruppeoversigt, finder "første gruppe med ulæst
artikkeloverskrift" (N) og går til visning af overskrift <ENTER>.

4a:
Hvis det er en artikkel i en tråd jeg følger med i, læser jeg artiklen <ENTER>.
Herefter til de "næste artikkeler i tråden" (T) og når der ikke er flere
artikler i tråden havner man automatisk ude i overskriftoversigten.

4b:
Hvis det er en ny tråd der ser interessant ud henter jeg artiklen <ENTER>, og
vælger så om jeg vil "følge med i tråden" (W) eller "ignorere tråden" (I).

5:
Så er det videre på N, T, W, I og <ENTER> tasterne til der ikke er flere nye
overskrifter eller artikler tilbage.

6:
Og til sidst hvis der er lange nye tråde med ikke hentede artikler, så henter
jeg de resterende "markerede artikler" <ALT>O M.


Der er selvfølgelig en del flere gode genvejstaster i min tidligere artikkel.
Men denne efterhånden lidt lange artikkel bør kunne få selv Jesper G. Poulsen
til at forstå, at når man bare udnytter f.eks. Agent's muligheder, kan det at
læse selv mange grupper godt gøres effektivt.


--
Ove Kjeldgaard

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 19:24

In article <3dee33dd.1463749@news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk says...
> læse selv mange grupper godt gøres effektivt.

Særdeles ineffektivt i forhold til min brug af en usenet-klient...

Agent er iøvrigt droppet, den kan ikke sortere på den rigtige måde...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Per (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 05-12-02 00:46

In article <3ded05e9.12492713@news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk says...
> Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:
>
> >In article <3deb8d7c.1824327@dtext.news.tele.dk>, ok@mail.tele.dk
> >says...
> >> Jeg bruger Free Agent, og hvis man lærer de fleste genveje så kan man faktisk
> >> også helt slippe musen
> >
> >Prøv nu at _læse_ hvad jeg skriver, for f*nden...
> >
> Det er dog et usædvanligt beskidt sprog.
>

LOL


Jens Gyldenkærne Cla~ (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 04-12-02 14:29

Christian Bohr-Halling skrev:

> Hvordan du finder rundt blandt alle de "ulæste" indlæg, når
> der kommer nye indlæg, som også er "ulæste", således at du
> ikke skal bedømme gamle indlæg igen og igen mht. interessant
> subject?

Mit newsprogram kan godt skelne mellem nye indlæg og ulæste indlæg
(nye indlæg er en delmængde af ulæste indlæg). Der er en ikontype
til hver kategori (se
evt. <http://www.geocities.com/d4vidb/x_setup10.html#icons> - de
tre nederste).

Jeg kender ikke Jespers - men det kunne tænkes at have en lignende
mulighed.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)

Jesper G. Poulsen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-12-02 18:32

In article <Xns92DA93694D31Ajcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk>,
jens@gyros.invalid says...
> Jeg kender ikke Jespers - men det kunne tænkes at have en lignende
> mulighed.

Både OE og Gravity kan det som Jens påpeger...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste