Lige et lille tip:-)
Fra : RHR

Dato : 27-11-02 19:13

Hej gruppe!

Jeg handler ofte i en lille tyrkisk butik og der kan man få nogen enormt
gode brød (ligner tortillias men da de er tyrkiske hedder de vel ikke nogen
mexiansk De er meget billige, 10 stk for 7 kr, det der først faldt mig
ind at man kunne bruge dem til var rulle-kebab og det er det fortrinlige
til.. Jeg har derudover prøvet at bruge dem istedet for lasagneplader i
lasagne, og det var genialt!!

Mvh Rikke

Fra : June Last

Dato : 27-11-02 19:33

On Wed, 27 Nov 2002 19:13:26 +0100, "RHR" <rikkehave@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>ind at man kunne bruge dem til var rulle-kebab og det er det fortrinlige
>til.. Jeg har derudover prøvet at bruge dem istedet for lasagneplader i

Lyder spændende - kan du ikke vende tilbage med navnet næste gang du
har forsynet dig !
--
Kærligst June

Fra : RHR

Dato : 28-11-02 13:02

Hej June.

Jeg tror faktisk ikke at de hedder noget, der står i hvertfald ikke noget
navn på poserne.. Men de er større end de tortillias man fx kan købe fra
santa maria, faktisk på størrelse med en pizzabund bare tyndere.. Håber at
det giver mening

Mvh Rikke

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 30-11-02 16:49

"RHR" <rikkehave@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> santa maria, faktisk på størrelse med en pizzabund bare tyndere.. Håber at

Jeg købte selv en pakke af dem forleden dag - ham jeg købte dem af kaldte
dem bare "arabiske brød"...og jeg kan kun tilslutte mig din glæde over dem

Har faktisk netop sat to til livs - varmede dem på panden (den i køkkenet
altså...ikke...arh, I ved jo godt hvad jeg mener (o: ), smed lidt ajvar,
kinaradisse, rødløg, agurk og salt og peber på...og sidder lige nu og ærgrer
mig over at jeg ikke har flere tilbage

Mvh Mads

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-11-02 11:30

"RHR" <rikkehave@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> ind at man kunne bruge dem til var rulle-kebab og det er det fortrinlige
> til.. Jeg har derudover prøvet at bruge dem istedet for lasagneplader i

Da jeg arbejdede i Jordan , fik vi tit et brød , der minder om det du
beskriver.
Araberne spiser det til næsten alt. Jeg kan desværre ikke huske , hvad de
hedder :O/
Vi kaldte dem for klarkludde , da de var gode til at tørre hænder i

hygge
Martin

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 30-11-02 12:00

I Iran/Pakistan hed de Tapatchi -- Østyrkiet blev der brugt det Tyrkiske ord
for brød : Ekmek

I Iran havde de nogle ovne på størrelse med små huse... der var så hul i
toppen. på toppen sad bageren og lavede "pandekagerne" - som han smækkede op
på indersiden af "huset" gennem hullet i taget - her sad den så i 10-15
sek... og så var den færdig.

Thomas

"Martin Jørgensen @heidiogmartin.dk>" <martin<fjerndette> skrev i en
meddelelse news:asa3vi$mhg$1@sunsite.dk...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-12-02 16:53

> [...]
> ind at man kunne bruge dem til var rulle-kebab og det er det fortrinlige
> til.. Jeg har derudover prøvet at bruge dem istedet for lasagneplader i

Min eksotiske madpusher kalder dem for tyrkiske fladbrød. Og jeg skal hilse
at sige at efter en hurtig tur på brødristeren og herefter fyldt med Tatziki
og lidt grøn salat smager det himmelskt

--
Jakob Andersen