Glutenallergi.
Fra : Bente Christensen

Dato : 02-03-01 00:26

Jeg har en bror, som har glutenallergi.

Kan nogen her på listen give mig nogle hints om, hvorledes man bager og
steger uden produkter med gluten i.

--
Mange hilsener fra Bente.

Fra : ole larsen

Dato : 03-03-01 19:22

Bente Christensen skrev i meddelelsen <97rbsp$hhe$1@news.inet.tele.dk>...
>Jeg har en bror, som har glutenallergi.
>
>Kan nogen her på listen give mig nogle hints om, hvorledes man bager og
> [...]

Når du ikke har fået svar endnu, tror jeg det skyldes, at vi ikke ved meget
om det. Engang troede jeg at majsbrød var et resultat af det problem, du
fremstiller ?? Har du prøvet netdoktor?

Ole

Fra : Marianne Høyen

Dato : 03-03-01 19:43

> Kan nogen her på listen give mig nogle hints om, hvorledes man bager og
> steger uden produkter med gluten i.

Prøv kostvejlederen Oscar Umahro på www.mocca.dk (se under brevkasser). Der
er mange, ret gode opskrifter på alt muligt.

mvh
Marianne

Fra : GhitaCecilie

Dato : 03-03-01 20:21

"Bente Christensen" <bentec@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en bror, som har glutenallergi.
>
> Kan nogen her på listen give mig nogle hints om, hvorledes man bager og
> steger uden produkter med gluten i.

Jeg ved at bl.a brugsen fører glutenfri mel, og der er en brødopskrift bag
på posen.
GhitaCecilie

Fra : Svend Erik Pedersen

Dato : 24-03-01 08:43

Hej Bente
Du kan købe Glutenfri mel og produkter fra Nutana
i mange butikker der følger næsten altid opskrifter med
du kan også kontakte Astma Allergiforeningen
de kan hjælpe dig
det er jeg sikker på jeg er selv allergiker og har altid været det så det er
ikke svært at lave mad til allergiker
Hilsen Annette