Brød med øl???
Fra : Connie

Dato : 25-11-02 16:52

Hvem ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på brød/bagværk med øl???

--
Connie

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 25-11-02 18:36

"Connie" <connie-toft@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvem ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på brød/bagværk med øl???

Et lille hurtigt tip, hvis du mener pandekager også er en slags brød
Erstat ca. en trediedel af væsken med øl,- så bliver de meget sprøde.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : tom nielsen

Dato : 25-11-02 22:55

http://www.bryggeriforeningen.dk/files/060_kogebog_repro.pdf

Der er godt nok kun en på brød.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 25-11-02 23:46

"Connie" <connie-toft@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvem ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på brød/bagværk med øl???

Værs'go ... en ægte specialitet fra Schwarzwald i Baden-Wüttemberg... De
smager fantastisk! .

http://www.glocalbeer.dk/oel_og_mad/broed.htm

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 26-11-02 05:38

"Connie" <connie-toft@mail.tele.dk> skrev meget interessant...

> Hvem ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på brød/bagværk med øl???

Hvad med en værre gang Øllebrød - Den opskrift kan du få af mig .. ho ho! *<|

Øllebrød:
4 pers.

300 g rugbrød, gerne tørt
1 liter hvidtøl
3 spsk sukker
2 spsk citronsaft

Skær brødet i terninger, der lægges i blød i så meget vand, at det dækker
(ca. ½ liter). Lad det stå natten over. Næste morgen koges rugbrødet over
svag ild, til det er kogt ud. Rør tit, så det ikke brænder på. Gnid brødet gennem
en sigte tilbage i gryden. Spæd med øllet, til øllebrøden har den tykkelse,
familien kan lide. Lad den simre i 10 minutter. Pisk ægget med 2-3 spsk sukker
i serveringsskålen. Tilsæt citronsaft og pisk den varme øllebrød i. Smag evt. til
med mere sukker.
Råd: Til morgen smager iskold mælk godt, enten i eller til øllebrøden. Fløde
kan også bruges!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Bare bryster i børnehøjde.
Masser af kiosker, tankstationer, videoforretninger og supermarkeder
- især i provinsen - overtræder konsekvent forbrugerombudsmandens
henstilling om, at porno ikke må stå i børnehøjde eller i nærheden
af børneprodukter www.fi.dk/presse/nyhedsbrev/23112002/1/

Fra : Peter Weis

Dato : 26-11-02 09:17

> Hvem ved hvor jeg kan finde nogle opskrifter på brød/bagværk med
øl???

Et hvilket som helst rugbrød skal da helst have en maltøl tilsat.

mvh
Peter

Fra : rasmus carlsen

Dato : 28-11-02 22:05

Gør som du plejer og hæld så en slat øl i ...

ras