Virtual PC - hvad skal man tro
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 25-11-02 12:01

Hej

Jeg har forsøgt at læse alt hvad jeg kar kunnet finde om VPC. Kommentarerne
fra brugere går lige fra "fantastisk; bedre end en rigtig PC" til "elendigt
og alt for langsomt". Hvad i alverden skal man dog tro. Jeg har eMac700mhz
640mb RAM og kører System 10.1.5. Jeg ville så gerne have homebanking(Danske
Bank) og skakprogrammet Fritz 7. Men er Virtual PC godt? Jeg vil meget
nødigt have "Real PC".

hilsen Leif Hesselberg

Fra : Michael Holm

Dato : 25-11-02 12:28

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> Bank) og skakprogrammet Fritz 7. Men er Virtual PC godt? Jeg vil meget

Jeg bruger min VPC 5 til homebanking... (Bonusbanken i Herning!) og der
funker det fint, (langsomt men det har jeg accepteret
Det kører hurtigere i OS 9 - men jeg gider ikke genstarte for at gå i
Banken

Godt du har meget RAM i eMac'en tildel VPC al den RAM den kan
Vedr. skak ved jeg ikke (kun i real-life , men der er en del i
gruppen her, der påstår at der er mange gode til Mac'en...

(iMac, 800mhz, 768 Ram. 10.2.2)
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Horn

Dato : 25-11-02 13:35

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> Vedr. skak ved jeg ikke (kun i real-life , men der er en del i
> gruppen her, der påstår at der er mange gode til Mac'en...

Afhængig af hvilket system man kører i VPC "Hurtig = Win95" "langsomst =
Win XP"
Win 95 kører rimmeligt.

Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 25-11-02 13:47

michaelhorn@mac.com (Michael Horn) writes:

> Afhængig af hvilket system man kører i VPC "Hurtig = Win95" "langsomst =
> Win XP"
> Win 95 kører rimmeligt.

Jeg er efterhaanden overbevist om at jeg maa have saadan en VPC.

Hvad koster'en og hvorhenne?

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-11-02 16:16

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Jeg er efterhaanden overbevist om at jeg maa have saadan en VPC.
> Hvad koster'en og hvorhenne?

VPC5 koster omkring 1.200 kr. excl. moms og Windows.

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : Leif Hesselberg

Dato : 25-11-02 19:14

d. 25/11/02 13:34 skrev Michael Horn på michaelhorn@mac.com i artiklen
1fm7hai.3jgg0go5f78kN%michaelhorn@mac.com:

> Afhængig af hvilket system man kører i VPC "Hurtig = Win95" "langsomst =
> Win XP"
> Win 95 kører rimmeligt.

Hej

Skal jeg læse det sådan at man med VPC får en mindre god PC? Så synes jeg
bare at Connectix hjemmeside er falsk reklame for der står noget lignende
som: Turn you Mac into a powerful PC within one click...
Det kan vel ikke være meningen at man skal køre ældre windowssystemer.

med venlig hilsen Leif Hesselberg

Fra : Per Madsen

Dato : 25-11-02 20:06

> [...]

> som: Turn you Mac into a powerful PC within one click...
> Det kan vel ikke være meningen at man skal køre ældre windowssystemer.

Sådan kan du godt læse det. Du får ingen "Powerful PC" under VPC. Et
ældre windowssyst.(f.eks. ''95/98) kører ikke nødvendigvis hurtigere end
f.eks. Win ME på VPC.
VPC kører vel nogenlunde som hvis du smed MacOS 9.2.2 på en 75 mHz
Performa 5200 m. for lidt ram.

.... og jeg kan ikke få VPC til at køre for tiden,- sikkert en fejl 40

Per

Fra : Per Rønne

Dato : 26-11-02 17:47

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Sådan kan du godt læse det. Du får ingen "Powerful PC" under VPC. Et
> ældre windowssyst.(f.eks. ''95/98) kører ikke nødvendigvis hurtigere end
> f.eks. Win ME på VPC.

Windows 2000 kører /meget/ hurtigere på VPC end Windows 98. Nogle vil
diskutere om Windows 2000 så er hurtigere end Windows 95 - det synes jeg
at den er.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Niels Erik Karred La~

Dato : 27-11-02 20:09

On 25/11/02 19:13, in article BA0826C1.253E%leifberg@post8.tele.dk, "Leif
> [...]

> som: Turn you Mac into a powerful PC within one click...
> Det kan vel ikke være meningen at man skal køre ældre windowssystemer.
De er nok bare forud for deres tid ligesom TDC.

> med venlig hilsen Leif Hesselberg

MVH Niels

Fra : Per Rønne

Dato : 26-11-02 17:47

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Win 95 kører rimmeligt.

Win 2000 dog hurtigere ...

Fra : [5220] Maciek

Dato : 27-11-02 02:07

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Win 2000 dog hurtigere ...

det vil jeg godt skrive under på, Men husk: 160mb ram tildelt til
windows, og lad være med at køre advanced server, Jeg kan kun anbefale
Windows 2000 professional
--
"I think that there is a world market for maybe five computers"
-Thomas Watson, chairman of IBM, in 1943

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-02 05:27

[5220] Maciek <macfreak_SLET_@worldonline.dk> wrote:

> Jeg kan kun anbefale Windows 2000 professional

Og det er den eneste Windows 2000 udgave jeg har erfaring med .