Holdbar mexicansk salsa
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-11-02 00:25

Vi holder meget af at lave nachos med mexicansk salsa, ost osv.

Men det piner mig hver gang, at jeg skal give henved 20 kr. for et lille
glas med 200 g tomat, peber, løg mv. Jeg har derfor sat mig for at lave
det selv - men før det kan blive økonomisk, så skal man jo lave en lidt
større portion.

Og her kommer det største problem ind i billedet. Jeg kan godt finde
ganske udmærkede opskrifter på salsa (fx
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0510452.html) - men hvordan sikrer
jeg mig, at jeg kan have dem stående på glas i længere tid - vi spiser jo
ikke salsa hver dag

Og er der nogen, der kender en rigtig god opskrift?

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 25-11-02 13:27

Kasper Hyllested wrote:
> [...]
> http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0510452.html) - men hvordan sikrer
> jeg mig, at jeg kan have dem stående på glas i længere tid - vi spiser jo

Frys det ned i små portioner og tø det op i microen.

Derudover finder jeg det ret holdbart i køleskabet. Jeg synes dertil at
det bare bliver bedre og bedre med alderen... til en vis grænse

Hvad dækker "længere tid" over?

> Og er der nogen, der kender en rigtig god opskrift?

Prøv at søge lidt tilbage i gruppen, evt. vha. Google Groups, da emnet
har været debatteret fornyligt.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Padmé

Dato : 25-11-02 14:04

jeg tænker lidt på om det ikke automatisk holder sig længe i køleskab hvis
der er nok chili i?

Padmé

Fra : Jakob

Dato : 25-11-02 14:35

Padmé skrev:

> jeg tænker lidt på om det ikke automatisk holder sig længe i køleskab hvis
> der er nok chili i?

Chili har (mig bekendt) ingen konserverende effekt af betydning.

--
Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Padmé

Dato : 25-11-02 16:01

ok..det var også bare en tanke. :)
Padmé

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 25-11-02 15:02

Hejsa

Uden at skulle gøre mig for klog på lige netop salsa, men hvad med at
tilsætte atamon?? Det virker fint til at sylte med såå.....

I øvrigt vil jeg anbefale dig at søge tilbage i gruppen og finde Heidi's
opskrift på salsa - dén slår benene væk under dig, den er for god!

Ha' en god dag.
Stinne

Fra : Søren Lindholt

Dato : 25-11-02 15:31

Kasper Hyllested <hyllested@socialdemokratiet.dk> wrote in article
> [...]
> http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/p0510452.html) - men hvordan sikrer
> jeg mig, at jeg kan have dem stående på glas i længere tid - vi spiser jo

Minder mig om en ostemand jeg handlede ved: "Ja den smager godt, jeg skal
ha et lille stykke, jeg spiser ikke så meget ost"
                  "Du spiser vacuum-ost normalt, ikke?! Når du køber rigtig ost spiser
du nemlig meget ost"

Når du får lavet din egen store og billige portion kommer man let til at
spise af det hver dag, som dip, på leverpostej, på hvidt brød til mad, og
som tilbehør til mange retter.

Der er kommet gode svar på holdbarheden, atamon, køleskab, fryser. Det er
også godt at lave den så stærk at man ikke kan spise den, jeg finder nemlig
at den taber lidt styrke efter et par dage. Og man kan altid tynde den op
med alm. tomatpure fra flaske.

--
Søren
http://motortosse.dk