|
| Pri Masret Hard Disk: status BAD Fra : Lennart Hansen |
Dato : 23-11-02 16:25 |
|
Hej. Hver gang jeg starter min computer kommer der i starten (før windows
starter) meddelsen :
Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
Press F1 to resume
Jeg trykker selvfølge F1 og min computer kører fint.
Men det er bare irriterende at gøre det hver gang
Hjælp
| |
Erik G. Christensen (23-11-2002)
| Kommentar Fra : Erik G. Christensen |
Dato : 23-11-02 16:37 |
|
Lennart Hansen wrote:
> Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
> Press F1 to resume
Du får en melding om, at efter test er din HD dårlig, så du
kan gøre 1 af 2:
1. Udskifte din HD
eller
2. Teste din HD med scandisk og Norton Diskdoktor, og er de
ok, kan du evt. slå SMART feature fra, men først efter test.
--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
| |
Villy Jensen (23-11-2002)
| Kommentar Fra : Villy Jensen |
Dato : 23-11-02 21:15 |
|
> > Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
> > Press F1 to resume
>
> Du får en melding om, at efter test er din HD dårlig, så du
> kan gøre 1 af 2:
>
> 1. Udskifte din HD
> eller
> 2. Teste din HD med scandisk og Norton Diskdoktor, og er de
> ok, kan du evt. slå SMART feature fra, men først efter test.
....og hvis scandisk finder 'bad sectors' så find ud om der stadig er
garanti på din HD:
- nogen leverandører sender HD til test&ombytning u/b
- nogen gange kan du selv sende HD til ombytning udenlands
Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy
| |
Lennart Hansen (25-11-2002)
| Kommentar Fra : Lennart Hansen |
Dato : 25-11-02 11:01 |
|
> > > Pri Master Hard Disk S.M.A.R.T. status BAD, Backup and Replace
> > > Press F1 to resume
> >
> > Du får en melding om, at efter test er din HD dårlig, så du
> > kan gøre 1 af 2:
> >
> > 1. Udskifte din HD
> > eller
> > 2. Teste din HD med scandisk og Norton Diskdoktor, og er de
> > ok, kan du evt. slå SMART feature fra, men først efter test.
>
>
> ...og hvis scandisk finder 'bad sectors' så find ud om der stadig er
> garanti på din HD:
> - nogen leverandører sender HD til test&ombytning u/b
> - nogen gange kan du selv sende HD til ombytning udenlands
>
>
> Jeg har testet med scandisk og den finder ingen fejl.
> Jeg har ikke norton diskdoktor, er det også nødvendig at teste med den?
> Og hvor hvordan slå jeg SMART feature fra?
> Tak for hjælpen indtil vidre
>MVH Lennart Hansen
| |
|
|