Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tysk fotobutik
Fra : Ink

Dato : 22-11-02 18:00

Hej

Er der nogen som har erfaring med denne fotobutik:

http://www.fotoking.de/

De har nogle rimlige priser i forhold til de mere kendte online butikker.

http://www.technik4free.de Vil jeg ikke anbefale, da jeg havde problemer med
penge overførsel.
--
Henrik

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 23-11-02 02:18

Jeg ville bare ønske, at folk havde mandshjerte nok til at bidrage til det
danske samfund og ikke det tyske ved at fuske sig fra at betale de danske
afgifter.

Øv - der er da ikke noget at sige til, at alting bliver dyrere og
dyrere...når folk snyder staten, samfundet og indbyggerne i hoved og røv.
Dagligt og med noget der kunne ligne et frydefuldt blik i øjet.

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-11-02 07:37

Fri, 22 Nov 2002 17:18:16 -0800, skrev William A. Husted, eaid.dk:

> [...]
>dyrere...når folk snyder staten, samfundet og indbyggerne i hoved og røv.
>Dagligt og med noget der kunne ligne et frydefuldt blik i øjet.

Principielt er jeg enig med dig. Jeg betaler min skat med glæde, for
jeg synes vi får meget for pengene. Jeg ville ikke bytte med nogen som
helst, MEN.....!!!

Hvad enten man kan lide det eller ej, er vi inde i en udvikling der
kaldes globalisering. Grænser nedbrydes på forskelligvis og det giver
nogle knubs til vort verdensbillede. Hvordan kan man beholde alle den
gamle nationalstats dyder og samtidig nyde godt af de ubestridelige
fordele globaliseringen medfører? Det er umuligt.

Jeg har valgt at anlægge en pragmatisk holdning til det at købe i
udlandet. I modsætning til min personskat som giver mig nogle specielt
danske fordele(*), er det for mig OK at spare f.eks. 2.000 kroner på
nøjagtigt den samme vare, ved at købe den i f.eks. Tyskland.

(*) Jeg ville ønske at jeg kunne fremhæve f.eks. sygehusene i denne
forbindelse (

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-11-02 09:02

In article <arml0s$lm7$1@sunsite.dk>, William A. Husted, eaid.dk wrote:
> Jeg ville bare ønske, at folk havde mandshjerte nok til at bidrage til det
> danske samfund og ikke det tyske ved at fuske sig fra at betale de danske
> afgifter.

Det danske samfund kan bare nedsætte afgifterne. Og jeg har allerede
betalt 67-68% skat af min indkomst.

> Øv - der er da ikke noget at sige til, at alting bliver dyrere og
> dyrere...når folk snyder staten, samfundet og indbyggerne i hoved og røv.
> Dagligt og med noget der kunne ligne et frydefuldt blik i øjet.

Det er ikke snyd, da det er lovligt.

Hvis de sætter gift-skatter på øl, spiritus og tobak ned, så kan
de også hjælpe os andre.

Fra : John

Dato : 23-11-02 09:34

"William A. Husted, eaid.dk" <william@eaid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrere...når folk snyder staten, samfundet og indbyggerne i hoved og røv.
> Dagligt og med noget der kunne ligne et frydefuldt blik i øjet.

Øhh. Det er fuldt lovligt at købe et kamera i Tyskland, eller andre
EU-lande. Der er ikke nogen der bliver snydt dér.
--
MVH
John K Hansen

Fra : A.I.

Dato : 23-11-02 23:06

> Der er ikke nogen der bliver snydt dér.

....sikke noget vås, det danske samfund mister differencen mellem den danske
og tyske moms, samt den skat der der ville blive betalt af ham der have
solgt kameraet.....men lovligt er det "desværre".

Anders

Fra : A.I.

Dato : 23-11-02 23:08

....rettelse, din fortjenste var/er momsdiff. og danmark, mister alt !!!

Fra : John

Dato : 24-11-02 07:00

"A.I." <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> og tyske moms, samt den skat der der ville blive betalt af ham der have
> solgt kameraet.....men lovligt er det "desværre".

Selv vås. Der er ikke tale om snyd. Den danske stat mister indtægter, javel.
Men hvorfor påstår du hårdnakket, at det er snyd?

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 10:10

Enig. Hvis man har meldt sig ind i EU må man tage det dårlige med det gode.
Danmark skal bare se at få afgifterne harmoniseret med resten af europa, så
er de overvejelser historie. Så er resten op til god gammeldag konkurrence.

Iøvrigt er tyske web shops ikke billigere end danske. Prisforskellen er
rimelig tæt på forskellen i momssatserne.

Bjarke

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 10:58

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> wrote in message
> [...]

> Iøvrigt er tyske web shops ikke billigere end danske. Prisforskellen er
> rimelig tæt på forskellen i momssatserne.

Hej Bjarne
Det er da noget vås - der er op til 50 % forskel - prøv at sammenligne f.
eks. en 1 GB IBM Microdrive eller hvis du vil helt chokeres - 50 stk
pakninger med CD-R's. Du kan også søge på en Canon EOS D60' er....fortsæt
blot - hvis du sender din adr. så vil jeg gerne sende dig en
lommeregner!!:))
Mvh
Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 11:40

CD-R kan du ikke sammanligne. der er dansk punktafgift ud over moms'en.

Det er muligt man kan finde eksempler hvor det ikke passer og hvor billedet
ser anderledes ud.

Jeg har lige købt et Canon S45 i tyskland. Det koster 5200-5400 i tyskland
når du regner deres enorme ekspeditionsgebyrer med og ser bort fra shops der
enten ikke vil sende pr efterkrav, ikke svarer på deres mails eller kun kan
tale tysk. Det samme kamera koster 5999 i Digital4you på Frederiksberg. godt
10% sparet = forskellen i momsen.

Hvis man sammeligner web-shop priserne i Tyskland med Fona priserne i
Danmark er der selvfølgelig mere at spare, men det er jo ikke en fair
sammenligning

/Bjarke

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 11:55

> CD-R kan du ikke sammanligne. der er dansk punktafgift ud over moms'en.

Der er også punktafgift på de CD-R' er du køber i Tyskland.

> Det er muligt man kan finde eksempler hvor det ikke passer og hvor
billedet
> ser anderledes ud.

Ja mon ikke!

> [...]
kan
> tale tysk. Det samme kamera koster 5999 i Digital4you på Frederiksberg.

Nej - En Canon S45 koster 638 Euro (4753 DKr) ( hvorfor kan NG'en ikke vise
Euro-tegn?) hos Foto Brinker i Potsdam + 12 med UPS = 4850 Dkr. - så din
pris er alt for høj.
Momsforskellen er IKKE 1245 Dkr.

( http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=309508 )

> Hvis man sammeligner web-shop priserne i Tyskland med Fona priserne i
> Danmark er der selvfølgelig mere at spare, men det er jo ikke en fair
> sammenligning

Fona ! - virkelig morsomt at gå en tur i en sådan butik - men Fredgaard er
nok de mest morsomme. De tror at de har monopol. Ellers kan jeg anbefale den
norske kæde - der fører sig frem som billige - deres priser er virkelig
himmelråbende.
- Men prissammenligningen er fair- Jeg anser det som en fornærmelse hvis
grønthandleren forsøger at sælge mig en agurk til 50 kr.

Mvh

Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 12:05

OK, det er muligt jeg ikke har fat i den bedste butik. jeg opgav Brinker. De
svarerede ikke på mine mails og tog ikke telefonen. Websiden vare nede en af
de dage jeg sad og browsede og deres bestillingsformular indeholder ikke
mulighed for at taste "Land" ind i ordrern, så jeg fik ikke tillid til dem.

Har du rent faktisk (med held) købt noget fra dem på efterkrav, hvor der
ikke kommer andre omkostninger end de 12 euro ??

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 12:42

> Har du rent faktisk (med held) købt noget fra dem på efterkrav, hvor der
> ikke kommer andre omkostninger end de 12 euro ??
>
> /Bjarke

Ja - men jeg var lige forbi forretningen, da der ikke er langt fra Berlin
til Potsdam.
Og der er ikke langt til Berlin - du kan få en meget billig busbillet og
ophold - blot ved forskellen på 1/2 pris på en midrodrive eller en flok
cd'ere.

Mvh
Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 13:44

Ja, OK. Men de fleste der køber i Tyskland har jo ikke lige den mulighed.
Jeg udtalte mig udelukkende som rigtig cyber-køber, og der er det bestemt
ikke alle tyske web-shops der virker lige overbevisende....

Jeg endte med at købe hos en lidt mere veletableret shop og det koster jo
lidt extra (for sikkerheden).

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 14:15

> Ja, OK. Men de fleste der køber i Tyskland har jo ikke lige den mulighed.

Jamen hvorfor har alle ikke den mulighed?
Der er da ikke langt til hverken Berlin eller Hamburg! Og det er ikke dyrt.

Se f. eks. http://www.abildskou.dk/europa/danish.asp
eller
http://www.expresruten.dk/html/index1.html
eller
http://www.eurolines.dk/html/index.html

Mvh
Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 16:48

øhhh, fx fordi vi er nogen der går på arbejde hver dag .....

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 17:22

> øhhh, fx fordi vi er nogen der går på arbejde hver dag .....

Og du har aldrig ferie - fridage - flex'er - afspadserer - feriefridage
eller ligende!!:))

Lars

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-11-02 19:16

Ahh det er ikke meget i min branche men lidt bliver det da til. - men der
har jeg jo også konen, 3 børn, sejlbåden, huset, haven og campingvognen der
skal passes .....

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 20:03

> Ahh det er ikke meget i min branche men lidt bliver det da til. - men der
> har jeg jo også konen, 3 børn, sejlbåden, huset, haven og campingvognen
> [...]

Jamen Bjarne dog.......

Tag dog konen og de tre børn med på fotosafari - i Berlin eller Hamburg -
det er billigere end du tror, lad haven gro til og betal gildet ved at leje
sommerhuset og sejlbåden ud ...tag evt campingvognen med som base!!!
Lad dig f. eks. inspirere her:

Hamburg: http://home.snafu.de/wmeinhart/fpix/finepix.html ( som for
øvrigt er en forrygende god fotohjemmeside...)

Berlin: http://home.snafu.de/wmeinhart/fpix/finepix.html ( ligeså)

"Og det var så slut på dagens reklamer."

God fornøjelse

Lars

Fra : Tom Wagner

Dato : 24-11-02 20:18

On Sun, 24 Nov 2002 20:03:14 +0100, "Lars" <lars9999@NOSPAMexcite.com>
wrote:

> [...]
>
>Berlin: http://home.snafu.de/wmeinhart/fpix/finepix.html ( ligeså)
>
>"Og det var så slut på dagens reklamer."

Du kom til at sende to links til siden fra Hamburg.
Jeg vil da gerne se billederne fra Berlin.

Tom

Fra : Lars

Dato : 24-11-02 20:24

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> wrote in message

> Du kom til at sende to links til siden fra Hamburg.
> Jeg vil da gerne se billederne fra Berlin.
> Tom

Beklager - Her er linket: http://www.fotos-in-berlin.de/

Mvh

Lars

Fra : A.I.

Dato : 24-11-02 13:18

> Men hvorfor påstår du hårdnakket, at det er snyd?

....er det virkelig nødvendigt at citere sig selv?
Citat:
.....men lovligt er det "desværre".
Citat slut.

Hvis du ikke kan forstå at jeg er klar over det er lovligt, så gir' jeg op
her !!! Jeg har aldrig brugt ordet snyd, men til gengæld ordet samvittighed.

Anders

Fra : John

Dato : 24-11-02 15:09

> Hvis du ikke kan forstå at jeg er klar over det er lovligt, så gir' jeg op
> her !!! Jeg har aldrig brugt ordet snyd, men til gengæld ordet
samvittighed.

Næeh...men du påstod det var vås, at sige det ikke var snyd. Det er vel
samme sag?

Fra : J@N

Dato : 23-11-02 10:59

> Jeg ville bare ønske, at folk havde mandshjerte nok til at bidrage til det
> danske samfund og ikke det tyske ved at fuske sig fra at betale de danske
> afgifter.

Fusk er det nu ikke, politikerne er så begejstrede for EU og en af ideerne
er frihandel på tværs af staterne.

> Øv - der er da ikke noget at sige til, at alting bliver dyrere og
> dyrere...når folk snyder staten, samfundet og indbyggerne i hoved og røv.

Mange varer er blevet/bliver billigere nu, netop fordi konkurrencen er stor
fra de andre EU-stater.
Digicams, cigaretter, alkohol, mm.
Nu mangler vi bare en harmonisering af skatter og bilafgifter.... kommer nok
aldrig

Jan

Fra : A.I.

Dato : 23-11-02 23:23

> [...]
> er frihandel på tværs af staterne.

> Mange varer er blevet/bliver billigere nu, netop fordi konkurrencen er
....ja men hvor stiller det den danske forhandler (den lille fotobutik) når
der er pålagt ham flere afgifter end hos vor naboland? MEN skulle afgifterne
en dag komme ned på en kunkurrencedygtigt plan, er det så prisen værd,
fremfor at få et velfungerende samfund? indtil da er det din samvittighed
der bestemmer, en samvittighed jeg vil samligne med at skulle tage stilling
til om man var i stand til at købe en hælervare.

Anders

Fra : Kristian Stange

Dato : 23-11-02 23:25

On 23/11/02 23:22, in article L8TD9.33124$HU.2472555@news010.worldonline.dk,
"A.I." <no@mail.com> wrote:
..
> [...]
> der bestemmer, en samvittighed jeg vil samligne med at skulle tage stilling
> til om man var i stand til at købe en hælervare.

Er dette nu ikke at trække den lidt! for langt?

Hvad er forskellen på at handle i Kvickly/Føtex frem for hos "den lille
købmand"? Bortset fra, at pengene bliver her i landet?
Hvad så med REMA 1000, når deres fars er billigere? Der ryger pengene til
Norge...

Du køber vel osse flæskefars, hvor du føler du får den bedste kvalitet til
færrest penge?

I øvrigt - hvad har det citerede med foto at gøre?
Det er vel nærmere en udtryk for en politisk holdning vedr. detailhandlens
vilkår her i DK?

Stange

Fra : A.I.

Dato : 23-11-02 23:45

> Er dette nu ikke at trække den lidt! for langt?
....måske, men sådan ser jeg det

> Hvad er forskellen på at handle i Kvickly/Føtex frem for hos "den lille
> købmand"? Bortset fra, at pengene bliver her i landet?
....det er jo også det det hele handler om, at pengene bliver i landet.

> Du køber vel osse flæskefars, hvor du føler du får den bedste kvalitet til
> færrest penge?
....nu spiser jeg sjældent flæskefars, men jo jeg køber da gerne en lammebov
der hvor prisen er bedst, men det gør mig heller ikke så meget da pengene
bliver her i landet, og da jeg heller ikke er modstander af fri konkurrence
blot det bliver i danmark indtil der er fundet en fornuftig løsning indenfor
EU..........nu får vi jo snart nogen lande med som kan banke prisen mere ned
end tyskland, netop fordi de kan få mere for færre penge (her tænker jeg
bla. i fødevare)

> I øvrigt - hvad har det citerede med foto at gøre?
....ikke andet end en efterspørgelse på en tysk fotobix, men ting høre
sammen.....tænk bare på hvis du hiver et hår ud fra bagdelen, så kommer der
en tåre fra dine øjne, forstår du

Peace Out
Anders

Fra : J@N

Dato : 24-11-02 09:14

> [...]
afgifterne
> en dag komme ned på en kunkurrencedygtigt plan, er det så prisen værd,

Er det kun Danmark, der er et velfungerende samfund?
For mig at se fungerer de andre lande bedre:
Danmark har bl.a.:
- et af verdens højeste skattetryk
- en af verdens højeste afgifter på varer (25%).
- en af verdens højeste afgifter på biler.
- over 15 % af befolkningen på overførselsindkomster.

Velfungerende?

> indtil da er det din samvittighed
> der bestemmer, en samvittighed jeg vil samligne med at skulle tage
stilling
> til om man var i stand til at købe en hælervare.

Sådan en samvittighed vil være svær at leve med, ked af det på dine vegne.

Jan

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 25-11-02 01:35

Hej igen,

Jeg har midlertidigt været afkoblet fra nyhedsgruppen - men kan se, at i
flittigt har diskuteret emnet...Og det mest gennemgående argument synes at
være, at det faktisk slet ikke er snyd. Aha...Jeg har efterhånden været
vidne til flere indlæg der stort set ikke har handlet om andet end hvordan
man skulle kunne fuske sig til et billigt kamera i udlandet. Skal det helt
store kup gøres, anbefaldes det angiveligt at man køber et fedt nyt
digitalkamera i singapore, eller andet fattigt sted blandt klodens utallige,
smider al emballage væk, tager kameraet på skulderen og sender manualer osv.
hjem med posten. Så er alle beviserne fjernet, og det er lige til at tage
med hjem for en trediedel af prisen her i DK. Smart men allerhelvedes
amoralsk. Og det hvad enten man gør det med eller uden "statens
velsignelse".

Og man gør selv opmærksom på globaliseringen, hvor netop de lokale
differencer i afgifter, moms, skat og deslige udgør et problem fordi
markedet, trods vedholdende afgiftsforskelle, spreder sig ud over lokale
landegrænser. Dette har været fremført som et argument for, at det
angiveligt derfor skulle være mindre problematisk og amoralsk at handle
udenlands. Men Danmark er altså ingen stat i EU eller resten af verden, og
så længe det er tilfældet, kan man selvfølgelig ikke påberåbe sig
globaliseringen som syndebukken.

Jeg mener fortsat at man skal støtte det samfund som man befinder sig i, og
for mit vedkommende er det Danmark. Jeg betaler i øvrigt min stat, min moms
og andre afgifter med sindsro - fordi jeg får noget igen. Desuden mener jeg,
at Danmark absolut ligger i toppen mht. socialt sikkerhedsnet.
Samfundsmæssigt er vi virkelig velfungerende, der findes selvfølgelig altid
problemer der skal rettes, men generelt ligger vi lunt i svinget.

Derfor synes jeg også det er synd af vi efterhånden er blevet så kolde i
røven, at vi i jagten på den evige rigdom, gør alt hvad der står i vores
magt for at spare. Når det handler om penge, forsvinder moralen som pist for
solen.

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-11-02 19:32

En bærende ide i EU er det frie marked og arbejdskraftens frie bevægelighed.
Man kan på ingen måder tillade sig at bruge ordet "snyd" når man opererer
inden for EU's idegrundlag. - Som danmark jo tilslutter sig 100% (på dette
område).

Hvis du er så velhavende at du kan have nedenstående holdning til prisen på
det du køber, så vil jeg, næste gang jeg skal købe noget stort, fremsende
dig en ansøgning om at dække mine extraudgifter ved at købe udstyret i
Danmark. Det er jo rart at kende en "rig onkel"

Hvad angår "singapore-modellen", så er det smugleri, ulovligt og bør
straffes som sådan. Der er jeg helt enig med dig.

Lov skal følges, og den siger "OK" inden for Eu og "Ulovligt" fra Singapore.
Sådan er det.

Bjarke

Fra : Lars

Dato : 25-11-02 20:25

Det er GULDKORN Bjarne!
Helt enig.

PS - William A. Husted - send mig lige 10-15000 så køber jeg en Canon EOS
D60er med et 1 gb Microdrive i København istedet for i Hamburg........

PS: hvis man kommer til Kjøbenhavn§trupp - kan man så se Niels Øbberbøv gå
rundt med Digi-camera og skælde ud på turister med analoge kameraer??

MVH
Lars

Fra : faojpb@ringamt.dk

Dato : 10-12-02 10:56

Danske fotohandlere sælger for tiden et Leica Z2X, modellen med dato, til
2295 kr. på "tilbud". Det samme kamera kunne jeg i oktober købe i
fotohandelen på Hamburgs Hovedbanegård til 159 Euro = ca. 1200 kr. Jeg har
lidt svært ved at gennemskue, hvem der snyder hvem, men momsforskellen kan
da kun forklare en meget beskeden del af prisforskellen.

Jens Peter Bovbjerg

Fra : Michaelbs

Dato : 10-12-02 14:34

Danske foto handlere sover i timen. De har ikke opdaget, at der er noget,
der hedder nethandel og fri konkurrence. De store kæder, Fona, Fredgård osv
optræder som om de har monopol, de udviser ufatteldig uvidenhed om deres
produkter og deres priser er horrible. Forleden var jeg inde ved Fona, der
ville have 13000kr for Nikon 5700. 20 meter længere henne kunne samme kamera
købes til 10.500kr i en alm. fotohandel!!! Jeg fatter minus.
mvh Michael

Fra : Lars

Dato : 10-12-02 14:54

"Michaelbs" <michaelschou@oncable.dk> wrote in message
> [...]
kamera
> købes til 10.500kr i en alm. fotohandel!!! Jeg fatter minus.
--------------------------------------
Hej Michael

HELT ENIG!

Jeg syntes det er sjovt at gå tur i danske butikker og se hvad de tror varen
er værd.

Jeg tror ikke de vågner før vi har euro'en her og priserne direkte kan
sammenlignes...men så vil der også ske masselukninger. Og de lukninger vil
være fortjent.
Især Københanv§trup-området og i Sverige vil de få et chok - som jeg plejer
at skrive - over at en agurk ikke koster 100 kr.

Fona og Fredgaard er da skide sjove - men prøv også at gå en tur i den
norske kæde "Elgiganten" - de fører sig frem med at de er billige - men ALLE
priser i butikken er 60-70 % over markedspriserne...

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Lars

Dato : 10-12-02 14:54