Dårlig kvalitet på quicktimefilm fra imovi~
Fra : jakob

Dato : 21-11-02 09:40

Jeg har lavet en lille film på 3 min via imovie. Det er meningen at den
skal ses på en pc i så høj kvalitet som overhovedet muligt, derfor har
jeg eksporteret den i fuld kvalitet fra imovie. Det ser også fint ud når
jeg ser den på mac men på en pc er den meget grynet og pixeleret, hvad
gør jeg galt ??

Hygge

Jakob

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-11-02 10:00

jakob <ingen@spam.dk> writes:

> jeg ser den på mac men på en pc er den meget grynet og pixeleret, hvad
> gør jeg galt ??

Er PC'en hurtig nok til at kunne vise din film?

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : jakob

Dato : 22-11-02 09:36

> Er PC'en hurtig nok til at kunne vise din film?

xp1700 processor, 256 mb ram så det skulle der ikke være noget galt med.

Hygge

Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 12:45

jakob <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> jeg eksporteret den i fuld kvalitet fra imovie. Det ser også fint ud når
> jeg ser den på mac men på en pc er den meget grynet og pixeleret, hvad

Hvordan er skærmen indstillet - de fleste PC'ere er aldrig instillet
korrekt ?

Prøv at sætte opløsningen til 32 Bit - det vi kalder millioner af
farver.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : jakob

Dato : 22-11-02 09:39

In article <1fm00po.1y6bw21lr9s0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...
> Hvordan er skærmen indstillet - de fleste PC'ere er aldrig instillet
> korrekt ?
>
> Prøv at sætte opløsningen til 32 Bit - det vi kalder millioner af
> farver.

Det har jeg nu prøvet. Den stod på 16 bit og det har muligvis hjulpet
lidt men jeg er stadig ikke helt tilfreds. Alle lige linier i billedet
er ret hakkede. Resultatet så stadig noget bedre ud på macen.

Hygge

Jakob

Fra : Henrik

Dato : 22-11-02 19:12

On 21/11/02 9:40, in article MPG.1846ba4d2bbea62d9896b4@news.get2net.dk,
"jakob" <ingen@spam.dk> wrote:

> [...]
> jeg eksporteret den i fuld kvalitet fra imovie. Det ser også fint ud når
> jeg ser den på mac men på en pc er den meget grynet og pixeleret, hvad

Hej Jacob,

Hvad format har du eksporteret den i, du skriver i fuld kvalitet? Hvis du
mener DV-Pal så er formatet ikke det bedste til at vise på computer, men til
TV hvis du vælger at bruge dette codec så skal du huske at sætte Quicktime
til High Quality, I Quicktime vælger du Movie og så går du ned og vælger
"Get Movie Properties" Click på Movie og vælg video Track, til højere står
der Annotations klik på den og vælg High Quality kryds af i High quality

Så opnår du den bedste gengivelse kvalitet på Mac/ PC når du vælger DV-pal.

High Quality har ingen effect når det vises på TV

Henrik