Jingel på p3 katapult ??
Fra : dj

Dato : 20-11-02 17:43

Hej NG

Hørte katapult i dag, og hørte samtidigt deres jingle som de snakker henover
en gang i mellem......den er ganske morsom, og jeg syntes at kan kende den
fra dengang kaj og andrea var mit favorit program (hvis nogen hørte
programmet, så var det da de snakkede med en eller anden fodbolds-halløjsa)

nogen som kan hjælpe med en kunstner / titel

På forhånd tak

/Frank

Fra : Peter Fleinert

Dato : 21-11-02 11:59

> nogen som kan hjælpe med en kunstner / titel

Desværre....
Jeg har gentagne gange mailet til katapult, dog uden at få svar. En morgen
for ca 3/4 år siden hørte jeg "jinglen" i godmorgen P3, og da jeg mailede
derind fik jeg et nedtrykkende svar. Værten havde fundet musikstumpen hos
katapult, men havde glemt hvad den hed. Han anbefalede mig at maile til B&U
da musikken jo trods alt havde været brugt i Kaj og Andrea. B&U kunne kun
fortælle mig at hvis de skulle fortælle mig hvilket stykke musik der blev
brugt, skulle de bruge dato og år for programmets "air dato". Det er sgu
svært at vide hvilken dato en bestemt melodi, i Kaj og Andrea blev sendt.
Held og lykke med at finde ud af hvilket stykke musik det drejer sig om.
Venlig hilsen Peter. (Der også meget gerne vil vide hvilket stykke musik det
drejer sig om).

Fra : Martin Seebach

Dato : 21-11-02 15:49

"dj" <kjeldsen66@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> programmet, så var det da de snakkede med en eller anden
fodbolds-halløjsa)

> nogen som kan hjælpe med en kunstner / titel

Google må være gud..

I den tidligere tråd med samme spørgsmål kom det frem at den samme melodi
kørte i starten af Smash mouth - Walking on the sun .. Så jeg søgte på
"organ riff smash mouth walking sun".. Hit nr. to er at diskussionforum af
en eller anden art hvor flg. relevante oplysninger dukker op:

"It's based on a sampled riff from "Swan's Splashdown" by Perry & Kingsley
(available on the absolutely essential comp Incredibly Strange Music Vol.
I), but doesn't do anything really interesting with it. The melody sucks and
the lyrics ("their kids were hippy-chicks and hypocrites") are atrocious.
I'm not really a Smashmouth fan, but the much maligned "All-Star" is a far
better song."

og

"I thought it was ripped off from the Doors' "When The Music's Over." The
opening organ riff sure sounds like it. "

og

"Kraftwerk are ugly girls?" ( :), red.)

og

"Nope, although I do see the resemblance. The organ riff in the verses is a
straight-out rip from "Swan's Splashdown." "

All right.. videre til cdnow.com:
http://www.cdnow.com/cgi-bin/mserver/SID=1369286165/pagename=/RP/CDN/FIND/al
bum.html/ArtistID=PERREY%5CKINGSLEY/ITEMID=1305257

Og ganske rigtig, nr. 4 på cd 1. Case closed.

Og jeg kan stadig ikke høre sammenhænge med Smashmouth.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach