For mange entry pages ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 23-01-01 22:57

Hej alle sammen.

Jeg har et lille website, hvor der desværre kommer for mange ind den
forkerte vej. Dette skal forstås således at jeg helst så at de startede med
index.htm og ikke alle mulige andre sider som en tilfældig søgemaskine har
opsnuset.

Jeg mener at have set et lille javascript som man kunne ligge i headeren,
som tjekkede om entry siden var index.htm og hvis det ikke var, så
omstillede den til index.

Dette betød også at andre ikke kunne åbne mine sider i deres frames !

Meeen hvordan var det nu lige det var ?

Kim

Fra : Claus Schmidt

Dato : 24-01-01 01:50

"Kim Larsen"
> Jeg mener at have set et lille javascript som man kunne ligge i headeren,
> som tjekkede om entry siden var index.htm og hvis det ikke var, så
> omstillede den til index.

Du kan ikke ligefrem tjekke om entrysiden
er index.htm, for man kan jo have besøgt
flere andre sider inden man kommer til
den "forkerte" side.

Problemet er, at du ikke ved om du skal
gå et, to, fem, eller mange skridt tilbage
for at finde index.htm.

Jeg biksede lige den her sammen, det
gik lidt hurtigt, så hvis der er nogen som
skriver at det ene eller andet er galt, så
tro på dem Den skulle virke:

<script type=text/jss language=javascript><!--
if (document.referrer != 'http://www.x.dk/index.htm') {
top.location.href = 'http://www.x.dk/index.htm'
}
//-></script>

Den siger, at hvis man ikke kommer fra
http://www.x.dk/index.htm
-så skal man derhen med det samme.

Problemet med at bruge den, er at man
ikke kan gå på tværs i dit site, alle sider
med denne kode på vil kun acceptere
besøg fra forsiden, så den vil fuldstændigt
hæmme navigationen på dit site.

Men hvis det drejer sig om en bestemt
side og der er en mening med det, så
kan det vel være godt nok.

--
[claus]
-som har skrevet endnu et par linjer,

Fra : Claus Schmidt

Dato : 24-01-01 02:08

"Claus Schmidt" skrev ganske rigtigt
> ... hvis der er nogen som
> skriver at det ene eller andet er galt, så
> tro på dem

Der mangler et semikolon ";" sidst i den
midterste linje, dvs. den skal være:

top.location.href = 'http://www.x.dk/index.htm';

-den tager også højde for frames, da
den frame man prøver at vise in side i,
vil blive opfattet som referrer, så med
mindre det er index.htm, så ryger man
derhen.

--
[claus]

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-01-01 01:06

"Claus Schmidt" <no@no.no> wrote
> Du kan ikke ligefrem tjekke om entrysiden
> er index.htm, for man kan jo have besøgt
> flere andre sider inden man kommer til
> den "forkerte" side.

johh det kunne man nok godt. (Et tip: bladr lidt i location arrayet, jeg
skal nok kigge på det senere men har ikke tid nu)

> Jeg biksede lige den her sammen, det
> gik lidt hurtigt, så hvis der er nogen som
> skriver at det ene eller andet er galt, så
> tro på dem Den skulle virke:

Svjh er der en af de store browsere der er slem til ikke at sende referer

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-01-01 01:07

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote
> johh det kunne man nok godt. (Et tip: bladr lidt i location arrayet, jeg
> skal nok kigge på det senere men har ikke tid nu)

Rundstyk... det skulle ikke have været lovation men history arrayet eller
objektet om man vil

Fra : Claus Schmidt

Dato : 25-01-01 02:18

"Jakob Andersen" skrev
> "Claus Schmidt" wrote
> johh det kunne man nok godt. (Et tip: bladr lidt i location arrayet, jeg
> skal nok kigge på det senere men har ikke tid nu)

-jeg overvejede også selv lidt a la
denne

<pseudo>
var U = indekssiden

for 0;history.lenght;++
hvis document.URL = U
do nothing
else
location.href = U
sluthvis
slutfor
</pseudo>

-men jeg orkede ikke lige på
det tidspunkt (-still don't
og så havde jeg lige kigget på
den anden tråd om referrer, så
den nuppede jeg lige.

Det du siger om en stor browser lyder
ikke godt, har du yderligere info?

--
[claus]

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-01-01 02:56

"Claus Schmidt" <no@no.no> wrote
> Det du siger om en stor browser lyder
> ikke godt, har du yderligere info?

Hmmm...

Tror det er ie der ikke sender den hver gang..

Prøv dig frem med document.write(document.referrer); og se.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-01-01 01:55

-->
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">