Bøde på 30km/t vs. 45km/t
Fra : Søren Steen

Dato : 19-11-02 19:03

Nogle af mine kollegaer hævder at det er billigere at blive snuppet med fx
60km/t på en tunet 30-knallert end på en tunet 45-knallert. Kan det nu også
passe??

Søren
Aprilia RS 50

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 19-11-02 20:26

"Søren Steen" <xsoren@lasersailing.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle af mine kollegaer hævder at det er billigere at blive snuppet med fx
> 60km/t på en tunet 30-knallert end på en tunet 45-knallert. Kan det nu
også
> passe??

Jep! ((60-45)*100)/45 = 33% - find selv ud af hvad en overtrædelse på 33% af
fartgrænsen giver. over 20% giver 1000 så mon ikke 33% giver 1500.
60km/t på en 30'er kan give ligeså meget i bøde, hvis man er uheldig at skal
til syn :-/ ellers koster det normalt 500,-. Måske 1000,- da nogle af "dem"
giver 500,- for "tekniske modifikationer" og 500,- for "kørte for stærkt"...
Den gamle (min far) har tilfældigvis lige snakket med en politimand (god ven
:/) og han siger at de her i Aalborg ikke goder at beskæftige sig med hvad
man har gjort ved sin 45'er - her regnes bare efter normal
hastighedsgrænseovertrædelse (tongue twister)... altså 45km/t+70% = 76,5km/t
medfører frakendelse af kørekortet :-/

Go weekend sir jeg bare... og så på en tirsdag!

Fra : Holger Danske

Dato : 19-11-02 20:31

Brian Axelgaard [9400] wrote:
> [...]
> af kørekortet :-/
>
> Go weekend sir jeg bare... og så på en tirsdag!

Man får en bøde for at køre for stærkt på sin 30 knallert, intet andet, det
har intet med at gøre hvor hurtigt du kører, det har kun effekt over for de
med pap som kører på 45 scoot !!
Af samme grund har jeg en Yamaha FS1, så kan jeg køre så stærkt jeg vil,
også med pappet liggende frit fremme i pungen, hvis jeg skulle blive taget.
)
b.t.w. Jeg er ingen "knægt", men 41 år gammel

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-11-02 10:14

Holger Danske wrote:

> Af samme grund har jeg en Yamaha FS1, så kan jeg køre så stærkt jeg
> vil, også med pappet liggende frit fremme i pungen, hvis jeg skulle
> blive taget.
> )

Hehe

> b.t.w. Jeg er ingen "knægt", men 41 år gammel

Wow, jeg troede jeg var en af de ældste herinde (22 år) men der blev jeg
sq snydt.

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Hekto

Dato : 20-11-02 10:32

In article <omIC9.23212$HU.1740070@news010.worldonline.dk>, ares@c.dk
says...

> Hehe

> Wow, jeg troede jeg var en af de ældste herinde (22 år) men der blev jeg
> sq snydt.

Hø! Jeg gik i skole inden HD kunne kravle op på et løbehjul!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.dk ?

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-11-02 10:45

Hekto wrote:

> Hø! Jeg gik i skole inden HD kunne kravle op på et løbehjul!

LOL

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : John-Erik Byrskov

Dato : 20-11-02 12:47

Sel en gammel svend på 52 følger med i gruppen
John

Fra : emil

Dato : 23-11-02 16:24

Det er da noget værre vrøvl!! Det kommer jo an på hvor man bliver
snuppet med 45 km/t. Hvis det er på en hovedvej hvor begrænsningen er
80 km/t er det ikke ret dyrt, mens det selvfølgelig koster mere at
blive snuppet i byen hvor man kun må køre 50 km/t.

HUSK det er IKKE de knallertens 45 km/t man skal regne den procentvise
overskridelse ud fra, men den hastighed som VEJEN er sat til!! Det
betyder selvfølgelig ikke at man ungår en bøde mm. for at køre
ulovligt på sin 45-knallert.

SOM SVAR PÅ:

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 23-11-02 17:55

emil wrote:

> [...]
> overskridelse ud fra, men den hastighed som VEJEN er sat til!! Det
> betyder selvfølgelig ikke at man ungår en bøde mm. for at køre

Vrøvl. Når vi snakker Knallert-45, så får du en bøde for alt over 45 uanset
den gældende hastighed for bilerne.

Dog har det ikke altid været sådan, så måske det er det du husker?

/Martin

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 23-11-02 19:10

"emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overskridelse ud fra, men den hastighed som VEJEN er sat til!! Det
> betyder selvfølgelig ikke at man ungår en bøde mm. for at køre

Vrøvl! Det er netop de 45km/t man regner efter... jeg nævner så ikke at det
giver et ekstra bødetillæg, hvis man samtidig overskrider
hastighedsbegrænsningen på den pågældende vej - det er vel logisk nok...

Fra : Jon Larsen

Dato : 24-11-02 14:40

> [...]
> giver et ekstra bødetillæg, hvis man samtidig overskrider
> hastighedsbegrænsningen på den pågældende vej - det er vel logisk nok...

Vil det så sige at hvis man køre på en vej der er sat til 60, så får man en
bøde for at køre for langsomt og dermed være til gene for den øvrige trafik
???
Nej det gør man nok ikke..

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : emil

Dato : 24-11-02 15:50

Hej Martin og Brian.

Til Martin: Prøv lige at læse mit indlæg en gang til, du har
tydeligvis misforstået noget. Jeg har aldrig sagt at du ikke får en
bøde for at køre over 45. Det jeg kommenterede var de tilfælde hvor
politiet begynder at regne procenterne ud. Det skulle være ret
tydeligt.

Til Brian: Her er jeg ikke enig med dig. Tag ned og få en snak med dem
på politistationen. Da jeg spurgte slog han op i lovsamlingen og sagde
at man IKKE regner fra de 45, men fra vejens gældene hastighed. Om han
har læst forkert, løjet eller om det er lavet om, ved jeg selvfølgelig
ikke. Jeg skriver bare hvad jeg har fået at vide, hvad jeg har set
blive praktiseret og hvad der lyder mest rimeligt med ens sunde
fornuft.

Hilsen Emil

Fra : Hekto

Dato : 24-11-02 18:25

Færdselsloven:

»§ 43 a. For registreringspligtig knallert må hastigheden uanset § 42
aldrig overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert
må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 24-11-02 20:23

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aldrig overstige 45 km i timen. For ikke-registreringspligtig knallert
> må hastigheden uanset § 42 aldrig overstige 30 km i timen.«.

Ergo: Man regner overtrædelsen udfra de 45km/t

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-11-02 23:15

emil wrote:

> Hej Martin og Brian.

Hej Emil

> [...]
> bøde for at køre over 45. Det jeg kommenterede var de tilfælde hvor
> politiet begynder at regne procenterne ud. Det skulle være ret

Jep, og det er fra de 45 km/t. En anden i tråden har paragraffen, så den vil
jeg ikke gengive.

/Martin

Fra : emil

Dato : 25-11-02 20:29

Hej igen Martin og Brian.
Først vil jeg da gerne høre jeres begrundelse for at udregne
procenterne fra de 45 km/t. Det er absolut ikke noget der står i den
paragraf der blev postet for et par indlæg siden. Der står blot hvilke
hastigheder hhv. en knallert 30 og en knallert 45 må køre med. De har
vist aldrig været til diskussion.
Prøv engang at slå op i den paragraf der omhandler "frakendelse af
kørekortet". Her står der højt og tydeligt i hvilke situationer man
kan komme ud for det. Og nej, Martin og Brian, der står altså ikke
noget om at køre for hurtigt på sin knallert......
Emil

Fra : Hekto

Dato : 25-11-02 22:31

In article <665eaf40.0211251128.724585a9@posting.google.com>,
emilpaulsen@hotmail.com says...
> [...]
> kan komme ud for det. Og nej, Martin og Brian, der står altså ikke
> noget om at køre for hurtigt på sin knallert......

Prøv nu at læse! Det sorte er bogstaverne!

43a fortæller dig at der uanset hvad der ellers måtte være gældende, af
højere hastighed på den pågældende strækning du kører på, gælder en
generel hastighedsbegrænsning på 45 km/t for en registreringsligtig
knallert = en EU45.

Fuldstændig på samme måde, vil du få taget ørekortet hvis du kører med
en brændekløver, påmonteret en rød trekant for arbejdskøretøj, på dit
anhængertræk og kører 80 Km/t fordi du tror det er en trailer.

Da der dermed er fastsat en administrativ hastighedsbegrænsning på 45
Km/t, vil hastighedsoverskridelsen også blive beregnet derefter!!!!

Go ahead! Make my day!

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 25-11-02 23:39

"Hekto" <bs@hekto[remove].dk> skrev i en meddelelse