Argh! OnMouseOver Bøvl
Fra : Claus S

Dato : 23-01-01 00:46

Jeg kan simpelthen ikke se nogen fejl på denne side:
http://www.frekvens.dk/rlnyhp/top-menu1.htm

Alligevel forsvinder billedet, når man fører musen over første link.
(lokalnyheder) og det kommer ikke tilbage ved OnMouseOut.

Hvad sker der?

PS: Er det rigtigt forstået, at har man et script, der går igen på mange
sider, så kan man gemme det i en .js fil og kalde scriptet fra headeren på
hver side?

mvh Claus

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-01-01 01:18

Claus S wrote:

> [...]
>
> Alligevel forsvinder billedet, når man fører musen over første link.
> (lokalnyheder) og det kommer ikke tilbage ved OnMouseOut.

prøv at ændre

mix6 = new image;

til

mix6 = new Image;

> PS: Er det rigtigt forstået, at har man et script, der går igen på mange
> sider, så kan man gemme det i en .js fil og kalde scriptet fra headeren på
> hver side?

jeps.

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-01-01 01:56

Claus S <claus@skaarup.as> skrev:
> [...]
>
> Alligevel forsvinder billedet, når man fører musen over første link.
> (lokalnyheder) og det kommer ikke tilbage ved OnMouseOut.

Prøv at kalde billedet direkte i koden:

onmouseover="document.fade.src='grafik/mixkanal1.jpg'"
onmouseout="document.fade.src='grafik/mixkanal0.jpg'"

så fungerer det - også i NN4. Husk de små apostroffer (')!

> gemme det i en .js fil og kalde scriptet fra headeren på
> hver side?

Ja, med
<script language="JavaScript" src="dinkode.js"></script>

Prøv i øvrigt at vænne dig af med

Du bør definere det i din <style>, lige som align for dine elementer også
kan defineres her.

link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" text="#FFFFFF"

i <body> bruger man heller ikke mere - det har du jo allerede defineret i
din <style>, så hvorfor dobbelt)

--
Allan Vebel
allan@vebel.dk

Fra : Claus S

Dato : 23-01-01 02:07

Tak for svarene. Nu virker det. Og det var dælme hurtigt!

mvh Claus