Webstar admin
Fra : Franz Berliner

Dato : 19-11-02 14:11

Jeg prøver at køre en webstar admin client v. 4.5 på OS X (skal styre en
webstar 4.5 server suite på en anden maskine)

Hver gang jeg starter den quitter den med beskeden:

"The application ... has unexpectedly quit"

Er der nogle der ved hvordan jeg får det til at virke

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 17:37

In article <1flwf7a.6wtx5s6wxlmsN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> Er der nogle der ved hvordan jeg får det til at virke

Kører du den som en classic app?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-11-02 18:04

> Kører du den som en classic app?

Det kan jeg ikke få lov til. Den er carbonized - så den forsøger at
startesom os x app.. og crasher så.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 22:10

In article <1flwq4n.6erur5c464uiN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> Det kan jeg ikke få lov til. Den er carbonized - så den forsøger at
> startesom os x app.. og crasher så.

Jeg kan godt se at den ikke er stabil under OS X, så prøv at tage en
info på den og sæt et hak i "Åbn i Classic".

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 20-11-02 15:09

> Jeg kan godt se at den ikke er stabil under OS X, så prøv at tage en
> info på den og sæt et hak i "Åbn i Classic".

ahh - det havde jeg helt glemt at man kunne - tak

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-02 19:46

In article <1flycql.2ejetr9pyt8eN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> ahh - det havde jeg helt glemt at man kunne - tak

Velbekommen, men hjalp det?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 23-11-02 13:35

> Velbekommen, men hjalp det?

Jep - det virker fint nu

Iøvrigt ang. mailserver spørgsmålene jeg havde for noget tid siden endte
det med at jeg stak vores driftansvarlige en stor SCSI HD som han
proppede i en Unix maskine der kører postfix (tror jeg det hedder) hvor
jeg så kører min mail på.

Derudover roder jeg så lidt med den gamle webstar der kører lidt web,
mail og ftp på OS 9.1 og snart lidt Filemaker Pro og Lasso. Jeg havde
egentlig købt en Beige G3 for at kunne køre OS X, men blev pludselig
overmandet af glæden ved at proppe et system på som jeg ved alt om og
som muligvis ikke er helt så stabilt men til gengæld kan fixes på 3 sek.
Dog ligger OS X og venter på en anden partition, så jeg kan bare boote
op i det når jeg synes tiden er inde eller belastningen kræver det.

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-02 20:44

In article <1flztgl.1y470ub16ursmN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> Jep - det virker fint nu

Godt, så ved jeg selv det - jeg gad ikke lige at starte classic op selv.

> [...]
> det med at jeg stak vores driftansvarlige en stor SCSI HD som han
> proppede i en Unix maskine der kører postfix (tror jeg det hedder) hvor

Det var da en ok løsning.

> [...]
> Dog ligger OS X og venter på en anden partition, så jeg kan bare boote
> op i det når jeg synes tiden er inde eller belastningen kræver det.

Og du har tiden til at rode med det?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-11-02 01:13

> Og du har tiden til at rode med det?

Tiden er det største problem. Der er jo tusindvis af ting det kunne være
interessant at vide mere om

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-11-02 16:42

In article <1fm4onr.1jbv6wl1geuuciN%stuff@kampp.dk>,
stuff@kampp.dk (Franz Berliner) wrote:

> Tiden er det største problem. Der er jo tusindvis af ting det kunne være
> interessant at vide mere om

Jeps, det er et helvede at være nysgerrig.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk