"Reste-mad" af skinke...
Fra : Bitten

Dato : 19-11-02 10:32

Jeg har en rest glaseret skinke og nogle kogte kartofler (med
skræl)... Og nu er min hjerne så næsten løbet helt tør for ideer...
:-/
Det eneste min hjerne kan komme frem til er kold kartoffelsalat, og nu
er det ikke fordi jeg synes der er noget i vejen med det, meeen jeg
har mere lyst til noget varmt...

Håber på noget hjælp fra alle jer rare kreative mennesker herinde...

--
Venlig hilsen Bitten.

Fra : Pia J

Dato : 19-11-02 10:38

Det nemmeste ville jo være biksemad...

:Pia

Fra : Bitten

Dato : 19-11-02 15:14

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev:

>Det nemmeste ville jo være biksemad...
>
>:Pia

Jo, men det behøver ikke at være nemt!

Og måske synes jeg det lyder lidt kedeligt? Jeg er vant til at
biksemad er med flere slags kød og jeg har så meget skinke tilbage, at
jeg ikke vil supl. med andet kød!

Jeg havde mere tænkt noget med at skære skinken i skiver, lægge den i
et fad, skive kartoflerne ovenpå og så mangler jeg en eller anden form
for sovs... Men nu ikke noget med grøntsager i - min kæreste er ikke
vild med ret meget af det grønne... så det tager jeg bare ved siden
af!

--
Venlig hilsen Bitten.

Fra : Pia

Dato : 19-11-02 15:20

"Bitten" <bitt1@sol.dk> wrote in message

> [...]
> for sovs... Men nu ikke noget med grøntsager i - min kæreste er ikke
> vild med ret meget af det grønne... så det tager jeg bare ved siden

Hvad med bare at lave en hvid sovs...saa bliver det en slags "stuvet
kartofler og skinke"...men bare med alt i et fad?

Pia

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-11-02 15:50

> [...]
> for sovs... Men nu ikke noget med grøntsager i - min kæreste er ikke
> vild med ret meget af det grønne... så det tager jeg bare ved siden

Jeg ville lave en gang flødekartofler, skære skinken i skiver og give dem
1-2 minutter på en varm grillpande.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 19-11-02 17:22

Er selv i samme situation - stor skinke på tilbud, som børnene ikke kan
lide/gider spise og derfor holder i mange dage.
1.dag Kogt med stuvede kart
2.dag Kold med grønlangkål
3.dag Som fyld i hjemmebagte bugreboller (De gider e nemlig godt at spise)
4.dag Ingrediens i pastasovs.
5.dag Jeg håber ikke vi kommer så langt!

VH Peter Rasmussen

---

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-11-02 09:41

"Bitten" <bitt1@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en rest glaseret skinke og nogle kogte kartofler (med
> skræl)... Og nu er min hjerne så næsten løbet helt tør for ideer...

Skær kartoflerne i skiver, læg dem i et ovnfast fad. Du kan også bruge
pasta.
Skær skinke i tern, læg dem ovenpå.
Bland skinketernene med tyndt skivede porrer (koges let) - i DIN ende af
fadet
Pisk fløde og æg, rør reven ost i og hæld blandingen over
Drys evt. med rasp
Bag i ovnen ved 200 - 225 grader.

God appetit.
Hilsen Inger

Fra : KA

Dato : 20-11-02 11:38

Hej Bitten !

Hvad med en gang blomkålsgratin ?

Venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Et blomkålshoved deles i buketter, og koges i letsaltet vand. Drypper godt
af, og lægges i et smurt ovnfast fad.
Der laves en opbagning af smør, mel, mælk og der spædes til med
blomkålsvandet.
Saucen koges godt igennem, og smages til med salt & muskatnød.
Revet ost røres i saucen, og skinke tern/strimler efter behag, tilsættes.
Dette fordeles herefter over blomkålen.
Kom lidt revet ost på toppen, sammen med lidt rasp, og gratiner i ovnen
10-15 min.

Flutes serveres til.