/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Fra ISDN til analog (igen)
Fra : Thomas


Dato : 02-03-01 12:47

Hej Alle

Jeg har som så mange andre skulle betale de 450,. kr for en tilbage
konvertering
fra ISDN til analog, MEN har fået det gratis.

Det er efterhånden gået op for TDC, at hvis man har fået ISDN før den
1/5-2000
skal man IKKE betale for en tilbagekonvertering.

TDC kundeservice på 80808011 og 80804445 ved dette.

Thomas



 
 
Lasse Hedegaard (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 02-03-01 13:09

Thomas skrev:

>TDC kundeservice på 80808011 og 80804445 ved dette.

Ikke de gange jeg har ringet, nej.

Kan vi ikke få nogle navne på dem du har snakket med, specielt den der
gav dig ret og gav dig pengene tilbage?
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Jens. (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Jens.


Dato : 02-03-01 15:45

80808011 var også det nummer jeg brugte - og der var der ingen problemer !!
/Jens.
"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3a3v9t8795b3sqlr8erofp0bse4bci19kn@193.162.153.117...
> Thomas skrev:
>
> >TDC kundeservice på 80808011 og 80804445 ved dette.
>
> Ikke de gange jeg har ringet, nej.
>
> Kan vi ikke få nogle navne på dem du har snakket med, specielt den der
> gav dig ret og gav dig pengene tilbage?
> --
> venligst
> /Lasse
>
> Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/



Ken Simonsen (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Ken Simonsen


Dato : 02-03-01 17:25

Jeg talte med TDC kundeservice i dag (5 min siden) og de bad mig skrive et
brev til en
Att: Per Steffensen
TDC Privat
Teglholmsgade 1
0900 Kbh. C

Han skulle så afgøre om man fik pengene retur.
Jeg mener at der ligger en afgørelse hos forbrugerstyrelsen ang. dette så
det burde vel ikke være nødvendigt???
Jeg har haft ISDN siden Okt. 99 så der burde vel ikke være tvivl.
Er der nogen der ved hvor man kan få fat i skrivelsen fra forbrugerstyrelsen
(elle. hvem som traf afgørelsen)???

Hilsen Ken Simonsen



Martin Højriis Krist~ (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-03-01 17:49

"Ken Simonsen" <ken.simonsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:sPPn6.120$EH1.15928@news.get2net.dk...
> Jeg mener at der ligger en afgørelse hos forbrugerstyrelsen ang. dette så
> det burde vel ikke være nødvendigt???

Der ligger ikke en afgørelse. Det er en intern beslutning der er tager "per
kulance" at folk der har fået ISDN før dato xx kan slippe for gebyr ifbm
tilbagekonvertering.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Thomas (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-03-01 18:13

Martin skrev:

> Der ligger ikke en afgørelse. Det er en intern beslutning der er tager
"per
> kulance" at folk der har fået ISDN før dato xx kan slippe for gebyr ifbm
> tilbagekonvertering.
>
> --
> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Sludder og vrøvl fra endnu en TDC medarbejder der ikke er informeret
korrekt.

Ring til ISDN kundeservice på 80808011 eller 80804445 og forelæg problemet
med betalingen for
tilbage konverteringen på Kr. 450.- (hvis du fik installeret ISDN før
1/5-2000), hvis så TDC medarbejderen ikke kender til gratis
tilbagekonvertering, så bed medarbejderen om at kontakte sin overordnede som
vil løse problemet !! Ser I TDC medarbejderen kan nemlig hvis de vil og
gider slå op i en database hvor der står at man kan få tilbage konverteret
sin ISDN tilbage til analog for Kr 0,-

Det var det svar jeg fik af en meget sød, venlig og kundeminded TDC
medarbejder, som gad bruge lidt tid på sagen. Jeg vil dog ikke oplyse TDC
medarbejderens navn her, men prøv nu at gøre som jeg, og husk at være
venlig og sød i tlf, hvis man er det kan man faktisk komme ret langt med
TDC.

/Thomas




Martin Højriis Krist~ (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-03-01 19:10

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:EwQn6.128$EH1.16648@news.get2net.dk...
> > Der ligger ikke en afgørelse.

> Sludder og vrøvl fra endnu en TDC medarbejder der ikke er informeret
> korrekt.

Meget muligt, men du må komme med bedre argumenter end som så.

> Ser I TDC medarbejderen kan nemlig hvis de vil og
> gider slå op i en database hvor der står at man kan få tilbage
konverteret
> sin ISDN tilbage til analog for Kr 0,-

Hvis du læser min post vil du kunne se at jeg siger der ikke foreligger en
afgørelse fra forbrugerstyrelsen men at det er en frivillig beslutning som
TDC har taget.
Og det har du modbevist/usandsynliggjort hvor?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Thomas (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-03-01 21:00

Martin skrev:

> Hvis du læser min post vil du kunne se at jeg siger der ikke foreligger en
> afgørelse fra forbrugerstyrelsen men at det er en frivillig beslutning som
> TDC har taget.
> Og det har du modbevist/usandsynliggjort hvor?

Jeg fortæller jo kun hvad jeg har fået af vide af TDC selv !!

> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Med venlig hilsen

Thomas



Martin Højriis Krist~ (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-03-01 21:45

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:jZSn6.284$EH1.18915@news.get2net.dk...
> > Hvis du læser min post vil du kunne se at jeg siger der ikke foreligger
en
> > afgørelse fra forbrugerstyrelsen men at det er en frivillig beslutning
som
> > TDC har taget.
> Jeg fortæller jo kun hvad jeg har fået af vide af TDC selv !!

Du siger at jeg vrøvler, og jeg beder dig fortælle hvor det er at jeg går
dette og hvor det er der står at det jeg siger er usandt.
Har du fået af vide af TDC at jeg vrøvler og ikke er informeret korrekt?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Thomas (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-03-01 22:55

Martin !!!

Faktum er at jeg ikke skal betale for konverteringen af min ISDN.
TDC på tlfnummer 80808011 og 80804445 har begge bekræftet over for mig, at
det er en officiel beslutning fra TDC ikke at tage penge for en tilbagekonv.
af en ISDN linie installeret
før april 2000. Begge TDC medarbejdere har undersøgt sagen uafhængigt af
hinanden, og har fundet frem til det samme resultat ved åbenbart at kigge i
den samme database eller hvor de nu søger deres oplysninger. Begge
medarbejdere har ligeledes over for mig udtrykt frustration over den
URTOLIGE dårlige interne kommunikation i TDC, som helt åbenlyst går ud over
kunderne.

Et godt råd til jer TDC medarbejdere der svarer her i nyhedsgrupperne, hav
jeres bagland iorden, ellers
er det hamrende dårlig reklame for TDC I spreder her.

Med venlig hilsen

Thomas



Martin Højriis Krist~ (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-03-01 23:03

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:nEUn6.335$EH1.20531@news.get2net.dk...
> Faktum er at jeg ikke skal betale for konverteringen af min ISDN.
> TDC på tlfnummer 80808011 og 80804445 har begge bekræftet over for mig, at
> det er en officiel beslutning fra TDC ikke at tage penge for en
tilbagekonv.
> af en ISDN linie installeret

Jeg er overhovedet ikke uenig, men jeg siger at der ikke er en
forbrugerstyrelseafgørelse på det og så siger du at jeg vrøvler. Hvorfor?

> Et godt råd til jer TDC medarbejdere der svarer her i nyhedsgrupperne, hav
> jeres bagland iorden, ellers
> er det hamrende dårlig reklame for TDC I spreder her.

Tja.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Thomas (02-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 02-03-01 23:36


"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse

> Jeg er overhovedet ikke uenig, men jeg siger at der ikke er en
> forbrugerstyrelseafgørelse på det og så siger du at jeg vrøvler. Hvorfor?

Fordi du siger at TDC pr. kulance ikke tager konverteringsgebyr,
det har intet med pr. kulance at gøre, det er en officiel beslutning TDC har
taget,
du er åbenbart bare ikke informeret om denne beslutning. (sørgeligt).


> > Et godt råd til jer TDC medarbejdere der svarer her i nyhedsgrupperne,
hav
> > jeres bagland iorden, ellers
> > er det hamrende dårlig reklame for TDC I spreder her.
>
> Tja.

dvs. du samtykker eller hur ??

> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Med venlig hilsen

Thomas



Martin Højriis Krist~ (03-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-03-01 11:08

"Thomas" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:9fVn6.356$EH1.21251@news.get2net.dk...
> > Jeg er overhovedet ikke uenig, men jeg siger at der ikke er en
> > forbrugerstyrelseafgørelse på det og så siger du at jeg vrøvler.
Hvorfor?
> Fordi du siger at TDC pr. kulance ikke tager konverteringsgebyr,
> det har intet med pr. kulance at gøre, det er en officiel beslutning TDC
har
> taget,
> du er åbenbart bare ikke informeret om denne beslutning. (sørgeligt).

Ja, det er en officiel beslutning TDC har taget _per kulance_ og ikke fordi
der foreligger en afgørelse fra forbrugerstyrelsen.
Det har jeg nu sagt 4 gange og jeg gør det ikke igen. EOD

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Thomas (03-03-2001)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 03-03-01 14:48


"Martin Højriis Kristensen skrev

> > > Jeg er overhovedet ikke uenig, men jeg siger at der ikke er en
> > > forbrugerstyrelseafgørelse på det og så siger du at jeg vrøvler.
> Hvorfor?
> > Fordi du siger at TDC pr. kulance ikke tager konverteringsgebyr,
> > det har intet med pr. kulance at gøre, det er en officiel beslutning TDC
> har
> > taget,
> > du er åbenbart bare ikke informeret om denne beslutning. (sørgeligt).
>
> Ja, det er en officiel beslutning TDC har taget _per kulance_ og ikke
fordi
> der foreligger en afgørelse fra forbrugerstyrelsen.
> Det har jeg nu sagt 4 gange og jeg gør det ikke igen. EOD

OK, måske har jeg opfattet det lidt anderledes end du har udtrykt, min fejl
sorry.
Meeen mon ikke TDC har skulet lidt til FS afgørelse.!! EOD


> Med Venlig Hilsen
>
> Martin Højriis Kristensen
> Svar bedes baseret på RFC1855
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

Med venlig hilsen

Thomas



Lasse Hedegaard (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-03-01 16:31

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Ja, det er en officiel beslutning TDC har taget _per kulance_ og ikke fordi
>der foreligger en afgørelse fra forbrugerstyrelsen.

Dvs. det ER meningen, at man ikke skal betale for gebyret, og jeg kan
få mine penge tilbage?

Martin, ved du hvem jeg kan ringe til, så jeg ikke skal stilles om et
hav af gange, og alligevel ender med en der siger, at jeg skal betale
eller skrive en skriftlig klage? Det er det mine tidl. forsøg er endt
med.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Jan Vestergaard (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 04-03-01 18:25

Lasse Hedegaard skrev i meddelelsen ...
>
>Martin, ved du hvem jeg kan ringe til, så jeg ikke skal stilles om et
>hav af gange, og alligevel ender med en der siger, at jeg skal betale
>eller skrive en skriftlig klage? Det er det mine tidl. forsøg er endt
>med.

Hej !

Vel er jeg ikke Martin - men alligevel

Kig tilbage i tråden og find indlægget fra Kim Simonsen - der er navn på en,
der skulle have styr på det !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard
email: jan@jve.dk Web: http://www.jve.dk




Jan Vestergaard (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Jan Vestergaard


Dato : 04-03-01 18:27


Jan Vestergaard skrev i meddelelsen ...
>
>Kig tilbage i tråden og find indlægget fra Kim Simonsen - der er navn på
en,
>der skulle have styr på det !
>


Undskyld - han hedder Ken Simonsen !

--
M.v.h.
Jan Vestergaard
email: jan@jve.dk Web: http://www.jve.dk



Lasse Hedegaard (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-03-01 18:47

Jan Vestergaard skrev:

>Kig tilbage i tråden og find indlægget fra Kim Simonsen - der er navn på en,
>der skulle have styr på det !

- som man skal skrive til... og som så skulle afgøre om man kunne få
sine penge tilbage.

Som jeg læser Martins indlæg. så siger han, at den er god nok med at
man skal have pengene tilbage, derfor vil jeg gerne have navnet på en
jeg kan _ringe_ til som ved hvad det handler om...
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Martin Højriis Krist~ (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 05-03-01 16:21

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:bnn4at8oe7dr84kmotv37venlnptcoias3@193.162.153.117...
> >Ja, det er en officiel beslutning TDC har taget _per kulance_ og ikke
fordi
> >der foreligger en afgørelse fra forbrugerstyrelsen.
> Dvs. det ER meningen, at man ikke skal betale for gebyret, og jeg kan
> få mine penge tilbage?

Njaa, nu kom jeg lidt langt ud i den diskussion.
Det jeg ved er at der ikke foreligger nogetn FS afgørelse på det, så hvis
det er rigtigt hvad folk siger at de kan få pengene tilbage så skyldes det
en frivillig intern afgørelse og ikke noget FS har påtvunget TDC.
Jeg har ikke noget med den slags kunde-ting at gøre så jeg vil ligeledes
råde dig til at skrive et brev.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Lasse Hedegaard (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-03-01 16:48

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Jeg har ikke noget med den slags kunde-ting at gøre så jeg vil ligeledes
>råde dig til at skrive et brev.

Men det lykkedes sørme for mig gennem telefonen også!

De 450,- jeg får retur bruges nok på en konvertering fra NE1 -> NE2 :)
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Lasse Hedegaard (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 04-03-01 16:27

Thomas skrev:

>Martin !!!
>
>Faktum er at jeg ikke skal betale for konverteringen af min ISDN.
>TDC på tlfnummer 80808011 og 80804445

Jeg har prøvet 80808011, hvad er det andet for et nummer. På det
første fik jeg at vide, at hvis jeg mente jeg havde betalt for
meget/forkert - så skulle jeg skrive en skriftlige klage - slut.

>har begge bekræftet over for mig, at
>det er en officiel beslutning fra TDC ikke at tage penge for en tilbagekonv.
>af en ISDN linie installeret
>før april 2000. Begge TDC medarbejdere har undersøgt sagen uafhængigt af
>hinanden, og har fundet frem til det samme resultat ved åbenbart at kigge i
>den samme database eller hvor de nu søger deres oplysninger. Begge
>medarbejdere har ligeledes over for mig udtrykt frustration over den
>URTOLIGE dårlige interne kommunikation i TDC, som helt åbenlyst går ud over
>kunderne.

Kunne vi ikke få nogle navne? Evt. pr. mail. Så kan jeg bede om at
snakke med dem i stedet for med en masse som åbenbart ikke ved noget
om det.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet: http://tjenpenge.com/

Lasse Hedegaard (05-03-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Hedegaard


Dato : 05-03-01 13:39

Thomas skrev:

>Det er efterhånden gået op for TDC, at hvis man har fået ISDN før den
>1/5-2000
>skal man IKKE betale for en tilbagekonvertering.

Jeg ringede og fik endelig fat I en der vidste noget om det (tak
Thomas :). Skæringsdatoen hun nævnte for mig var 1/4-2000.

De 450,- krediteres min næste kvartalsregning.

Man skal altså IKKE betale for konvertering fra ISDN->PSTN hvis man
fik ISDN før 1. april 2000. Jeg ved, at de fleste TDK-medarbejdere
siger noget andet. Jeg har snakket med en del, og flere siger, at så
må jeg bare sende en skriftlige klage osv.

Nu fik jeg fat i nogle der ved noget om det (bed evt. om den
overordnede på 80808011), og efter 2 minutters samtale, så blev jeg
lovet de 450,- retur - uden brok...

Jeg sagde også, at der var meget tomult om dette, og at jeg mente det
var ærgerligt at TDK-medarbejderne ikke var af samme overbevisning.
Hun ville tage fat I sine medarbejdere og fortælle dem om sagen.

Så fat mod, og held og lykke folkens..!
--
venligst
/Lasse

http://sms.fergusons.dk/ - Gratis SMS-sender med bekræftelse!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste