Alarm på olietanke inden 1/1 2003?
Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-11-02 13:43

Er der nogen der kender en god link hvor man kan få noget mere at vide?

--

Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, B.Sc.E.E., M.Sc.

"There exist only 10 kinds of people: the ones that know about
binary numbers, and the ones that dont."

Fra : Keld Nygaard

Dato : 18-11-02 14:14

> Er der nogen der kender en god link hvor man kan få noget mere at vide?

http://www.miljoestyrelsen.dk/

/Nygaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-11-02 14:21

Keld Nygaard wrote:

> http://www.miljoestyrelsen.dk/

Tak, tak.

Fra : Gunnar Holm.

Dato : 19-11-02 22:09

Flemming Leth havde et indslag om dette i sit program i går. Iøvrigt er det
i forvejen monteret på rigtig mange og også gamle tanke, men er nemt at
montere selv.

Mvh.
Gunnar Holm.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 20-11-02 08:26

"Gunnar Holm." wrote:

> Flemming Leth havde et indslag om dette i sit program i går. Iøvrigt er det
> i forvejen monteret på rigtig mange og også gamle tanke, men er nemt at
> montere selv.

Tak for svaret.

Jeg ringede til min olieleverandør, de fortalte at det havde de da
ordnet for længe siden.

Det er bare en lille fløjte der hyler når tanken fyldes og luften
presses ud.

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-11-02 09:34

"Roberto Saldo" <rs@oersted.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Det er bare en lille fløjte der hyler når tanken fyldes og luften
> presses ud.

....den sidder på et 15-20 cm. langt rør - og når væskestanden når rørets
bund, ophører fløjteriet - der mangler så ca. 100 l. i en 1200 l. tank, og
med 300 l. / min. har tankchaufføren så 20 sekunder til at lukke for
oliestrømmen, fortalte han mig forleden...
Hans

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 20-11-02 22:39

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
> med 300 l. / min. har tankchaufføren så 20 sekunder til at lukke for
> oliestrømmen, fortalte han mig forleden...

Ja, de er gode til at forbedre miljøbelastningen, desværre har de en kedelig
bivirkning: Tinitus hos chaufføren! Jeg ved det jeg har selv fået det....

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-11-02 00:44

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, de er gode til at forbedre miljøbelastningen, desværre har de en
kedelig
> bivirkning: Tinitus hos chaufføren! Jeg ved det jeg har selv fået det....

Klippet fra dk.fritid.motorcykel:

> [...]
>
> De har en hotline:
>
> ************klip fra hjemmesiden*****************
>
> Hvordan kommer jeg videre?
> Kontaktpersonen er din direkte varme linje til at få kontakt med et
> menneske, der kender alle problemerne på egen krop og derfor ved,
> hvordan du har det og hvor du kan få mere hjælp.
>
> Ménière og Tinnitus Foreningen har oprettet denne hjælpelinie, hvor du
> ved at ringe på nummeret 70 10 49 29 får hurtig og forstående
> kontakt til et menneske, der ikke alene kender sygdommen på egen krop,
> men som også er uddannet til at rådgive andre med samme problem..."
Hans