Chimera Booster
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 17-11-02 23:49

Har i prøvet subj.??

Her er lidt fra readme filen:

"With protocol HTTP/1.1 exist a way to accelerate navigation sending to
the server not only a packet at time for the representation of a page
Web but sending numerous packages tcp/ip and on the same channel. This
technique is called HTTP pipelining.
Chimera is able to benefit from this functionality, but it is necessary
to activate it manually. Most of the present servers they support this
acceleration. This Script change Chimera´s preferences to activate this
function."

Det skulle give Chimera endnu et boost i hastigheden. Jeg har aktiveret
det, og synes at opleve bedre hastighed, men ikke svimlende.

Martin

P.S. Fandt det på versiontracker

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-02 22:56

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det skulle give Chimera endnu et boost i hastigheden. Jeg har aktiveret
> det, og synes at opleve bedre hastighed, men ikke svimlende.

Jeg har netop prøvet den og jeg synes, sådan helt subjektivt, at siderne
dukker en anelse hurtigere op. Isæt Versiontracker har altid været lidt
træg, men nu virker det som om, at den er klar hurtigere.

Den kan dog sagtens være ønsketænkning..

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 00:28

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) writes:

> Jeg har netop prøvet den og jeg synes, sådan helt subjektivt, at siderne
> dukker en anelse hurtigere op. Isæt Versiontracker har altid været lidt
> træg, men nu virker det som om, at den er klar hurtigere.

Det man undgår er at etablere en fin ny forbindelse for hver eneste
ting der skal hentes, hente data, og lukke forbindelsen ned igen. Ved
at gøre det på denne måde, åbnes forbindelsen en gnag, og alle data
overføres af een forbindelse.

Man kan godt mærke forskel hvis der er "langt" til den pågældende
maskine.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-11-02 00:56

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
> overføres af een forbindelse.
>
> Man kan godt mærke forskel hvis der er "langt" til den pågældende

Kan du mærke forskellen?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 07:47

> Kan du mærke forskellen?

Jeg har ikke decideret målt efter, men hvis man sammenligner med
tidligere hvor det var "Contacting x.y.z" masser af gange for at hente
billeder, synes jeg der er en forskel.

Jeg har faktisk kun slået det fra for nyligt fordi Mozilla havde en
bug med SSL og http 1.1 (der gav lange ventetider). Den skulle være
fikset.