Redde slettet fil i OS X
Fra : Storm

Dato : 17-11-02 20:44

Jeg har netop slettet min "Previous System" folder.
Det betød at MacSoup Settings blev slettet. Den må åbenbart ha' brugt
den gamle.
Jeg har tømt skraldespanden.
Kan jeg redde en slettet fil i OS X.2.2 ?
Det er selvfølgelig ingen ulykke, men jeg havde jo gemt nogle gode tips
der.

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Per Rønne

Dato : 17-11-02 21:41

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Kan jeg redde en slettet fil i OS X.2.2 ?
> Det er selvfølgelig ingen ulykke, men jeg havde jo gemt nogle gode tips

Jeg kan kun råde dig til regelmæssigt at tage backups. I fremtiden.

Jeg bruger selv Retrospect Server til daglig inkremental backup til en
ekstern harddisk [firewire, 60G]. Den tager så hele intranettet med.
--
Cand.scient. Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, 3. tv.

Fra : Storm

Dato : 17-11-02 22:41

Per Rønne <per.ronne@invalid.dk> wrote:

> Jeg kan kun råde dig til regelmæssigt at tage backups. I fremtiden.

Ja, ok. Jeg har jo backup af vigtige filer. Dette her er bare lidt
ærgerligt.

> Jeg bruger selv Retrospect Server til daglig inkremental backup til en
> ekstern harddisk [firewire, 60G]. Den tager så hele intranettet med.

Du er altså også så avanceret. Men jeg vil huske dit råd

--
Venlig hilsen
Nina Storm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 00:13

Ninzen@ofir.dk (Storm) writes:

> Ja, ok. Jeg har jo backup af vigtige filer. Dette her er bare lidt
> ærgerligt.

En god ting er at faa maskinen synkroniseret op mod en server (fx dit
eget omraade) naar du er paa pind. Det kan saa blive
sikkerhedskopieret efter behag af sysoppen.
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Storm

Dato : 18-11-02 21:59

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> En god ting er at faa maskinen synkroniseret op mod en server (fx dit
> eget omraade) naar du er paa pind. Det kan saa blive
> sikkerhedskopieret efter behag af sysoppen.

Ja tak, det lyder rigtigt fornuftigt. Jeg får kun back-up af det jeg
gemmer ned på vores servere, sådan fungerer det vist de fleste steder?

--
Venlig hilsen
Nina Storm