Bedre lyd fra Aprilia RS 50?
Fra : Søren

Dato : 17-11-02 20:23

Hvordan får man en bedre lyd fra en RS 50'er med standard udstødning? Er
lidt træt af knallertlyden...

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-11-02 08:14

"Søren" <soerenstone@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man en bedre lyd fra en RS 50'er med standard udstødning? Er
> lidt træt af knallertlyden...

tror næppe du får den til at lyde som en rå 4-takter..
Men du kan da grov tune den , så får du lige så meget lyd fra kaburatoren
som fra udstødningen. Det lyder godt!

Venlig Hilsen
Thomas Buus
GSX-R 250
http://dfm.divvy.dk/?id=102

Fra : Moller

Dato : 18-11-02 09:48

"Søren" <soerenstone@yahoo.com> wrote in message
> Hvordan får man en bedre lyd fra en RS 50'er med standard udstødning? Er
> lidt træt af knallertlyden...

Du mener 2-takts lyden... det er en klassisk lyd fra en 2-takter, og du
vil på ingen måder få den til at lyde som en 4 takter, hvis det er den lyd
du vil have.

Nå jo, man kan købe nogen små højtalere, som laver 4 takts lyd mens du
køre.. :) hæhæ

--
VH
Lars Molnit

Fra : Hekto

Dato : 18-11-02 10:04

In article <ara9fi$27rv$1@news.cybercity.dk>, news@NOSPAMmolnit.com
says...

> [...]
> "En MZ'er er nem at have og holde vedlige, og skal den have et større
> eftersyn, kan man ligeså godt skifte krumtappen. Hvad skal resten af

Det skulle da lige være at fjerne indsugningsdæmperen!!!
Så gir' den et ordentligt vræl!

..... Taler af erfaring! Jeg kører uden dæmper på Kawa'en ... og det
gir næsten høreskade!!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-11-02 15:35

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvem har dog lyst til at fjerne den herlige "sprøde" lyd fra en 2 takter
????

--
Jon Larsen ( som sys en Yams YZF 500 GP maskine lyder ganske godt :- )
Gixxer 250

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 18-11-02 16:07

Søren wrote:
> Hvordan får man en bedre lyd fra en RS 50'er med standard udstødning?
> Er lidt træt af knallertlyden...

Sæt et powerfilter på den så den kan komme til at brøle lidt, så kan den
ikke blive mere rå i lyden =)

--
Mvh Claus
(der elsker lyden af en 2takter med mange omdrejninger)

Fra : RP

Dato : 18-11-02 16:44

> Sæt et powerfilter på den så den kan komme til at brøle lidt
*HUSK* at tjekke om den skal dysés om. Ellers bliver det en dyr lyd den får
sig i sidste ende.

// Dennis

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 18-11-02 17:17

RP wrote:
> *HUSK* at tjekke om den skal dysés om. Ellers bliver det en dyr lyd
> den får sig i sidste ende.
>
> // Dennis

Det slog mig osse lige at man skal huske det ellers koster det nok et
stempel før eller siden :-/

--
Mvh Claus
( der nødig vil læse om motorhavari )